Kan vi inte göra SH lite roligare?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
En annan idé jag har här att skapa någon typ av "betting" utan riktiga pengar förstås för tävlingsresultat.

Någon typ av rolig grej där man samlar poäng i vem som fick mest rätt årsvis eller så.

Allmänt, kan det vara något kul? Vet inte exakt hur det kan se ut när man går ner på detaljer.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ööööh. Hur många av oss har blivit roligare med åren? Nehepp, tänkte väl det.
Ni sitter här som ett gäng gubbiga föredettingar och klagar över att sajten e trist :D

Problemet kanske inte ligger hos sajten utan hos er (oss) ?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Fn, omgivningen är så jvla lettkReNGt nuförtiden, när man låter munnen gå på tomme utan att koppla in censurdelen av hjärnan så gråter en del av omgivningen.

Arne Anka har bästa uttrycket, "Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter" :fakta
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ööööh. Hur många av oss har blivit roligare med åren? Nehepp, tänkte väl det.
Ni sitter här som ett gäng gubbiga föredettingar och klagar över att sajten e trist :D

Problemet kanske inte ligger hos sajten utan hos er (oss) ?

Självklart är det så.

Men hur skall vi dölja det?
Skära knärevor i jeansen?
Samla ihop till mansbulle?
Skriva modernare, typ?

Till protokollet skall föras att jag inte tycker forumet är trist, att jag blir roligare och roligare år för år och dessutom alltmer öhdmjuk. ... Ödhmjuk?
Äsch, ni fattar.
 
Last edited:

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Är Moddlaren duktig på motorer, snabb på bana och kör många landsvägsmil?

Han stavar i vart fall som en kratta, och dyslektiker brukar ju vara bra på andra grejer - så av det som framgått här på forumet så svarar vi på fråga A:"ja"
Fråga B: "troligtvis"
och på fråga C: "förhållandevis"


Grundtesen: att vi sura gubbar inte inte har några stora problem att hålla de unga bakom oss var mest en generalisering.
Det är enklast att hålla på med sådant.
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Han stavar i vart fall som en kratta, och dyslektiker brukar ju vara bra på andra grejer - så av det som framgått här på forumet så svarar vi på fråga A:"ja"
Fråga B: "troligtvis"
och på fråga C: "förhållandevis"


Grundtesen: att vi sura gubbar inte inte har några stora problem att hålla de unga bakom oss var mest en generalisering.
Det är enklast att hålla på med sådant.

Bra att du "redigerade" som det heter på modärn svenska. :tummenupp
Ogilla gillar jag inte, vi måste stå ut med att vi är olika även om jag tycker att detta forum borde vara för motorcyklister som gillar SportHojar... :tungan

För de flesta av oss tycker väl att vi själva är ganska trevliga, roliga och inga tråkmånsar, men de andra djä... :rofl
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Snart kommer ni alla att dumpa era sporthojar och börja köra BMW! :yoparty :gubbjävlar !!!!!11
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Bra att du "redigerade" som det heter på modärn svenska. :tummenupp

Mmm.... Det där var en glimt av mitt yngre, sämre jag som lyste igenom för en stund. Tur att det bara var äldre gamla grävlingar som såg det.

"redigera" är förövrigt alldeles korrekt svenska och inget att skämmas över. Skulle tro att det är nyverbet "editera" du får efter...?
Diskutera språkfrågor - fy fan vad omodernt!

Snart kommer ni alla att dumpa era sporthojar och börja köra BMW! :yoparty :gubbjävlar !!!!!11

C1...? Any day! Manligare hoj finns knappast.
...så tillvida att man måste vara jäädrigt trygg i sig själv för att synas på stan i en sådan?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Snart kommer ni alla att dumpa era sporthojar och börja köra BMW! :yoparty :gubbjävlar !!!!!11

Snuten körde bumsar och då kan man juh inte använda en sån tråkig hoj, jag tankade inte på ESSO heller pga snuten fyllde där. :fakta
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Är Moddlaren duktig på motorer, snabb på bana och kör många landsvägsmil?
Allt är relativt. Vem som är bra eller snabb eller kör mycket beror på vad man jämför med.

Men glapp i käften o svårt att inte tycka o ha åsikter om det mesta det är sant.:tummenupp
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Mmm.... Det där var en glimt av mitt yngre, sämre jag som lyste igenom för en stund. Tur att det bara var äldre gamla grävlingar som såg det.

"redigera" är förövrigt alldeles korrekt svenska och inget att skämmas över. Skulle tro att det är nyverbet "editera" du får efter...?
Diskutera språkfrågor - fy fan vad omodernt!



C1...? Any day! Manligare hoj finns knappast.
...så tillvida att man måste vara jäädrigt trygg i sig själv för att synas på stan i en sådan?

Jag redigerar sällan däremot ändrar jag ofta! :tungan

Men skämmas ska du inte göra, du ändrade ju dig! :tummenupp

Jag gillar språk även om just det svenska ändras alldeles för fort för min smak till att bli amerikanska med "svenskt" uttal. :(
Jag kommer aldrig att gå till en fyssioterrapefft utan fortsätta gå till sjukgymnasten... :tungan
Språk måste ändras för att leva säger många. :huvet
Isländskan är då död eftersom man kan läsa Snorre Sturlaussons original, 900 år gammalt, om man kan samma språk som används på Island idag...:)

Vad gäller C1 så är jag nog inte man nog... :D
 

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Boras
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
...
Jag gillar språk även om just det svenska ändras alldeles för fort för min smak till att bli amerikanska med "svenskt" uttal. :(
Jag kommer aldrig att gå till en fyssioterrapefft utan fortsätta gå till sjukgymnasten... :tungan
Språk måste ändras för att leva säger många. :huvet
Isländskan är då död eftersom man kan läsa Snorre Sturlaussons original, 900 år gammalt, om man kan samma språk som används på Island idag...:)
...

Har väl något att göra med att personer med bättre vetande helt plötsligt ansåg att vissa jobbtitlar var nedvärderande och att personal troligen var djupt krenKta och i sin oändliga visdom såg till att ändra till mycket mer uppskattande titlar som t ex lokalvårdare och dylikt.

Självklart mår nu personalen mycket bättre och kan därmed också jobba till 75 som jag tror är den bakomliggande orsaken till hela reformen. :tungan
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Arne Anka har bästa uttrycket, "Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter" :fakta

Symptomatiskt för att vara författat av en råkommunist?

/En som alltför ofta praktiserar devisen utan att fördenskull befinna sig i den delen av det politiska spektrat.

Edit;

...och i exemplet ovan postade jag innan jag tänkt, uppenbarligen.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top