Kan vi inte göra SH lite roligare?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag håller på att lära mig libGDX för att kunna göra browserspel. Men inte ett enda av mina fritidsprojekt blir någonsin klart. :Det
Spelen dör mest ut för att jag inte har ett uns av artistisk begåvning och som mest kan åstadkomma streckgubbar. ????

Har försökt o söka runt men jag får mest svar på hur jag själv kan bygga sådana spel än att någon kan bygga åt en.

Någon med konkreta tips om personer eller företag som sysslar med detta?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Lite tråkigt maybe, men all klokskap i teknikforumet, går det att köra ner all info i en "ai"databas typ. Rådatat är kanske svårt att särskilja men nån kan förhoppningsvis klura ut det.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lite tråkigt maybe, men all klokskap i teknikforumet, går det att köra ner all info i en "ai"databas typ. Rådatat är kanske svårt att särskilja men nån kan förhoppningsvis klura ut det.

Nog går det att göra. Det kommer nog krävas en del handpåläggning för att få bra format på datat.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har försökt o söka runt men jag får mest svar på hur jag själv kan bygga sådana spel än att någon kan bygga åt en.

Någon med konkreta tips om personer eller företag som sysslar med detta?

Har frågat en och det verkar som att han kanske kan ordna nåt om det inte är för avancerat. Så om du specificerar ungefär hur du vill ha det upplagt?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har frågat en och det verkar som att han kanske kan ordna nåt om det inte är för avancerat. Så om du specificerar ungefär hur du vill ha det upplagt?

Det ska funka enbart via hemsidan för att locka gå till hemsidan. Annars ej värt det.

Som sagt, arkadspel med MC som inslag och något kopplat till sajten i färgsättning etc.

Skicka mig infon? =)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det ska funka enbart via hemsidan för att locka gå till hemsidan. Annars ej värt det.

Som sagt, arkadspel med MC som inslag och något kopplat till sajten i färgsättning etc.

Skicka mig infon? =)

Har vidarebefordrat men skicka mig dina kontaktuppgifter så förmedlar jag så att ni kan snacka direkt med varandra. Förslagsvis mail för han säljer webbtjänsterna från Filippinerna. Men han är svensk.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har gjort så att citatrutor som ibland är långa för det citerar originalinlägget har en maxhöjd, men går snabbt och smidigt expandera till full (eller scrolla enbart innehållet). Bör göra upplevelsen roligare på mobiler också.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Nu har jag läst hela tråden, men kan inte erinra mig att det blivit roligare direkCt, gör roligare Sweedie !!!
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Jag har gjort så att citatrutor som ibland är långa för det citerar originalinlägget har en maxhöjd, men går snabbt och smidigt expandera till full (eller scrolla enbart innehållet). Bör göra upplevelsen roligare på mobiler också.

Upptäckte det igår på luren. Blev bra faktiskt
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Angående sporthojsträffar har ju både sporthojsfester, grillevent och annat hållits ett flertal gånger. :fakta
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nej det räcker inte såklart, mera ös vill vi ha.
En SH-träff i min trånga tvåa vore gemytligt. (hur lät det där egentligen?)

Du misstänker att det inte blir så många? :D Annars finns det väl allmänna, publika på modärn svenska, lokaler på knivsöder som man kan träffas på? :va

Angående sporthojsträffar har ju både sporthojsfester, grillevent och annat hållits ett flertal gånger. :fakta

Ja, då behövs det inga fler! :fakta :tummenupp :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top