Kan vi inte göra SH lite roligare?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Japp. Tyckte den knappen väckte munterhet och inverkade vitaliserande när den fanns. Skönt ickePK och ett vaccin mot ängslig konsensusmentalitet. Vem tror man att man lurar med att bara kunna gilla saker? Försvinner ogillandet för att man tar bort en signal?

Blev några både roliga och intressanta konversationer via PM. Personligen finner jag ofta uppfattningar som differintierar mot mina mer intressanta än de som ligger i linje, de kan jag ju redan.

Har ingen bild.

/60-talist

Jag gillar också åsikter som inte är mina, det vidgar mina vyer och kanske får mig att förstå andras inställning. :)
Men jag föredrar bra argument istället för "ogilla" eller KrÄnGt!

Fast om nu KrÄnGt! kan gör SH roligare så vill inte jag vara en tråkmåns ... :D

Men viktigare tycker jag är en SportHojsträff varje månad, med hoj från april till oktober
och en SportHojsbanträff för aktiva här. Vi borde vara tillräckligt många...

Född på 60-talet :)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Sporthojsträff brukar juh vara på Sveav utanför Donken varje onsdagskväll när vädret tillåter :yoparty
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Sporthojsträff brukar juh vara på Sveav utanför Donken varje onsdagskväll när vädret tillåter :yoparty

Inte för att jag vill vara tråkig, men det finns ett liv utanför Tokholma! :D
Åh, sen fåröju tenka på de stackarna på Värstkusten, de kan juh bli KränGta juh!:fakta


Men en av träffarna skulle kunna vara där innan det stänger! Jag har inte ätit där sen 80-talet så lite Nåsto skulle det bli!:tummenupp
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Inte för att jag vill vara tråkig, men det finns ett liv utanför Tokholma! :D
Åh, sen fåröju tenka på de stackarna på Värstkusten, de kan juh bli KränGta juh!:fakta
Ach du meinst so, snubborna i Sthlms sydvestra feskeläge kan bli lessna, men de är välkomna, jag ficksar tolk. Mr X körde väl sthlm-fiskeleget på 2-3h så det hinns juh fram å tillbak lungnt. :party
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag tycker forumet HAR blivit roligare senaste tiden. Inget dramatiskt, men små tecken här och där. Om någon lyckas räkna ut vad det beror på är det väl bara att göra mer av det :banana
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag tycker forumet HAR blivit roligare senaste tiden. Inget dramatiskt, men små tecken här och där. Om någon lyckas räkna ut vad det beror på är det väl bara att göra mer av det :banana

Jag tror att allt inte alltid är så djä--a allvarligt hela tiden skapar en lättsam stämning...:tungan
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Inte för att jag vill vara tråkig, men det finns ett liv utanför Tokholma! :D
Åh, sen fåröju tenka på de stackarna på Värstkusten, de kan juh bli KränGta juh!:fakta....

Ach du meinst so, snubborna i Sthlms sydvestra feskeläge kan bli lessna, men de är välkomna, jag ficksar tolk. Mr X körde väl sthlm-fiskeleget på 2-3h så det hinns juh fram å tillbak lungnt. :party
Det är lugnt. Vi tål det. Får mig att tänka på den gamla historien:

"En Stockholmare träffade Kal och sa:
- När vi i Stockholm talar om er göteborgare så kallar vi er för Kålle. Vad kallar ni oss för när ni talar om oss?
Kal:
- Vi talar aldrig om er."

NUUUU blev SH lite roligare! :D :D
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är lugnt. Vi tål det. Får mig att tänka på den gamla historien:

"En Stockholmare träffade Kal och sa:
- När vi i Stockholm talar om er göteborgare så kallar vi er för Kålle. Vad kallar ni oss för när ni talar om oss?
Kal:
- Vi talar aldrig om er."

NUUUU blev SH lite roligare! :D :D

Trevligt!:tummenupp

Men säg Jöttlabårrrjare och väldans många på Värstkusten går i spinn! :D
Men vadå, heter det inte Värsterjöttland? :va

Får mig att tänka på en gammal historia, och denna är sann:
Var på väg ner med familjen på nattåget från Lule till ovan nämnda stad för en massa år sedan. På samma tåg var ett yngre gäng som varit med i en turnering i vad som på gymnastiken på lågstadiet när jag växte upp kallades Korgboll.
De körde en massa liknande ovanstående "roliga" historier som skapade stor glädje i gänget. Såsom varandes varken inflyttad, utflyttad eller boendes i ovan nämnda stad blir jag eller resten av familjen inte direkt KrÄnGT utan mer småleende... :tungan

När flödet av historier lugnade ner sig frågade jag dem hur det känns att vakna med gammal sol?

Gammal sol?:va

Ja, när solen går upp hos er har den ju varit uppe 18 minuter på östkusten!:tungan

Inget svar och inga fler "roliga" historier! Och det bästa, de trodde säkert familjen var från ovan nämnda stad!:tummenupp :D

Nu reste vi ner från Norrbotten. Många likställer eller och kan skilja Norrbotten från Norrland... :tummenner :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fick en idé!

Är det någon här som är spelutvecklare för webbspel som funkar via webbläsare / mobil? Funderar på att köpa in ett unikt spel enbart för SH-medlemmar och så kan man ha det som tävling. Förstås nått MC-relaterat =)

Jag håller på att lära mig libGDX för att kunna göra browserspel. Men inte ett enda av mina fritidsprojekt blir någonsin klart. :Det
Spelen dör mest ut för att jag inte har ett uns av artistisk begåvning och som mest kan åstadkomma streckgubbar. ????
 

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Boras
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
Jag håller på att lära mig libGDX för att kunna göra browserspel. Men inte ett enda av mina fritidsprojekt blir någonsin klart. :Det
Spelen dör mest ut för att jag inte har ett uns av artistisk begåvning och som mest kan åstadkomma streckgubbar. ????

Ett textbaserat webbläsarspel hade väl funkat ypperligt?
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag håller på att lära mig libGDX för att kunna göra browserspel. Men inte ett enda av mina fritidsprojekt blir någonsin klart. :Det
Spelen dör mest ut för att jag inte har ett uns av artistisk begåvning och som mest kan åstadkomma streckgubbar. ????

Du måste ha en chef , du har väl en fru - dom brukar med våld se till att det händer nått om man är slö
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du måste ha en chef , du har väl en fru - dom brukar med våld se till att det händer nått om man är slö

Tja, jag ÄR konsult så om någon vill betala mitt arvode så är 8h om dagen av min tid och expertis till salu... Men jag är inte billig. : hihi
Och jag är lika värdelös på att rita även om jag har en arg chef.
Min sambo är en mycket snäll och tålmodig kvinna, det måste hon vara för att stå ut med mig, så hon passar dåligt som arg chef...

Det spelet jag tänkt göra själv är ett turbaserat taktikspel med rpginslag och multiplayer. Högst inte hojrelaterat.
Och det lär aldrig bli klart, precis som allt annat jag gör själv som sagt. :Det

Men om det blir lite folk så kan jag bidra med över medelmåttiga färdigheter i programmering.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top