Kan vi inte göra SH lite roligare?

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017

Hahaha, nu är du på tunn is när du drar in #metoo i detta och jag ÄLSKAR de !!! Hoppas tråden ligger långt ner i alla sökmotorer om någon råkar söka efter ”roligare” annars kommer du hamna på förstasidan i Aftonbladet med bild, namn, personnummer samt adress :D
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Va nu då? Minns när jag bodde i Arvika vintern 95-96.
Det var mellan -20C till -30C i en månad. Och isen på Kyrkviken blev bara tjockare och tjockare.

Arg insändare i lokala tidningen: Får man köra hur fort man vill på Kyrkviken ?
Polisen: Det finns ingen hastighetsbegränsning på is. Men det är farligt träffa en iskant med fart för då kan bilen slå runt.



1930613_27879905668_7026_n.jpg

Dryga 170 km/h på isväg, en sällsam upplevelse iom att referenser nästan saknas helt.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
View attachment 440109

dryga 170 km/h på isväg, en sällsam upplevelse iom att referenser nästan saknas helt.
ds 21?

- - - Updated - - -

Hahaha, nu är du på tunn is när du drar in #metoo i detta och jag ÄLSKAR de !!! Hoppas tråden ligger långt ner i alla sökmotorer om någon råkar söka efter ”roligare” annars kommer du hamna på förstasidan i Aftonbladet med bild, namn, personnummer samt adress :D
Äh, vem minns en fegis?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

Nej, då hade jag kört i 190... :yoparty

DS19S -68, 84 vilda hk. men gör 175 km/h enligt GPS... (snittade 133 km/h sträckan Varberg-Luleå för en massa år sedan, bränsleförbrukningen stannade ändå på 0,88 l/mil. Egentligen behöver man ju inte någon annan bil.)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
EN?

Har haft ett större antal ID och DS av alla de sorter från 1960 till 1974, men har nu bara kvar två. :fakta

Hojar tar definitivt mindre plats.

Men design är riktigt skoj när det är bra.

40060_410281810668_7854912_n.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Lennart Larsson - gammal konstruktionschef på Öhlins - till ung och nervös ingenjör på anställningsintervju:

"Ja, du ser ju ut att ha en gedigen utbildning. Och bra betyg har du dessutom. Och fina rekommendationer från din tidigare arbetsgivare. Har du några andra meriter...? Äger du en engelsk motorcykel, till exempel...?"

:tummenupp
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Lennart Larsson - gammal konstruktionschef på Öhlins - till ung och nervös ingenjör på anställningsintervju:

"Ja, du ser ju ut att ha en gedigen utbildning. Och bra betyg har du dessutom. Och fina rekommendationer från din tidigare arbetsgivare. Har du några andra meriter...? Äger du en engelsk motorcykel, till exempel...?"

Det låter som en typisk kuggfråga, svarar man ja så vet man inte om man blir positivt klassad som en god mecklare eller om man blir avpolletterad pga att man bedöms ha dåligt omdöme som köpt engelskt.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Gillar alla förslagen!! och saknar ogilla knappen! Tycker inte alls att den ger sämre stämning, snarare tvärtom. Om någon skriver något idiotiskt nu så blir det ofta ett långt svar som förklarar varför denne är dum i huvudet, mycket smidigare och mindre hätskt med en liten ogilla tryckning bara som visar att man inte håller med! :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det låter som en typisk kuggfråga, svarar man ja så vet man inte om man blir positivt klassad som en god mecklare eller om man blir avpolletterad pga att man bedöms ha dåligt omdöme som köpt engelskt.

Jag har haft "det dåliga omdömet" att inte bara köpa engelskt utan dessutom kört nästan 40 000 mil. Jag har varit norrut, söderut, österut och västerut och kört långt utan att vara nervös, trots att det är jag själv som skruvat... :tungan

Ett odiplomatiskt svar skulle vara att trycka på ogilla om den funnits eller säga något i stil med "djävla puckhuvud" men såsom varandes ödmjuk så förstår jag att alla inte kan/vill ge sin motorcykel kärlek och omvårdnad. :(

Man får hoppas att misshandeln bara inskänker sig till motorcyklar... :huvet
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har haft "det dåliga omdömet" att inte bara köpa engelskt utan dessutom kört nästan 40 000 mil. Jag har varit norrut, söderut, österut och västerut och kört långt utan att vara nervös, trots att det är jag själv som skruvat... :tungan

Ett odiplomatiskt svar skulle vara att trycka på ogilla om den funnits eller säga något i stil med "djävla puckhuvud" men såsom varandes ödmjuk så förstår jag att alla inte kan/vill ge sin motorcykel kärlek och omvårdnad. :(

Man får hoppas att misshandeln bara inskänker sig till motorcyklar... :huvet

Nu pratar du väl om nya hojar? Dom är säkert bra, jag tänkte på dom gamla 60-70-talshojarna.

Erkänn att du precis saknade "jagerkrenktknappen" :D
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nu pratar du väl om nya hojar? Dom är säkert bra, jag tänkte på dom gamla 60-70-talshojarna.

Erkänn att du precis saknade "jagerkrenktknappen" :D

Jag pratar om 60-talshojar och nej, jag är inte KrÄngT utan ganska nöjd med att inte var en som misshandlar utan ger kärlek och omvårdnad, inte bara till motorcyklar... :fakta:hej:krama:tungan:tummenupp
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag har försökt blidka den store för att återfå ogillaknappen. Resultatet ser ni.

Hoppas ni har mer framgång.

Övervägde muta men snålkrampen vann.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top