Kan vi inte göra SH lite roligare?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu kommer det Enfield twinnar. Indien lockar.
Ja dom ser trevliga ut, hörde att dom provkörde motorerna redan 2011, första gången jag var i indien. 160 knyck hela dagarna i den hettan borde betyda en ganska utsorterad motor om inte annat. Ljusår bättre än de gamla skinkmärrarna jag kuskade runt på
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja dom ser trevliga ut, hörde att dom provkörde motorerna redan 2011, första gången jag var i indien. 160 knyck hela dagarna i den hettan borde betyda en ganska utsorterad motor om inte annat. Ljusår bättre än de gamla skinkmärrarna jag kuskade runt på

Var det nya/välhållna cyklar du körde då?
Jag körde runt en del på min fars 350 machismo från nittiotalet och den gav ett mycket gott intryck. Men trött.
Jag provkörde senare en av de nya femhundrorna och den var riktigt trevlig!
En utmärkt hoj för dåliga vägar i moderata hastigheter.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Var det nya/välhållna cyklar du körde då?
Jag körde runt en del på min fars 350 machismo från nittiotalet och den gav ett mycket gott intryck. Men trött.
Jag provkörde senare en av de nya femhundrorna och den var riktigt trevlig!
En utmärkt hoj för dåliga vägar i moderata hastigheter.
Provade lite allt möjligt, min egen hoj var en 350, 2007 års modell. Inga problem att marscha i 100 men inget som vägar eller trafik tillåter ramsned, uppäten av monsun, friläge mellan alla växlar, råttbo till el osv men den dog aldrig riktigt slutgiltigt. Mest småfel. Nya 500or är väldigt trevliga dock, molniga att tuffa runt på.
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Kan det gå att återinföra chatten? irc.sporthoj.com och låta den vara en egen flik, eller #sporthoj på quakenet så slipper man köra egen server. Misstänker dock att detta kan ge en motsatt effekt, kanske stjäls de sista trådstarterna och hamnar där istället...
 

Sundog

Medlem
Gick med
1 Nov 2004
Ort
Estland
Hoj
RC24
Visserligen har vi dagens blocket och liknande, men varför inte en grupp bara för ett oseriöst skratt? Det man klickar när man behöver ett gott skratt eller ett litet roat leende när vardagen är grå. Just for fun.

Ett brittiskt Ducati-forum hade för många år sedan en tråd där de överträffade varandra med att dra historier. Den ena mer opassande än den andra. :D Något för oss???

Förr fanns det en avdelning här som hette Testforumet. Underbart galet, man skrattade bara man såg rubrikerna..
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Det var helvilt förut i ot men folk klagade och folk blev bannade - bra tider för ot var det ett jävla röj på:hihi.
Sen togs ju Ot bort från löpet och delades upp i två , ot2 dumpforumet.

Exempel på en medlemmar som höll låda var väl Urbantiger o R1man o vad dom hette
http://urbantiger.forum24.se/urbantiger-about638.html

Man skulle kunna sammanfoga ot forumena och låta folk go lite bananas:banana.
Sen behålla vissa hårda regler om politik och ha kvar så det inte syns på första sidans löp så dom som vill slippa kan göra det:tummenupp

Skulle hålla kvar folk på forumet även för andra diskussioner än bultcirklar på drev
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Det var helvilt förut i ot men folk klagade och folk blev bannade - bra tider för ot var det ett jävla röj på:hihi.
Sen togs ju Ot bort från löpet och delades upp i två , ot2 dumpforumet.

Exempel på en medlemmar som höll låda var väl Urbantiger o R1man o vad dom hette
http://urbantiger.forum24.se/urbantiger-about638.html

Man skulle kunna sammanfoga ot forumena och låta folk go lite bananas:banana.
Sen behålla vissa hårda regler om politik och ha kvar så det inte syns på första sidans löp så dom som vill slippa kan göra det:tummenupp

Skulle hålla kvar folk på forumet även för andra diskussioner än bultcirklar på drev

Jag tycker dagens OT är lite tråkigt. Alldeles för mycket seriösa diskussioner om cigarrer, vapengarderober och annat ointressant. Inget man skrattar åt. Visst bör det finnas plats för sådana diskussioner, men jag skulle vilja ha en (under-)avdelning av OT för enbart oseriöst. Där vi kan anmäla och banna folk som postar tråkiga poster.
:banana
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det är ju liksom det OT2 är till för :tummenupp

Tycker mest att OT2 är fyllt av politik och samhällsfrågor där ämnena är för heta för det vanliga OT. Känns inte direkt som något ställe som lockar fram humor, självdistans och oseriöst roliga diskussioner.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Tycker mest att OT2 är fyllt av politik och samhällsfrågor där ämnena är för heta för det vanliga OT. Känns inte direkt som något ställe som lockar fram humor, självdistans och oseriöst roliga diskussioner.
Det håller jag absolut med om, men det blir ju inte roligare än vad man gör det till :)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det håller jag absolut med om, men det blir ju inte roligare än vad man gör det till :)

Sant, men när samtliga trådar på OT2-forumets förstasida består av denna typ av ämnen kunde man lika gärna döpa om det till vad det är: "OT - Politik och samhällsfrågor" (som uppenbarligen är ämnen som är populära att diskutera) och antingen låta det vara lite mer lössläppt/galet i det vanliga OT eller skapa ett särskilt tok-forum som lockar fram det roligaste hos medlemmarna.

Fast vad vet jag, kanske borde testa att slänga in lite tokroliga brandfacklor i OT2-trådarna och se vad som händer. Kan jag få en tillfällig bannings-amnesti för att genomföra detta experiment? :hihi
 
Last edited by a moderator:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det håller jag absolut med om, men det blir ju inte roligare än vad man gör det till :)

Potentiellt byta namn på ot2 till pkot? :D (Politiskt Korrekt Off Topic) där flejmkrig om vems favoritpappa som är starkast kan föras fritt, och en annan offtopickub där all politik är förbjudad och oceremoiniellt flyttas till pkot men i övrigt inte hålls ordning på?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Potentiellt byta namn på ot2 till pkot? :D (Politiskt Korrekt Off Topic) där flejmkrig om vems favoritpappa som är starkast kan föras fritt, och en annan offtopickub där all politik är förbjudad och oceremoiniellt flyttas till pkot men i övrigt inte hålls ordning på?
Jag är definitivt för att det finns en forumdel med högt i tak, dock visar historien att det snabbt övergår till förolämpningar och ilska när argumenten tar slut, men då har ni ju mig :hej
 

Raderad medlem 51742

Guest
Lössläppt/galet behöver ju inte innebära förolämpningar osv. Högt i tak behöver ju inte innebära att det är ok att göra andra illa, bara att tramsnivån kan vara högre. Jag inbillar mig att vi människor har förmåga att vara roliga utan att det måste urarta till krig. I annat fall får man väl ta bort den mänskliga faktorn genom att installera en chat-bot som med hjälp av AI och analys av trådarnas innehåll lägger in roliga kommentarer. Vi hade en sån på förra jobbets chatkanal (dock inte så värst avancerad - den triggade på vissa ord/meningar) och det fungerade som katalysator för roligheter.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lössläppt/galet behöver ju inte innebära förolämpningar osv. Högt i tak behöver ju inte innebära att det är ok att göra andra illa, bara att tramsnivån kan vara högre. Jag inbillar mig att vi människor har förmåga att vara roliga utan att det måste urarta till krig. I annat fall får man väl ta bort den mänskliga faktorn genom att installera en chat-bot som med hjälp av AI och analys av trådarnas innehåll lägger in roliga kommentarer. Vi hade en sån på förra jobbets chatkanal (dock inte så värst avancerad - den triggade på vissa ord/meningar) och det fungerade som katalysator för roligheter.

Rätt lätt att träna en NN-bot på dumtrådarna ochs edan släppa lös den för lite totalt ovettigt men ändå ltie suspekt skoj skriveri. :hihi
 

Sundog

Medlem
Gick med
1 Nov 2004
Ort
Estland
Hoj
RC24
Exempel på en medlemmar som höll låda var väl Urbantiger o R1man o vad dom hette

Urbantiger glömmer man inte, tror ibland att han smyger omkring här under annat alias..

Det finns ju en OT+underforum för känsliga/politiska ämnen, varför inte en till för de mindre konventionellt ställda.

Gott nytt, förresten!
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Jag vill ha en "OT - Just for fun" så att det av namnet tydligt framgår att det MÅSTE vara kul. Förhoppningsvis blir det tom bättre än på jobbet. :tummenupp
Fast det kanske är mer korrekt med ett namn på svenska :va Hitt' på nått!
 

cag

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Landskrona
Hoj
2004, Suzuki Hayabusa
Jag vill ha en "OT - Just for fun" så att det av namnet tydligt framgår att det MÅSTE vara kul. Förhoppningsvis blir det tom bättre än på jobbet. :tummenupp
Fast det kanske är mer korrekt med ett namn på svenska :va Hitt' på nått!

OT-Roligt på riktigt!?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ämnesflykttråden där den som håller sig till ämnet och inte är rolig blir avstängd från trevliga trådar och får bara skriva PK-inlägg som platsar i SMCs forum som t.ex. fördelarna med reflexväst eller varför man alltid ska åka, inte köra, i skyltad hastighet! :tungan
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Kände ju igen språkbruket från urbantiger, han verkar ju ändå ha satt sin prägel här trots att han inte längre nickar offentligt. Men det där var väl ändå ett tafatt försök till att dra igång ett utbrytarforum..:lol:lol

Kan inte Mod följa förslaget och starta en Off-topic till? Det skulle ju vara ett intressant experiment om inte annat. Funkar det inte så stäng ner igen.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top