Kan vi inte göra SH lite roligare?

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jag vill kunna se min vänlista och vilka som är online.
Ogilla-knapp.
Tävlingar.
Dagens hjälte.
osv osv.....


Svedo, gör´t !!!!!!!!!11
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Och en SportHojsträff varje månad någonstans.

Med SportHoj från april till oktober. :tummenupp

Då kan vi också se andras "nyllen" IRL som det heter på modärn svenska och få ansikten på folket här! :):):)

En banträff med SportHojsfolk. :tummenupp

Men ogilla gillar jag inte...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte kör SportHoj...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte kör minst 300 mil om året...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte lämnar Sverige i sadeln på en SportHoj...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte kör när det regnar...

Men så kan vi inte ha det, då blir det väldigt lugnt på SportHoj...:D
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Och en SportHojsträff varje månad någonstans.

Med SportHoj från april till oktober. :tummenupp

Då kan vi också se andras "nyllen" IRL som det heter på modärn svenska och få ansikten på folket här! :):):)

En banträff med SportHojsfolk. :tummenupp

Men ogilla gillar jag inte...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte kör SportHoj...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte kör minst 300 mil om året...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte lämnar Sverige i sadeln på en SportHoj...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte kör när det regnar...

Men så kan vi inte ha det, då blir det väldigt lugnt på SportHoj...:D
Fresh input, me like.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Och en SportHojsträff varje månad någonstans.

Med SportHoj från april till oktober. :tummenupp

Då kan vi också se andras "nyllen" IRL som det heter på modärn svenska och få ansikten på folket här! :):):)

En banträff med SportHojsfolk. :tummenupp

Men ogilla gillar jag inte...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte kör SportHoj...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte kör minst 300 mil om året...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte lämnar Sverige i sadeln på en SportHoj...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte kör när det regnar...

Men så kan vi inte ha det, då blir det väldigt lugnt på SportHoj...:D
På ren svenska säger jag -Amen to that!! :)
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Sportbike: Exakt så skrev jag i ett Corvetteforum för 6 år sen. Blev mer eller mindre utslängd. Sen köpte jag sporthoj och nu är jag här :krama
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Och en SportHojsträff varje månad någonstans.

Med SportHoj från april till oktober. :tummenupp

Då kan vi också se andras "nyllen" IRL som det heter på modärn svenska och få ansikten på folket här! :):):)

En banträff med SportHojsfolk. :tummenupp

Men ogilla gillar jag inte...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte kör SportHoj...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte kör minst 300 mil om året...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte lämnar Sverige i sadeln på en SportHoj...

Jag ogillar SportHojsfolk som inte kör när det regnar...

Men så kan vi inte ha det, då blir det väldigt lugnt på SportHoj...:D

Ajajaj ! Jag kör HD, kör visserligen mer än 300mil, kör inte när de regnar (om de inte börjar när jag e ute men då åker jag hem), jag har inte kört utomlands på hoj alls... Du måste ju rent av hata mej :D
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ajajaj ! Jag kör HD, kör visserligen mer än 300mil, kör inte när de regnar (om de inte börjar när jag e ute men då åker jag hem), jag har inte kört utomlands på hoj alls... Du måste ju rent av hata mej :D

Då måste jag citera mig själv! :tungan

Men så kan vi inte ha det, då blir det väldigt lugnt på SportHoj... :D

Ironin är på väg bort i Sverige... :(
Dessutom är ogilla och hata ganska långt ifrån varandra. Men kolla Jörgens HD så ser du en SportHoj. :tummenupp

Men jag skulle nog inte gå in på ett HD-forum att läsa om den eller logga in på gruSHoj.com fast jag även kör grus med min SportHoj, eller japSHoj.com och tala om att Thailändska hojar från England är bättre...

Men det är jag det och i min värld får man tycka olika! Och ska tycka olika annars fastnar man. :)

Och vem vet, du kanske blir inspirerad av minoriteten här och kör en SportHoj ner i Europa genom ett regnigt Tyskland. Och det kan man ju inte hata... :hihi
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Då måste jag citera mig själv! :tungan

Men så kan vi inte ha det, då blir det väldigt lugnt på SportHoj... :D

Ironin är på väg bort i Sverige... :(
Dessutom är ogilla och hata ganska långt ifrån varandra. Men kolla Jörgens HD så ser du en SportHoj. :tummenupp

Men jag skulle nog inte gå in på ett HD-forum att läsa om den eller logga in på gruSHoj.com fast jag även kör grus med min SportHoj, eller japSHoj.com och tala om att Thailändska hojar från England är bättre...

Men det är jag det och i min värld får man tycka olika! Och ska tycka olika annars fastnar man. :)

Och vem vet, du kanske blir inspirerad av minoriteten här och kör en SportHoj ner i Europa genom ett regnigt Tyskland. Och det kan man ju inte hata... :hihi

Ironin är inte på väg bort, den misstolkas ibland från båda sidor :tuttar Jag hade mer än gärna åkt en långtu men som far till en 1åring och en 2,5åring samt i planerna på hus lär de inte bli något sånt på ett par år tyvärr. Men än ska jag inte dö så den uppdatering kommer en dag rätt va de är här på SH ;P
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ironin är inte på väg bort, den misstolkas ibland från båda sidor :tuttar Jag hade mer än gärna åkt en långtu men som far till en 1åring och en 2,5åring samt i planerna på hus lär de inte bli något sånt på ett par år tyvärr. Men än ska jag inte dö så den uppdatering kommer en dag rätt va de är här på SH ;P

Jag hade turen att gjort en massa mil i sadeln innan jag blev förälder, varav en del med mina barns mamma, så det blev bara ett annat körande. :tummenupp
Med hus och barn blev det mer kvalitetsmil men inte färre utan fortfarande mer än 5 gånger 300 mil om året!:tummenupp
Man kan ta hojen till jobbet!:tummenupp
Man kan köra kortare kvällsturer! :tummenupp
Man kan åka på semester med familjen i bil så får man långturer på köpet! :tummenupp
Men fördelen med lite packning får inte gå för långt. :) Utan gångkläder kan det bli lite jobbigt när familjen stannat och badat och kommer tre timmar senare! :tungan

Det kunde blivit en gruSHoj eller äventyrSHoj men nu kunde jag fortsätta! :tummenupp
Och man kan som förälder hänga här även om man inte kommer iväg utomlands och får möjlighet att köra i regn!:D

Och man kan vara med att försöka göra SportHoj roligare! :tummenupp
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
.... Och vem vet, du kanske blir inspirerad av minoriteten här och kör en SportHoj ner i Europa genom ett regnigt Tyskland. Och det kan man ju inte hata... :hihi

Fantastiskt, har samma upplevelse, det har tamej f*n regnat en skvätt varje gång vi varit ner till tyskland, å andra sidan har det varit övervägande soligt och det som finns där nere gör det så värt resan :tummenupp

Obs, viss ironi men va f*n, är det inte lite svårt att vara ödmjuk när man faktiskt kör sporthoj? :crash

Tyskland.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Fantastiskt, har samma upplevelse, det har tamej f*n regnat en skvätt varje gång vi varit ner till tyskland, å andra sidan har det varit övervägande soligt och det som finns där nere gör det så värt resan :tummenupp

Obs, viss ironi men va f*n, är det inte lite svårt att vara ödmjuk när man faktiskt kör sporthoj? :crash

View attachment 440108

Man förstår varför många tyskar har regnställ med texten Scheissregen på ryggen! :tungan

Kör man engelsk SportHoj måste man vara ödmjuk, särskilt när det är en gammal sådan. :)
Alla vet ju att engelskt är skit men ändå verkar föraren trivas! :fakta :krama
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Jag hade turen att gjort en massa mil i sadeln innan jag blev förälder, varav en del med mina barns mamma, så det blev bara ett annat körande. :tummenupp
Med hus och barn blev det mer kvalitetsmil men inte färre utan fortfarande mer än 5 gånger 300 mil om året!:tummenupp
Man kan ta hojen till jobbet!:tummenupp
Man kan köra kortare kvällsturer! :tummenupp
Man kan åka på semester med familjen i bil så får man långturer på köpet! :tummenupp
Men fördelen med lite packning får inte gå för långt. :) Utan gångkläder kan det bli lite jobbigt när familjen stannat och badat och kommer tre timmar senare! :tungan

Det kunde blivit en gruSHoj eller äventyrSHoj men nu kunde jag fortsätta! :tummenupp
Och man kan som förälder hänga här även om man inte kommer iväg utomlands och får möjlighet att köra i regn!:D

Och man kan vara med att försöka göra SportHoj roligare! :tummenupp

Hoj till jobbet samt kvällsturer när de e gött ute är obligatoriskt ;) Ta hojen till Småland där mina föräldrar bor med familjen i bilen är även de obligatoriskt så man får prutta runt i sina gamla trakter och njuta lite av barndomen! Tog tyvärr hojkort lite sent, eller skaffa mina barn för tidigt, för att hunnit med turer med sambon och ut över gränserna men som sagt.. jag är inte orolig, än ska jag inte dö och förhoppningsvis kommer de inte bli mindre hoj i takt med att ungarna blir äldre :)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Alla vet ju att engelskt är skit men ändå verkar föraren trivas! :fakta :krama

Lennart Larsson - gammal konstruktionschef på Öhlins - till ung och nervös ingenjör på anställningsintervju:

"Ja, du ser ju ut att ha en gedigen utbildning. Och bra betyg har du dessutom. Och fina rekommendationer från din tidigare arbetsgivare. Har du några andra meriter...? Äger du en engelsk motorcykel, till exempel...?"
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Göra SH roligare? Nu är det vinter och då ska det faan inte vara något roligt här:huvet

Va nu då? Minns när jag bodde i Arvika vintern 95-96.
Det var mellan -20C till -30C i en månad. Och isen på Kyrkviken blev bara tjockare och tjockare.

Arg insändare i lokala tidningen: Får man köra hur fort man vill på Kyrkviken ?
Polisen: Det finns ingen hastighetsbegränsning på is. Men det är farligt träffa en iskant med fart för då kan bilen slå runt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top