Tvåtaktsolja Polaris

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har gått och blivit med skoter. Nu vet jag att det står löpmeter med info på snöskoterforum. Men jag litar till SH folket mest.

600 switchback med avgasventiler.
Klart jag kan köpa polaris olja, men närmsta handlare är 15mil bort. Min tanke var att köpa 20L på swedol deras OKQ8 Sprint. Så kan jag använda den i mopeder och allt.

Men hur är det med kallstarts egenskaperna på den oljan. Enligt ett test jag hittat så är den hyffsad. Men många här kör ju skoter och vet.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Du tänker att på skoterforum finns det ej oljetrådar som här på SH? ;-)
Kan meddela att det är samma visa på de forumen när det kommer till olja... Så Googla är mitt tips.
Är för övrigt samma person som har mest inlägg i trådarna skulle jag tro också :D

Vågar tyvärr inte svara på hur sprint står sig i en snöskoter dock. Men det mesta går ju att beställa på internet dock om de 15milen är ett problem.
Fast kan tänka mig att tanka VES Gold orimligt dyr olja i en gammal moppe är det som tar emot mest...

Edit: http://forum.snowmobile.se/archive/index.php/t-33252.html? Där finns en del att läsa. Tyvärr i nått hemskt arkivformat, så inte så lättläst men. (Är för övrigt Boost III jag syftar på tidigare i inläget. =) )
Finns ju 1100st trådar om olja dock om du vill läsa mer...
 
Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Du tänker att på skoterforum finns det ej oljetrådar som här på SH? ;-)
Kan meddela att det är samma visa på de forumen när det kommer till olja... Så Googla är mitt tips.
...

Jo jag vet och vi har ju redan avhandlat allt, så vad mer finns att säga.
Har läst att den fungerar(på skoter forum), men jag tänkte att SHs samlade verk av kunskap kunde ge mej ett snabbsvar. Vem litar på random snubbe på ett skoterforum?

Annars köper jag mina 20 pannor och kör på det. Såg lite tester och den verkar gå bra i det mesta. Det är en gammal 04ans switchback vi snackar om, så ett antal liter olja och jag har kostat på mer pengar i olja än inköp.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top