WiFi Kamera, eller liknande

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Ska sätta kamera utanför huset. Varit lite väl mycket inbrott i förråd och garage i området senaste tiden.

Har redan larm, utan kamera, så kameran kommer endast att vara ett komplement.

Kravet är att slippa dra nätverkskabel till själva kameran, kunna lagra på nätverksenhet (delad enhet på dator, nas eller liknande), rörelsedeckare, fungera i mörker, push-medellande i telefonen när något framför kameran rör sig.
Angående lagringen, det viktigaste är att det inte lagras i kameran, och heller inte i något dyrt moln.

Var inne på netgear arlo pro, men det tar emot att köpa kameror för mer än vad förrådet är värt. D-link har några kameror som verkar lättanvända via der

Någon som har erfarenhet av nån kamera med de funktioner jag söker?

edit; måste ha tillräckligt hög upplösning för att känna igen den som fastnar på bild, inget sånt suddigt skit polisen brukar ha i sina efterlysningar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
D-link funkar bara om du har D-link router.

Jag har en tidig sådan kamera med rörelsedetektering, men den funkar väl sisådär.

Ibland glömmer jag att slå av den när jag kommer hem, och efter någon timme får jag ett mail att den har detekterat rörelse :näsblod

Dessutom falsklarmar den ibland, och tappar nätverket ibland.
I somras när jag var på semester fick jag två mail, först ett att den hade detekterat rörelse, sedan att den hade tappat nätverket, jag försökte ansluta till kameran i mobilappen men den var stendöd, efter någon timme kom den igång igen, och jag kunde lugna ner mig lite.

Jag kommer att byta ut den och larmet mot en bättre kombinationslösning snart.

Dom nyare är säkert bättre, jag köpte min för flera år sedan när Kjell&co sålde ut dom
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Blivit avrådd från D-link på annat håll med. Och fungerar det bara med deras egna router så går det bort.

Såg att det ingick 7dagars molnlagring med netgears kamera, så just nu lutar det lite åt deras kameror.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Blev Netgear Arlo Pro. Webhallen sålde dessa för 3500:- med två kameror under black friday.
Än så länge nöjd.
Nackdelen är att man inte kan använda befintligt wifi, så man får tänka till lite var man placerar basenheten. Har ju routern längst ner i källaren, sen en accesspunkt på vinden. Nu får jag dra ytterligare en nätverkskabel på vinden.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Finns det verkligen ingen schysst trådlös kamera som ansluts till det befintliga nätverket (i mitt fall asus) som har live-funktion i mobilen, larm vid rörelse, inspelning och minst 720p?

Jag behöver komplettera larmet med en kamera inomhus och en utomhus.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top