Husqvarna Vitpilen 701 2018-- tråden

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
157 kilo?! Extremt lite? Eller kanske jag som är vant mig med tung maskin. Intressant hoj, var länge sen jag fått sånt köpsug. Lite fulsnygg sådär. Lär vara jämförbar med Duke 690 i köregenskaper?
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Ska du byta ut triplen?
Eller kan det bli en Guzzi istället för Kawan? Deras scrambler såg inte dum ut alls.

Det är alltid kul att kolla på nya tuffa och lätta hojar!

Dock går nog Husqvarna bort pga att det är ett KTM-märke. KTM´s kvalité ihop med deras hantering av ärenden mot kunder är inget som verkar passa mig.

Jag ska kolla Guzzin! :tummenupp
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
157 kilo?! Extremt lite? Eller kanske jag som är vant mig med tung maskin. Intressant hoj, var länge sen jag fått sånt köpsug. Lite fulsnygg sådär. Lär vara jämförbar med Duke 690 i köregenskaper?

Det är mer eller mindre en en Duke av senaste generationen med lite annan optik.

Vikten är ungefär vad 690 Duke legat på hela tiden.
 

Hymer

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2016
Ort
Lidköping
Hoj
Mv Agusta F4R, Buell 1125CR
Är småhojar kul? Tycker den är ruskigt snygg men vet inte om jag kommer uppleva den som slö? Inledde mc karriären på en Buell 1125cr och nu sitter jag på en F4R men skulle behöva nått lite smidigare med men som inte blir meh när man vill gasa.
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Gillar designen på Vit/Svartpilen men.. Är det bara jag som tycker de ser rätt små ut?
Är strax under 190cm lång och det känns som att dessa hojar skulle se ut som en moped under mig. Närmsta återförsäljare är en dagsresa bort så lite knepigt att åka och provsitta.. :gnissla
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Jag gillar stuket men satt inget bra på den när jag kika på den på mässan.
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Jag är 176cm men har ganska korta ben så det kan ju bero på det.
Dock var den riktigt cool.
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Jag pratade med en Husqvarna-representant på mässan. På min fråga vad den delar för delar med KTM Duke 690 så svarade han: "den delar inget med KTMen, allt är nytt och Husqvarna utvecklat" . Hmmm....
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Ursnygg hoj!

Provsatt den på mässan och det är en ergonomisk jävla mardröm att sitta på den, sadel är i samma höjd som styret som i sin tur är nästan rakt.
Känslan av möjligheten att bromsa sig själv över styret var påtaglig.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag pratade med en Husqvarna-representant på mässan. På min fråga vad den delar för delar med KTM Duke 690 så svarade han: "den delar inget med KTMen, allt är nytt och Husqvarna utvecklat" . Hmmm....

Jag skrattar fortfarande...
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Jag pratade med en Husqvarna-representant på mässan. På min fråga vad den delar för delar med KTM Duke 690 så svarade han: "den delar inget med KTMen, allt är nytt och Husqvarna utvecklat" . Hmmm....

Hehehehe, yeah right.........
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag pratade med en Husqvarna-representant på mässan. På min fråga vad den delar för delar med KTM Duke 690 så svarade han: "den delar inget med KTMen, allt är nytt och Husqvarna utvecklat" . Hmmm....

Alternativen som finns är väl att han antingen var väldigt okunnig, eller att han tyckte att potentiella kunder förtjänar att ljugas för. Oavsett vilket borde du sparkat honom på smalbenet och gått därifrån.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
157 kilo?! Extremt lite? Eller kanske jag som är vant mig med tung maskin. Intressant hoj, var länge sen jag fått sånt köpsug. Lite fulsnygg sådär. Lär vara jämförbar med Duke 690 i köregenskaper?

157 kg utan soppa är ju svintungt om man tänker att den är baserad på motardchassi. 148 kg MED soppa väger min gamla CCM R30 gatmotard, och den är en tungviktare i klassen.
 

rn85bn

Medlem
Gick med
15 Mar 2017
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Scrambler Icon -15
Är det någon som provkört denna? Har gått i blivit lite patriotisk på det senaste och köper mest bara svenskt när det gäller allt mellan kött och pannlampa nämligen. Och blev nyfiken på denna! Har ju en Ducati Scrambler som har samma hk, 100 c mer, men också 50 kg mer. Och typ samma nypris.

Man satt dåligt alltså? Det är riktigt synd.
Ska ändå försöka provköra en i vår/sommar!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top