KTM 790 Duke

GothTownDuke

Medlem
Gick med
12 Mar 2019
Ort
GBG
Hoj
Panigale V2
Akrapovic slip-on till salu om någon är intresserad, 6000kr, 30 mil.
Låter gött som fan med ljudbaffeln ute men suktar lite efter Evoline-systemet.

1772621484.jpg
 
Last edited:

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Nu har 790 funnits ute ett tag. Vet någon om en R är på gång? Hur nöjda är ni som ägare? Vad har ni eventuellt stött på för problem? Jag funderar över uppgradering till nästa säsong och är fortfarande delvis intresserad av KTM.
Edit: Stavfel
 
Last edited:

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Nu har 790 funnits ute ett tag. Vet någon om en R är på gång? Hur nöjda är ni som ägare? Vad har ni eventuellt stött på för problem? Jag funderar över uppgradering till nästa säsong och är fortfarande delvis intresserad av KTM.
Edit: Stavfel[/QU
 
Last edited:

SkugganMC

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2019
Ort
Västerås
Hoj
2020 Yamaha XSR 700
Tog precis mitt A-kort!

Är riktigt sugen på en Duke och har spanat in 390/790.

Lite kluven på vilket alternativ som är bäst att börja med nu. Tröttnar man på 390 snabbt eller är de bäst att börja med denna tills man fått lite mera rutin? Tänkt att pendla nångång ibland till jobbet ca 4 mil enkel resa.
 

anserius

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2012
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jag är supernöjd! Kört ca 250 mil inkl två bandagar utan att ha något att klaga på. Bra med kraft, all elektronik jag önskar mig tillsammans med ett riktigt snabbt och inbjudande chassi. Upplevde framgaffel som ganska mjuk jämfört med min Street triple r men var bara en vanesak och på bana funkade det grymt. Såg även samma konstaterande i ett test på nätet där de förundrades över hur distinkt den var på bana.. Såg att det fanns en för 76k nu på blocket som gått 500 mil. Känns spontant som att det är svårt att hitta mer såpass ny hoj för pengarna hos någon annan tillverkare/modell.
 

anserius

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2012
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Tog precis mitt A-kort!

Är riktigt sugen på en Duke och har spanat in 390/790.

Lite kluven på vilket alternativ som är bäst att börja med nu. Tröttnar man på 390 snabbt eller är de bäst att börja med denna tills man fått lite mera rutin? Tänkt att pendla nångång ibland till jobbet ca 4 mil enkel resa.

Vad gäller 390 eller 790 har jag bara kört 790in men ser inga som helst problem att börja med den. Snarare tvärt om verkligen en hoj att växa med! Och om du är helt ny med kort(och annars med) kan jag verkligen rekommendera bandagar med tex SMC om du inte redan kört med dem. Oerhört givande och framförallt roligt!! Jag väntade alldeles för länge med deras kurser på storbana.
 

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
Tog precis mitt A-kort!
Är riktigt sugen på en Duke och har spanat in 390/790.
Lite kluven på vilket alternativ som är bäst att börja med nu. Tröttnar man på 390 snabbt eller är de bäst att börja med denna tills man fått lite mera rutin? Tänkt att pendla nångång ibland till jobbet ca 4 mil enkel resa.
390:n e' helt kass (en av de sämsta hojar jag kört).
 

SkugganMC

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2019
Ort
Västerås
Hoj
2020 Yamaha XSR 700
Vad gäller 390 eller 790 har jag bara kört 790in men ser inga som helst problem att börja med den. Snarare tvärt om verkligen en hoj att växa med! Och om du är helt ny med kort(och annars med) kan jag verkligen rekommendera bandagar med tex SMC om du inte redan kört med dem. Oerhört givande och framförallt roligt!! Jag väntade alldeles för länge med deras kurser på storbana.

SMC kurser är på G, blev precis medlem så bara hojjen kvar :) får tacka för era inputs! Får se vad man bestämmer sig för här efter helgen. Yamaha MT-07 är riktigt lockande också då man är van med den redan.
 

GothTownDuke

Medlem
Gick med
12 Mar 2019
Ort
GBG
Hoj
Panigale V2
Verkar som att Svedea haft rejäla problem med stölder/krockar när det kommer till 790 Duke för premien är dubblerad för mig (om jag skulle försäkra en annan än min egna)

Betalade 11k för min 2018, ska betala 13k för 2019 och kollar jag på andra 790´s på blocket så vill dom ha 20k!
if MC vill ha 21k för en helt ny Super Duke R...

31år, trafikzon 1, GBG.
 

anserius

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2012
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Segt om så är fallet. Gjensidige var överlägset billigast för mig. 7000 sek/år hel/hel 32 år, Örebro.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top