Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 53 av 53

Ämne: KTM 790 Duke

Medlem Halvdampiss avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Hoj
    TV4 Fact. -17
    Citat Ursprungligen postat av erikanton Visa inlägg
    Nu har min hittat in i finrummet
    Du tar det ett steg längre och whiilar inomhus... KUNG!!

Moderator Rasorblades avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    KTM 790 Duke
    Citat Ursprungligen postat av erikanton Visa inlägg
    Nu har min hittat in i finrummet
    Lossar du framskärmen så får du bort reflexerna

KTM Club Scandinavia
    Klubben för dig som kör KTM

Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Hoj
    KTM 690 Duke
    Står och velar mellan 690 Duke (helt ny) och 690 Duke R (mätarställning från 17 upp till ~600 mil).
    Vad är era synpunkter och erfarenheter? Är något av det extra på R "onödigt" eller kommer jag sakna dom bättre bromsarna och den bättre fjädringen samt den längre fjädringsvägen på R? Har ingen koll på hur dämpare ska ställas in. Jag kör lugnt och inte bana, kör aldrig ens bakhjul (kan inte..).

Eller vill jag egentligen ha en 790 Duke?

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Citat Ursprungligen postat av CooperCorgi Visa inlägg
    Står och velar mellan 690 Duke (helt ny) och 690 Duke R (mätarställning från 17 upp till ~600 mil).
    Vad är era synpunkter och erfarenheter? Är något av det extra på R "onödigt" eller kommer jag sakna dom bättre bromsarna och den bättre fjädringen samt den längre fjädringsvägen på R? Har ingen koll på hur dämpare ska ställas in. Jag kör lugnt och inte bana, kör aldrig ens bakhjul (kan inte..).

En helt ny hade jag absolut tagit. Du hade inte klarat en blindtest mellan en R och en vanlig vid körning. Det är mest känslan att ha det värsta och bling.
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Hoj
    KTM 690 Duke
    Citat Ursprungligen postat av Boris JR Visa inlägg
    En helt ny hade jag absolut tagit. Du hade inte klarat en blindtest mellan en R och en vanlig vid körning. Det är mest känslan att ha det värsta och bling.
    Jo det är väl så jag tänker också. Nytt är alltid nytt, även om den är ”snällare”.

Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    KTM 790 Duke
    Jo det är väl så jag tänker också. Nytt är alltid nytt, även om den är ”snällare”.
    Väljer du mellan dessa tre så hade jag valt dem i denna ordning!
    KTM 790 Duke
    KTM 690 Duke R -16 eller nyare
    KTM 690 Duke

KTM Club Scandinavia

P.i.t.A Impacts avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Hoj
    990SMT -09 + GSX-R600 -09
    Jag håller med!
    Citat Ursprungligen postat av Rasorblade Visa inlägg
    Väljer du mellan dessa tre så hade jag valt dem i denna ordning!
    KTM 790 Duke
    KTM 690 Duke R -16 eller nyare
    KTM 690 Duke
    - - - Updated - - -

jadejadejade.....
    Jag kör lugnt och inte bana, kör aldrig ens bakhjul (kan inte..).

Inte länge till med en sån hoj!!

Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Hoj
    2007, Honda VFR800
    Jag har inte haft förmånen att köra 790:n än men med så mycket högre effekt så borde den väl inte vara tråkigare även om den kanske är snällare?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    KTM 790 Duke
    Tack kajsa för filmningen!

KTM Club Scandinavia

Medlem
    Reg.datum
    okt 2016
    Hoj
    XL1200C
    Citat Ursprungligen postat av Soddamarre Visa inlägg
    Jag har inte haft förmånen att köra 790:n än men med så mycket högre effekt så borde den väl inte vara tråkigare även om den kanske är snällare?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Motoreffekt är som bekant inte allt. Nu har inte jag heller kört en 790 än, men 690 R är fortfarande den absolut roligaste hoj jag någonsin kört. I mitt tycke roligare än 790-konkurrenterna Street Triple och MT-09. Åtminstone upp till lagstadgad motorvägshastighet. Busig men ändå så otroligt lättkörd. Sedan att det är en enorm enstånka i stället för ännu en parallelltwin i mängden ser jag som positivt.

Därmed inte sagt att en 790 är tråkig. Den är säkert alldeles, alldeles underbar att köra den med.

11. 2019-02-05, 23:03
    Anledning
    Felciterat

12. 2019-02-05, 23:04

Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Hoj
    KTM 690 Duke
    Det blev en helt ny 690 Duke! Stort tack för all input jag fått. Jag kommer säkert fortsätta låna tråden då många här verkar ha erfarenheter av 690. Har inte hämtat hem hojen än men jag längtar verkligen efter våren nu!

Inkörning: Har ni kört efter bokens "Under 6000 varv/min upp till 100 mil." och sen dragit på efter första servicen? Är det något speciellt som just 690 tycker om/inte tycker om under inkörning? Varierad gas, mycket växlingar och att inte segdra på låga varv eller maxa ut den på motorväg är väl vad jag fått fram genom att söka runt på nätet. Och att hålla koll på oljenivån!

P.i.t.A Impacts avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Hoj
    990SMT -09 + GSX-R600 -09
    Det blev en helt ny 690 Duke! Stort tack för all input jag fått. Jag kommer säkert fortsätta låna tråden då många här verkar ha erfarenheter av 690. Har inte hämtat hem hojen än men jag längtar verkligen efter våren nu!

Inkörning: Har ni kört efter bokens "Under 6000 varv/min upp till 100 mil." och sen dragit på efter första servicen? Är det något speciellt som just 690 tycker om/inte tycker om under inkörning? Varierad gas, mycket växlingar och att inte segdra på låga varv eller maxa ut den på motorväg är väl vad jag fått fram genom att söka runt på nätet. Och att hålla koll på oljenivån!
    Googla lite mer på det men jag har läst att de som körs in för mesigt kan dra mer olja.. Andra har kört in med mineralolja och fått bättre resultat.. Detta är dock för lite äldre 690...

Jag såg också något klipp på tuben där de körde in två Cbr 125 (?). En på maxvarv och en fint och försiktigt. Märktes ingen skillnad i de motorerna efteråt.

Hade jag haft något att köra in hade jag kört med mycket gas och lågt varv.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    KTM 790 Duke
    Kanske bättre och ställa frågan i 690 tråden

- - - Updated - - -

Kanske bättre och ställa frågan i 690 tråden

KTM Club Scandinavia

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag brukar byta när gasen är slut i vajern.

doolar
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här