MotoGP 2017 Finalen: Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
Aaa... allt som tidningar skriver och allt som förarna säger i intervjuer är ju aLltiD sant... not.
/H
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
:Bugar Marc Marquez :Bugar
Tack för all spänning i år!
Tack för att du är ditt galna själv även om du får rädda ett släpp och köra lite grus för att ta titeln!
Sluta aldrig bjuda på denna racing så skall jag aldrig sluta följa dig! :mattias

Grattis Pedrosa! :tummenupp
Bara detta race säger ju varför du är värd styrningen hos Honda!
En sån team-mate borde alla ha! :fakta

Grattis Dovi och Ducati till ett FANTASTISKT år! :Bugar
SÅ. JÄVLA. NÄRA.
Helt säker på att ni kommer fajtas om titeln 2018 också.

Zarco! Vilken krigare! :)
En ny favorit för mig.
Helt orädd, tar sina egna beslut och kör som en gud!
Gissar att en framtida titel väntar på honom.

KTM före Aprillia i märkes-mästerskapet! :) (helt opartisk här...)

"Suggested mapping: mapping 8" :hihi
Alla som försökte hävda efter förra ggn att det inte var team-order...
För övrigt tycker jag den är lika snygg som förståelig.
Allt annat hade, imo, varit tjänstefel av Ducati för det här är inte Gotia Cup.
Gäller både förra ggn såväl som idag.
Just därför har jag väldigt svårt att förstå Lorre vad än Dovi säger. :va
Om både Lorre och Dovi ser tavlan och Lorre inte flyttar sig måste det komma in tankar och irritation i skallen på Dovi. Helt oavsett hur mycket gentle-man Dovi är i intervjuerna efteråt.
Lorre får hoppas att det inte är han själv som behöver hjälp nästa år.

Jag summerar det bästa MotoGP året sedan jag börjat följa circusen 2012.
Och jag tror, fullt och fast, på ett ännu bättre 2018 med ÄNNU tätare race!
Honda, Ducati, uppvaknande Suzuki, Yamma som bara måste hitta tillbaka och hårdsatsande KTM.
Både förarmaterialet och cyklarna känns mer kompletta än någonsin.
Lägg därtill spännande nykomlingar i Luthi och Morbidelli och vi har ett underbart 2018 att se fram emot! :fakta
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Åh vad jag hade unnat Zarco sin första seger. Gillar hans körstil.
Riktigt trist att lillpojken lyckades knipa segern....:huvet
 

*DanTheMan*

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Nov 2003
Ort
3km från Das Bult
Hoj
KTM 690 SMC-10
Dovi till italienska Sky
“I was faster at the start but then following Jorge helped me - we ride in a different way and I could learn a few things from him that I was missing here. We tried. The important thing is that we were also competitive here in Valencia. I think it would have been difficult even if Marquez had crashed – I don’t think we had the rhythm to win. Thank you to the team and Ducati. We have to be happy and take the positives from the season”
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Grattis såklart till MM. Fantastiskt tävlings år.. Tror Dovi kommer ännu starkare 2018! Finns massor av utropstecken inför 2018. Starkare KTM, Starkare Aprilia, en på nyttfödd Ianonne hos Suzuki, en frisk Folger som ska ge Zarco en match i teamet etc etc Orkar dock inte ens tänka på allt jobb Yamaha har i vinter. 2018 rejs...
 

Bifogat

  • Screenshot_20171112-211134.jpg
    Screenshot_20171112-211134.jpg
    78.4 KB · Visningar: 77

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
:Bugar Marc Marquez :Bugar
Tack för all spänning i år!
Tack för att du är ditt galna själv även om du får rädda ett släpp och köra lite grus för att ta titeln!
Sluta aldrig bjuda på denna racing så skall jag aldrig sluta följa dig! :mattias

Grattis Pedrosa! :tummenupp
Bara detta race säger ju varför du är värd styrningen hos Honda!
En sån team-mate borde alla ha! :fakta

Grattis Dovi och Ducati till ett FANTASTISKT år! :Bugar
SÅ. JÄVLA. NÄRA.
Helt säker på att ni kommer fajtas om titeln 2018 också.

Zarco! Vilken krigare! :)
En ny favorit för mig.
Helt orädd, tar sina egna beslut och kör som en gud!
Gissar att en framtida titel väntar på honom.

KTM före Aprillia i märkes-mästerskapet! :) (helt opartisk här...)

"Suggested mapping: mapping 8" :hihi
Alla som försökte hävda efter förra ggn att det inte var team-order...
För övrigt tycker jag den är lika snygg som förståelig.
Allt annat hade, imo, varit tjänstefel av Ducati för det här är inte Gotia Cup.
Gäller både förra ggn såväl som idag.
Just därför har jag väldigt svårt att förstå Lorre vad än Dovi säger. :va
Om både Lorre och Dovi ser tavlan och Lorre inte flyttar sig måste det komma in tankar och irritation i skallen på Dovi. Helt oavsett hur mycket gentle-man Dovi är i intervjuerna efteråt.
Lorre får hoppas att det inte är han själv som behöver hjälp nästa år.

Jag summerar det bästa MotoGP året sedan jag börjat följa circusen 2012.
Och jag tror, fullt och fast, på ett ännu bättre 2018 med ÄNNU tätare race!
Honda, Ducati, uppvaknande Suzuki, Yamma som bara måste hitta tillbaka och hårdsatsande KTM.
Både förarmaterialet och cyklarna känns mer kompletta än någonsin.
Lägg därtill spännande nykomlingar i Luthi och Morbidelli och vi har ett underbart 2018 att se fram emot! :fakta

Jag signar under på precis allt! Samtidigt är det förfriskande för oss tittare att det är MotoGP och inte F1 med en jäkla massa teamordrar hit och dit. Men Lorenzo kunde gott ha gjort som Pedrosa och legat bakom sin kollega. Och om Dovi hade kört om Pedrosa så kunde så Lorenzo satsat på att köra om densamme eller åtminstone försöka för att skapa en lucka mellan Dovi och bakomvarande. Tänk om det hade blivit en fight mellan MM och Dovi då till slut. Herrejäklar. Marquez hade aldrig backat ur den fighten när han inte ens kan låta Zarco leda i knappt mer än en sekund. Då kunde han lika gärna gott omkull ordentligt och då behövde Dovi bara veva in Zarco vilket inte hade varit omöjligt.

Oh well. Vilket race! Vilken säsong! Och vad jag ser fram emot ett 2018 med vinales och Rossi på ett vettig hoj! Jag tror och hoppas dock att MM tar hem nästa säsong också :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag signar under på precis allt! Samtidigt är det förfriskande för oss tittare att det är MotoGP och inte F1 med en jäkla massa teamordrar hit och dit. Men Lorenzo kunde gott ha gjort som Pedrosa och legat bakom sin kollega. Och om Dovi hade kört om Pedrosa så kunde så Lorenzo satsat på att köra om densamme eller åtminstone försöka för att skapa en lucka mellan Dovi och bakomvarande. Tänk om det hade blivit en fight mellan MM och Dovi då till slut. Herrejäklar. Marquez hade aldrig backat ur den fighten när han inte ens kan låta Zarco leda i knappt mer än en sekund. Då kunde han lika gärna gott omkull ordentligt och då behövde Dovi bara veva in Zarco vilket inte hade varit omöjligt.

Oh well. Vilket race! Vilken säsong! Och vad jag ser fram emot ett 2018 med vinales och Rossi på ett vettig hoj! Jag tror och hoppas dock att MM tar hem nästa säsong också :)

Jag hoppas nog på att Ducati fått lite till ordning på hojen, och att Dovi tar titeln efter en hård säsong med fajter mellan honom, Marquez, Zarco, Viñales, Rossi och Iannone. :hihi
Det hade iofs varit hemskt trevligt om Honda fick ordning på hojen för Pedrosa med, så han kunde vara med i topp mer än när det är skitvarmt.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
eca185805ced2ad1f5018869ff7d7219.jpg
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Så här blir det:mattias

Marky Marc har tur i oturen. Han lyckas inte rädda ett framhjulssläpp med knät som vanligt utan käkar grus.
Men han blir världsmästare ändå för:

Lorenzo går upp i ledning före Dovi. Teamet försöker finkänsligt visa att han skall låta Dovi passera för titeln skull. Men Lorenzos EGO på en spansk bana (såvida man inte man frågar en katalan...) säger "nej det gäller inte mig". Teamet blir mer och mer desperata och visar till slut i klartext på pit boarden "se till att bli tvåa för h....vete."
Och Dovi orkar inte köra förbi för han drabbas av hjärnspöken trots all mental träning. För det var ju Lorre som slog honom på 250-tiden så han ej blev världsmästare på Scot Hondan. Så det ligger i ryggraden nu att han inte kan vinna.
Det blir ett jäkla rabalder efter vinsten för Lorre. Ska han få sparken? Alla Motogp krönikörer gnuggar händerna och får skriva spaltmeter och blir rika. Sociala medier blir blåsiga.
Här på sporthoj är hojabstinensen stor och vi bråkar om detta till i april nästa år. Skulle Dovi vunnit? Är det rätt med stallorder? Och var det en spansk komplott.
Banningar duggar tätt.

Vi har en fin off season att se fram mot:hihi
Frågor på det?

O.Rakel

Hmm jag skulle bytt batterier i spåkulan. Den där Marc lyssnade inte...:Bugar
Han räddade ju framhjulssläppet. Men det här med team order och sånt fick jag till, sort of.
Jag får skruva vidare i vinter på min VM-avgörande spåmaskin. Mer kaffesump och fiskinälvor kanske.


Ja det är bara att gratulera!! Bra kört.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hmm jag skulle bytt batterier i spåkulan. Den där Marc lyssnade inte...:Bugar
Han räddade ju framhjulssläppet. Men det här med team order och sånt fick jag till, sort of.
Jag får skruva vidare i vinter på min VM-avgörande spåmaskin. Mer kaffesump och fiskinälvor kanske.


Ja det är bara att gratulera!! Bra kört.

Hade du bara skrivit "räddar" istf "inte räddar" hade det ju varit läskigt likt.
Team-order biten är ju spot-on! :tummenupp
Byt till Zoegas och abborre så är nog maskinen klar. :hihi
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Så här blir det:mattias

Marky Marc har tur i oturen. Han lyckas inte rädda ett framhjulssläpp med knät som vanligt utan käkar grus.
Men han blir världsmästare ändå för:

Lorenzo går upp i ledning före Dovi. Teamet försöker finkänsligt visa att han skall låta Dovi passera för titeln skull. Men Lorenzos EGO på en spansk bana (såvida man inte man frågar en katalan...) säger "nej det gäller inte mig". Teamet blir mer och mer desperata och visar till slut i klartext på pit boarden "se till att bli tvåa för h....vete."
Och Dovi orkar inte köra förbi för han drabbas av hjärnspöken trots all mental träning. För det var ju Lorre som slog honom på 250-tiden så han ej blev världsmästare på Scot Hondan. Så det ligger i ryggraden nu att han inte kan vinna.
Det blir ett jäkla rabalder efter vinsten för Lorre. Ska han få sparken? Alla Motogp krönikörer gnuggar händerna och får skriva spaltmeter och blir rika. Sociala medier blir blåsiga.
Här på sporthoj är hojabstinensen stor och vi bråkar om detta till i april nästa år. Skulle Dovi vunnit? Är det rätt med stallorder? Och var det en spansk komplott.
Banningar duggar tätt.

Vi har en fin off season att se fram mot:hihi
Frågor på det?

O.Rakel

Det här är nog en av den bästa "pre race-analysen" under min tid på sporthoj ivf bortsett från att dovi och jörgen låg ett par placeringar längre ned:tummenupp
 
Last edited:

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Jag skrev ju räddar med knät. Jag glömde bort att grabben har en armbåge också.
Zoega och aborre it is. Bort med Gevalia och trålrens.:hihi
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Neheru! "Suggested mapping: mapping 8" är uppenbart en mapping för fronthjulssläpp! :fakta

Tänkte inte på det. :)
Jag tror Ducati skickade den till Marquez också den här ggn. ;)

Edit: Ändrade lite.
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det är omöjligt att säga hur racet hade slutat om Lorenzo hade släppt förbi Dovi. Jag tycker att det är snett gjort mot en teamkamrat, men som sagts tidigare lär det komma tillbaka en dag.

Zarco var helgens kämpe i mina ögon!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top