MotoGP 2017 Finalen: Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Pole för Marc men med Zarco å Ianonne bredvid kan det vara över i kurva ett. :crash
Jag tror dock Marquez står som vinnare för både racet imorgon och hela bidivitten. :)
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Jag förstår inte hur Vinales kan köra så dåligt här när han var snabbast på testet efter finalen förra året. Borde de inte gå att skruva tillbaka inställningarna från de testet och ha det som utgångspunkt? Frågan är har Yamaha moddat cykeln helt åt helvete sedan dess eller har Vinales självförtroende fullständigt rasat i botten?
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Jag förstår inte hur Vinales kan köra så dåligt här när han var snabbast på testet efter finalen förra året. Borde de inte gå att skruva tillbaka inställningarna från de testet och ha det som utgångspunkt? Frågan är har Yamaha moddat cykeln helt åt helvete sedan dess eller har Vinales självförtroende fullständigt rasat i botten?

Det var andra däck då, en delförklaring är väl att han inte gillar den hårdare framdäckskonstruktion man bytte till i juni.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag förstår inte hur Vinales kan köra så dåligt här när han var snabbast på testet efter finalen förra året. Borde de inte gå att skruva tillbaka inställningarna från de testet och ha det som utgångspunkt? Frågan är har Yamaha moddat cykeln helt åt helvete sedan dess eller har Vinales självförtroende fullständigt rasat i botten?

Däcken är annorlunda kanske
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Marquez, Zarco och Ianonne på rad 1! De blir hårt i första böj!

Så det är väl Dovis enda chans till MotoGP2017, att det blir för hårt för ovannämnda och gärna några till i 1a böj.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag förstår inte hur Vinales kan köra så dåligt här när han var snabbast på testet efter finalen förra året. Borde de inte gå att skruva tillbaka inställningarna från de testet och ha det som utgångspunkt? Frågan är har Yamaha moddat cykeln helt åt helvete sedan dess eller har Vinales självförtroende fullständigt rasat i botten?

Vore onekligen lite kul att se hur det gått om han fått tillbaka (fjolårets fabriks Yamma) "Zarcos" hoj några race nu i slutet, när ändå den fullt uppdaterade 2017 cykeln inte funka så himla bra för honom!
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Satt också innan idag o funderade på hur det kunde gå så neråt för det blåa Yamaha-teamet. Såg ju ut som MV skulle köra hem titeln i början på året.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
EsP får starta från depå, förbrukat en säsongs motorer. Nära men inte riktigt in i mål för säsongen på hållfasthetsberäkningen :crash
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Håller med om Matt o Dylan, fast vill nog ha kvar Dylan som depålöpare. De får hitta nån ny som bisittare till Matt, gärna nån exförare. Har varit ganska bra vid flera tillfällen då de haft med sig förare.

Whitham för böfvelen, bästa tiden på Eurosport när han kommentera
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag förstår inte hur Vinales kan köra så dåligt här när han var snabbast på testet efter finalen förra året. Borde de inte gå att skruva tillbaka inställningarna från de testet och ha det som utgångspunkt? Frågan är har Yamaha moddat cykeln helt åt helvete sedan dess eller har Vinales självförtroende fullständigt rasat i botten?

De andra tillverkarna har fått bättre ordning på hojen under hela säsongen medan Yamaha verkar ha något stort problem med att få hojen att funka förutom i specifika förhållanden när den är lika bra som resten.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
EsP får starta från depå, förbrukat en säsongs motorer. Nära men inte riktigt in i mål för säsongen på hållfasthetsberäkningen :crash

Tyckte kommentatorerna nämnde att det här varit så mycket uppdateringar på KTM så gamla motorn inte passar i chassit längre.
Så KTM har ett antal sprit nya motorer kvar men som inte kan användas.
Något för Toyman att lägga vantarna på? :)
Inte säker på att jag är helt rätt ute men de nämnde något åt det hållet.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Tyckte kommentatorerna nämnde att det här varit så mycket uppdateringar på KTM så gamla motorn inte passar i chassit längre.
Så KTM har ett antal sprit nya motorer kvar men som inte kan användas.
Något för Toyman att lägga vantarna på? :)
Inte säker på att jag är helt rätt ute men de nämnde något åt det hållet.

Så uppfattade jag det med när kommentatorerna pratade igår.

Dom hade uppdaterat chassit så mycket så den gamla motorn passade inte i det nya. Så istället för att köra vidare med det gamla och lägga mil på något som dom inte skulle använda mer så valde dom att köra på allt nytt och testa ut det istället och då var det värt att få starta sist som det såg ut nu.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Så uppfattade jag det med när kommentatorerna pratade igår.

Dom hade uppdaterat chassit så mycket så den gamla motorn passade inte i det nya. Så istället för att köra vidare med det gamla och lägga mil på något som dom inte skulle använda mer så valde dom att köra på allt nytt och testa ut det istället och då var det värt att få starta sist som det såg ut nu.

Dom bytte ju från screamer till bigbang, då helt plötsligt blev det ju en radda som var förbrukade, så hållbarheten är det nog ännu inga problem med.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
K.T.M
Kör Oliveira! :yoparty

Edit: Yes! Inte det bästa Moto2 loppet i år men kul att KTM gör det så bra. Och ja, jag är KTM-partisk. :)
 
Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jäklar vad spännande det skall bli! :gnissla:yoparty
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Suggested mapping 8 FOR THE SIXTH TIME, FUCK:rofl
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top