MotoGP 2017 Finalen: Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Så här blir det:mattias

Marky Marc har tur i oturen. Han lyckas inte rädda ett framhjulssläpp med knät som vanligt utan käkar grus.
Men han blir världsmästare ändå för:

Lorenzo går upp i ledning före Dovi. Teamet försöker finkänsligt visa att han skall låta Dovi passera för titeln skull. Men Lorenzos EGO på en spansk bana (såvida man inte man frågar en katalan...) säger "nej det gäller inte mig". Teamet blir mer och mer desperata och visar till slut i klartext på pit boarden "se till att bli tvåa för h....vete."
Och Dovi orkar inte köra förbi för han drabbas av hjärnspöken trots all mental träning. För det var ju Lorre som slog honom på 250-tiden så han ej blev världsmästare på Scot Hondan. Så det ligger i ryggraden nu att han inte kan vinna.
Det blir ett jäkla rabalder efter vinsten för Lorre. Ska han få sparken? Alla Motogp krönikörer gnuggar händerna och får skriva spaltmeter och blir rika. Sociala medier blir blåsiga.
Här på sporthoj är hojabstinensen stor och vi bråkar om detta till i april nästa år. Skulle Dovi vunnit? Är det rätt med stallorder? Och var det en spansk komplott.
Banningar duggar tätt.

Vi har en fin off season att se fram mot:hihi
Frågor på det?

O.Rakel

Får jag låna din tidsmaskin sneLa?
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Om det är något wildcard Casey skall köra så är det nu! Det hade varit riktigt bra för Dovi!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
MM käkar mycket riktigt grus
Men Dovi blir bara 3a
Pedrosa tvåa
Och Zarco vinner






YammA, VR och MV har hittat lösningen på sin okänsliga framända.
IMG_1509.JPG
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
MM käkar mycket riktigt grus
Men Dovi blir bara 3a
Pedrosa tvåa
Och Zarco vinner



Nej...statistiken visar att MM trivs väldigt bra i Valencia:) Alltid varit på top 3 sedan 2013. Dessutom har banan 9 left corners av 14 möjliga, så det gör inte heller jobbet svårare för MM:tummenupp
 
Last edited:

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Hoppas Dovi vinner samtidigt som jag hoppas att Rossi är större än att han ska jävlas tillbaka för det MM höll på med 2015.

Men tror tyvärr att Marquez vinner mästerskapet.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hoppas Dovi vinner samtidigt som jag hoppas att Rossi är större än att han ska jävlas tillbaka för det MM höll på med 2015.

Men tror tyvärr att Marquez vinner mästerskapet.

Om du hoppas att Rossi inte skall tvinga MM av banan på ett sådant sätt att han blir straffad av Race Direction (vilket var det som hände 2015) så håller jag med. :tummenupp

Sedan hoppas jag att Rossi kör så hårt han kan, inom reglerna, för att komma så långt upp i resultatlistan som möjligt. :)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Intressant att Nick Harris kommenterade på Viasat sport under fp1. Var detta en hyllning för att han lägger micken på hyllan nu eller är våra svenska orakel hemma ? Nick Harris som följt en under decennier har såklart fått den där rösten man alltid kommer förknippa med roadracing, samtidigt väldigt mkt info om det en o de andra rörande team/förare. Han levererade i dag på fp1 att Yamaha är ute efter Pirro som testförare. Kanske var känt sedan tidigare, dock inte jag snappat upp. Kul träning med ovana topp 3, ser nog annorlunda ut i eftermiddag :)
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Jag kommer sakna Nick Harris. Han är måhända lite vimsig ibland men på de stora hela tycker jag han gör de jävligt bra. Även presskonferenserna sköter han super. Gillar Matt Birt också men misstänker att de blir gnällrösten Steven Day som kommer ta över även MotoGP efter Nick Harris. Inget fan av Steven Day.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag tycker att det är skönt att Nick Harris försvinner. Hans upprepningar och felsägningar är inga höjdare. Fast hans röst har man ju somnat till i 23 år nu, det blir ju lite konstigt och tomt framöver.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har inte kollat Viaspratt så ovanstående brittiska röster är, för mig, okända. Nu är Viaspratt gratis tydligen ett tag så jag kollade idag och blev glatt överaskad att det var engelska men hann inte dra några slutsatser innan det blev svenska... :(

Kommer att kolla men strömma BT för ljudet! :fakta
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Nej nej nej - inte Steven Day, för hel****! :huvet. Sämsta kommentatorn någonsin.
Gnällig röst och gapar och skriker......:mad:

Låt Matt och Dylan sköta det här. De är bäst!
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Nej nej nej - inte Steven Day, för hel****! :huvet. Sämsta kommentatorn någonsin.
Gnällig röst och gapar och skriker......:mad:

Låt Matt och Dylan sköta det här. De är bäst!

Håller med om Matt o Dylan, fast vill nog ha kvar Dylan som depålöpare. De får hitta nån ny som bisittare till Matt, gärna nån exförare. Har varit ganska bra vid flera tillfällen då de haft med sig förare.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Håller med om Matt o Dylan, fast vill nog ha kvar Dylan som depålöpare. De får hitta nån ny som bisittare till Matt, gärna nån exförare. Har varit ganska bra vid flera tillfällen då de haft med sig förare.

Den där amerikanen som hoppade av för ett tag sedan som redan är kommentator till exempel? :D
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Den där amerikanen som hoppade av för ett tag sedan som redan är kommentator till exempel? :D

Menar du Spies? Han har ju börjat hinta om att rejsa igen.
Colin Edwards hade vart en skön lirare om man klämt in honom i kommentatorsbåset. Kanske efter en öl eller två. :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Menar du Spies? Han har ju börjat hinta om att rejsa igen.
Colin Edwards hade vart en skön lirare om man klämt in honom i kommentatorsbåset. Kanske efter en öl eller två. :D

Edwards var det jag tänkte på, han är ju redan kommentator så det kan väl inte vara så svårt. :D Skön lirare med många historier.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Har nån uppfattat något om varför Yamaha, ffa Vinales inte riktigt når upp till sin normala höga standard?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
KTM i Q2 igen! :tummenupp
EsA såg knappt ut att kunna sitta upprätt än mindre ta sig till Q2. :)
Viñales var inte glad. :3freak
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har nån uppfattat något om varför Yamaha, ffa Vinales inte riktigt når upp till sin normala höga standard?

Sätt också och funderade på det. :va
Kanske för att kommentatorerna inte slutar att tjata om det...
Känns som hojen utvecklats baklänges sedan försäsongen.
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Marquez, Zarco och Ianonne på rad 1! De blir hårt i första böj!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top