PC vs Mac

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Börjar tröttna på det evinnerliga uppdaterandet av Windows .Hur är det med Mac?
Använder bara datorn till surfa och betala räkningar i princip.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Köper du en Android platta från någon annan än Google själva, så behöver du aldrig mer tänka på några uppdateringar. Det släpps nämligen inga :crash.
Fast det har kanske blivit lite bättre på den punkten?

Ios (ipad/iphone) får ju en del uppdateringar, men kan inte tycka de är alls lika besvärande som på en PC.
MacOS X och uppdateringar har jag dålig koll på, så låter någon annan uttala sig.

Använder du bara datorn till räkningar och surf, så är väll det billigaste att lägga in Ubuntu istället. Du kommer få en dator som startar snabbare och inte stör dig med uppdateringar.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag bytte över till Mac bla av just den anledningen, plus att jag hatar Win 10. Förbannat plottrigt med massa skitwidgets och bloatware. Fy fan. Go Mac säger jag bara :yoparty
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Alternativet är att köra PC och göra en installation med alla uppdateringar och sedan stänga av alla uppdateringar en gång för alltid? :tummenupp

Rekommenderar för övrigt inte Win 10 även om många anser att Win10 Pro 1703 Creators Update är helt OK. Föredrar själv Win 7 SP1 och Win 8.1.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Hur kan man föredra Win 8.1 framför Win 10? Win 8.x är ju bara en halvfärdig Win 10.
Windows 10 är dessutom piggare och mer rent.

Windows 7 förstår jag inte heller. Osupportat och stenålders gammalt.

Stänga av Windows update? Känns lagom smart med diverse säkerhetshål som täpps igen.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Hur kan man föredra Win 8.1 framför Win 10? Win 8.x är ju bara en halvfärdig Win 10.
Windows 10 är dessutom piggare och mer rent.

Windows 7 förstår jag inte heller. Osupportat och stenålders gammalt.

Stänga av Windows update? Känns lagom smart med diverse säkerhetshål som täpps igen.

I en gammal dator med "mekanisk" hårddisk upplever jag att win7 och 8.1 flyter betydligt snabbare, inte out-of-the-box men när man kört systemet ett tag och tagit alla uppdateringar. Kör man med SSD disk upplever jag ingen större skillnad. Håller med om att win8.x känns störigt med helskärms startknapp och en massa appar som vill köra egen skärm (aero eller vad tusan eländet kallas, en del av det är ju kvar i win10 även om man slipper det mest eländigta)

Skippa update helt på en windowsburk känns ju som att köra 180 mitt i natten med släckta lysen lätt påverkad av LSD. Dock föredrar jag att manuellt välja när uppdateringar ska installeras vilket man måste trixa lite för att storebror MS ska tillåta dig på Home version av win10 (fejka att din uppkoppling kostar pengar).
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Mac uppdaterar nån gång i månaden i princip. Ytterst ovanligt med uppdateringar som kräver omstart utöver generations skiften. Kör bara mac i huset u wont regret it :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top