Grymt bra sommar!

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Grym sommar? Nää kall och trist och inte blev det speciellt mycket kört heller, bara runt 1500mil. Inte alls kul. :mad:
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Jag är helnöjd med sommaren.

Med ny cykel för säsongen och nytaget tungt kort blev det 750 mil. Körde 4 bandagar och 4st smc knix, tack vare dessa det inte blev fler mil än det blev. Nu suger gata totalt! :lol

Så nästa år blir det mindre gatåka mera banåka!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Nürburgring.... Det vet jag inte om jag skulle våga, det verkar ju vara såväl tokstollar som halka när man youtub:ar.
Men 1500 mil på gata får ju anses vara en god portion med åka!

Nurburgring körde jag i juni i år och det är nog det bästa jag gjort på två hjul... Sjukt roligt jättebra folk träffade jag och vägarna runt ringen är kanon med ! gört!
 

Kexfabriken

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2016
Ort
Boras
Hoj
Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
Blev nog bara en 700+ mil iår, dock varit fullt upp med hus, företag och sånt skit. Sedan att man bor i det blötaste jäkla hålet i Sverige gör ju inte saken bättre :p
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
KTM 990 SMt
Drygt 1600 mil från 9 april till 21 oktober. Helt ok. Och jag ska ärligt erkänna att 600 mil kördes till och i Norge och åter Sthlm (på 9 dagar...) :näsblod
5 bandagar på 4 olika banor är jag nöjd med.
En långtur till Ö-vik, Kinnekulle samt rundade Vänern och upp till Ludvika + några 'Slingerbultssafaris' i Uppland och Sörmland stod också på programmet :)
KTM - en riktigt bra allroundmaskin! :tummenupp
/H
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ungefär som vanligt, ca 50 mil, 40 av dem i regn. Och runt 60-80 timmar i garaget. :/
Men man får väl vara glad över att det inte blev någon krash. :)
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Sämsta hojåret någonsin för min del!
Låg sjuk med TBE från början av maj till september! Inte en mil blev åkt under de månaderna!
Försöker ta igen det så gått det går nu innan halkan kommer!

PS. Se för guds skull till att ni vaccinerar er mot TBE! Det var ett helvete! Har fortfarande några men kvar, speciellt i ena handen.
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Hemma på min gata där jag bor har det varit alldeles för varmt denna sommar med dryga 3 månader med 30-35 grader varje dag! RC30:an överhettar direkt, hjälper inte ens att köra motorväg... Det har väl totalt blivit drygt 200 mil med Katanan och 50 mil med vardera RC30:an och VT:n. Men, säsongen är ju inte slut än, hoppas på fina dagar i November och December :)
 

vinylsamlaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2017
Ort
landsbygden
Hoj
Yamaha
Var på Öland hela sommaren från tidiga juni till månadsskiftet sept/okt och jag får väl dessvärre säga att det var den sämsta sommaren på flera år. Det regnade alldeles för många dagar och alldeles för många dagar med, om inte storm, så väl kuling dvs en vind i byarna på mellan 10 - 15 meter/sek. Ingen njutbar vind att åka i och desto mindre att köra över högbrodelen på Ölandsbron i. :(
 
Last edited:

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Var på Öland hela sommaren från tidiga juni till månadsskiftet sept/okt och jag får väl dessvärre säga att det var den sämsta sommaren på flera år. Det regnade alldeles för många dagar och alldeles för många dagar med, om inte storm, så väl kuling dvs en vind i byarna på mellan 10 - 15 meter/sek. Ingen njutbar vind att åka i och desto mindre att köra över högbrodelen på Ölandsbron i. :(

Märkligt hur man upplever vädret olika på samma ställe. Spenderar själv sommrarna på Öland ( norra ) och tycker vädret var kanon hela Juli/Augusti. Visst var det blåsigt och värmen saknades men för det mesta sol varje dag är min minnesbild.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Jag körde 50 mil i år pga flytt och annat strul, lite sugen på att skjuta mig själv faktiskt.:huvet
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Strul..?
För min del körs det MER när det är strul.
Så i år har jag kört rätt mycket faktiskt.................
 

vinylsamlaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2017
Ort
landsbygden
Hoj
Yamaha
Märkligt hur man upplever vädret olika på samma ställe. Spenderar själv sommrarna på Öland ( norra ) och tycker vädret var kanon hela Juli/Augusti. Visst var det blåsigt och värmen saknades men för det mesta sol varje dag är min minnesbild.

Jag får kanske se det mer ur en grundvattenaspekt då allt regnande under sommaren och hösten har bidragit till att grundvattnet nästan är normalt igen. Var en sväng över till Borgholm igår och "stora delar" av alvaret mellan Borgholm ner till Halltorp står under vatten. Bra för grundvattnet men bönderna rasar då de inte kan gå ut på åkrarna med sina maskiner och ta hem höstsådden.
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Säsongen fortsatte idag! Soligt med torra vägar!:)

Jag tror minsann vi var till samma ställe, hos Svenska motorcykelaktiebolaget. Nu är den inlämnad för 1200-milaservice.
Men visst var det nice väder!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top