Grymt bra sommar!

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
I år har det (i alla fall i Stockholm) varit en grym hojsommar. :tummenupp
Det har inte varit så varmt att man dragit sig för att dra på sig skyddsutrustningen. :hjälm
(Och utan utrustning blir det ju ingen körning. dessutom har man har inte behövt ligga på stranden och ta tid från hojen).
Som lök på laxen har det knappt regnat så det har inte heller varit något problem.
1200 mil varav nästan ingenting på motorväg (men ett par turer till bana och en resa till Harz) får väl ändå anses som en godkänd sommar!
:squid

Må nästa sommar komma snabbt!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Håller med. Även om det inte blev några 1200 mil för mig. Men 10 dagar på bana
(I mitt fall många då det var första sommaren som förälder för både mig och avkommans mamma), ett besök till mc-Collection och en återupptäckt kärlek till grus. Totalt körde jag nog inte mer än 500 mil.

Gruskompetensen har jag smc Södermanland och sambon som sparkade iväg mig på kurs att tacka för.

Nu är en dag av skruvande och tvättande bokad. Åker nog med en cigarr till garaget också.

Livet är inte så jävligt ändå. :)
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Håller med, har vart helt grym sommar! Förra året drog jag mig för att gå ut till hojjen somliga soliga dagar för att det skulle bli för varmt, men nu var det mindre mängd med outhärliga dagar!

Personligen hamnar jag inne bakom tv'n om det är över 25 grader ute.
 

haltiner

Medlem
Gick med
17 Jun 2016
Ort
Vansbro
Hoj
Honda CBR 1000RR inlöst. BMW S1000RR
Vist var det en go sommar!! Blev lite mil oxå. Runda slängar 1700 mil för mig.
Många fina turer.. Det är bara synd att kylan kommit..
Så det blir att vara i garaget och se över hojen
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ni har tur har renoverat hela fasaden på kåken under sommaren o bytt jobb så jag kan bara stoltsera med ynkliga 50mil men det skall vi råda bot på nästa sommar:tummenupp:tummenupp
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Ni har tur har renoverat hela fasaden på kåken under sommaren o bytt jobb så jag kan bara stoltsera med ynkliga 50mil men det skall vi råda bot på nästa sommar:tummenupp:tummenupp

Det är kvaliteten på milen som räknas, och det kommer som sagt en sommar nästa år också. :tummenupp
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Vist var det en go sommar!! Blev lite mil oxå. Runda slängar 1700 mil för mig.
Många fina turer.. Det är bara synd att kylan kommit..
Så det blir att vara i garaget och se över hojen

Oj jäklar, det var många mil det.
Många härliga minnen att leva på under vintern med anda ord. :rock
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Håller med, har vart helt grym sommar! Förra året drog jag mig för att gå ut till hojjen somliga soliga dagar för att det skulle bli för varmt, men nu var det mindre mängd med outhärliga dagar!

Personligen hamnar jag inne bakom tv'n om det är över 25 grader ute.

Jag är likadan, när folk pratar drömskt om >30 grader skakar jag mest på huvudet. Det är alldeles för varmt för mig.
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Håller med. Även om det inte blev några 1200 mil för mig. Men 10 dagar på bana
(I mitt fall många då det var första sommaren som förälder för både mig och avkommans mamma), ett besök till mc-Collection och en återupptäckt kärlek till grus. Totalt körde jag nog inte mer än 500 mil.

Gruskompetensen har jag smc Södermanland och sambon som sparkade iväg mig på kurs att tacka för.

Nu är en dag av skruvande och tvättande bokad. Åker nog med en cigarr till garaget också.

Livet är inte så jävligt ändå. :)

Nä livet är verkligen inte så jävligt.
500 glädjefyllda mil är verkligen inte fy skam, men hur mycket grusväg finns det runt Rönninge?
Du har en bra sambo :tuttar som ser till att du får åka på kurser!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
För min del blev det väl sådär 1500 mil på gata, och 10 dagar på bana, och ett litet km. :banana

Svårt att få det mycket bättre, men nästa år så ska jag avsluta säsongen med lite Nürburgring om det inte blir andra planer.
:banana
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Det har blivit 600 mil i år, hittills. Ganska nöjd med tanke på liten disponibel körtid. (Klassiska orsakerna småbarn, samt andra intressen som bör få sitt också).

Blev lite väl mycket pendling. Att pendla med hoj är ärligt talat ingen större hit har jag märkt. Det förtar mycket utav körglädjen att medvetet ge sig ut på hårt trafikerade vägar gång på gång. Mer touring, samt kanske någon bandag på storbana för första gången är istället planen för kommande säsong. :tummenupp
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Körde en del i våras och under sommarens inledning. Sedan tog jag en roadtrip med bilen ett par veckor. Fick höra att det mer eller mindre regnade oavbrutet här hemma. Mina källor tyckte inte att jag skulle ha bråttom tillbaka hem.

Väderleken var inte särskilt stabil vid hemkomsten, men det var andra saker som hör livet till som gjorde att man fick lite andra prioriteringar under hösten. Mc-intresset och mycket annat fick stå tillbaka.
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
För min del blev det väl sådär 1500 mil på gata, och 10 dagar på bana, och ett litet km. :banana

Svårt att få det mycket bättre, men nästa år så ska jag avsluta säsongen med lite Nürburgring om det inte blir andra planer.
:banana

Nürburgring.... Det vet jag inte om jag skulle våga, det verkar ju vara såväl tokstollar som halka när man youtub:ar.
Men 1500 mil på gata får ju anses vara en god portion med åka!
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Det har blivit 600 mil i år, hittills. Ganska nöjd med tanke på liten disponibel körtid. (Klassiska orsakerna småbarn, samt andra intressen som bör få sitt också).

Blev lite väl mycket pendling. Att pendla med hoj är ärligt talat ingen större hit har jag märkt. Det förtar mycket utav körglädjen att medvetet ge sig ut på hårt trafikerade vägar gång på gång. Mer touring, samt kanske någon bandag på storbana för första gången är istället planen för kommande säsong. :tummenupp
Hittills? Här är nog säsongen slut om man inte är hårding de luxe.
Jag berättar gärna för alla att jag är en viking, men så blir det svalt och då får jag erkänna att jag egentligen är en vekling.... :huvet
Men att pendla, nä det är rätt kass. Och dessutom betalar man ju för hela däcket så man vill ju slita på hela ytan som kan ligga mot asfalten, inte bara delen i mitten!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nürburgring.... Det vet jag inte om jag skulle våga, det verkar ju vara såväl tokstollar som halka när man youtub:ar.
Men 1500 mil på gata får ju anses vara en god portion med åka!

Jag har varit där förut, och det är en av de bästa banorna everrr, förutom alla bilarna. :hihi
Halkan är vanligast i ett specifikt hörn, och det är där flest kraschvideos spelas in, den kröken kör jag jävligt försiktigt i. Och tokstollarna slipper man mestadels när man kör tillräckligt fort för att de inte ska komma ifatt en, när man själv kör om är man den som har kontrollen, och man är om dem jävligt fort med hoj.

1500 är väl rätt okej. :hihi Bara lagt cirka 500 mil på den nya hojen däremot.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nä livet är verkligen inte så jävligt.
500 glädjefyllda mil är verkligen inte fy skam, men hur mycket grusväg finns det runt Rönninge?
Du har en bra sambo :tuttar som ser till att du får åka på kurser!

Hojen åkte släp till landstället i skogen.

Sambon har eget kort och egen hoj. Hon förstår min ständiga längtan men håller inte alltid med i mina prioriteringar.
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Hittills? Här är nog säsongen slut om man inte är hårding de luxe.
Jag berättar gärna för alla att jag är en viking, men så blir det svalt och då får jag erkänna att jag egentligen är en vekling.... :huvet
Men att pendla, nä det är rätt kass. Och dessutom betalar man ju för hela däcket så man vill ju slita på hela ytan som kan ligga mot asfalten, inte bara delen i mitten!

Nu kör jag ju tyskt i upprätt körställning, med värmehandtag och grovmönstrade däck anpassade för smådåligt väglag. Det är m a o ingen större bedrift så länge det inte är kallare än nollan ute. :hihi
 

Jolle55

Medlem
Gick med
16 Jan 2017
Ort
Huskvarna
Hoj
CBR600RR
Jag ställer mig i skaran av folk som är mycket nöjd med min hojsommar!
Har gjort närmare 500mil på min CBR600rr som jag köpte tidigare i år, vilken hoj!!
Jag har bara ägnat mig åt att finåka, inget jobbpendla, det blev bl.a. en tur till Öland tillsammans med farsan och brorsan samt 5 st bandagar.
Har presterat 2:06 på torpet och det är jag ganska nöjd med eftersom jag bara kört där ett par gånger.

19227538_1733391526958258_523774590346854400_n.jpg
_DSC6330_mindre.jpg
 
Last edited:

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Har väl blivit en 3-400 mil denna sommar vilket är ovanligt mycket men då hade jag några längre/turer resor. Dessutom var det ju en del leveransproblem från ett MC-företag nära dig vilket tog bort ytterligare några veckor :mad: Långturerna gav iaf mersmak så nästa sommar drar jag nog en rejäl tur åt nått håll, kanske norröver, vore kul att återse en del ställen man härjade på i sin ungdom :banana. Dock kör jag fortfarande även om det var ovanligt grinigt väder i morse. Kontorschefen gav mig onda ögat när hon såg den stora pölen där jag stått och tagit av mig stället...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
I skrivande stund 6527km, första turen 6/2, då körde jag hojen in i ett släp och från släpet in till garaget, men första riktiga turen blev 19 feb. Sen har det blivit dagsutflykter, en sväng till Norge och en weekend i Norrköping. Men än är ju inte säsongen slut, så nån helgtur till ska hinnas med :fakta
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top