REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 72 av 72
    Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    GSX-R750 -16
    Grymt av Dovi!

Skönt att JL nästan la sig så han slapp släppa förbi Dovi pga. teamorder.

Allt kan hända i MotoGP, men med tanke på att Marquez endast behöver ta 5 poäng för att säkra titeln om Dovi vinner så är oddsen väldigt små att Marquez inte slutar som mästare.
    Ciao Marco 1987-2011

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Maverick_ou812 Visa inlägg
    Nu sitter ju Petrux på en fabrikshoj och OCTO Pramac har stöd direkt från Ducati så så stor skillnad hade det nog inte varit. Jag gillar Petrux, hans fantastiska körning och känslor som ligger utanpå är en kombination att gilla.
    Fast, Ducatis fabriksteam bör ha större resurser, skickligare tekniker och rent allmänt veta mer om hojen, så nog tror jag det hade gjort skillnad. Ride coaches och spanare runt hela bananen lär de ju ha med.
    Tech3 verkar ju (med undantag för i år) trots fabrikshoj och fabriksstöd ha rätt svår att prestera som fabriksteamet, till exempel.
    Här kan man få videos, bilder och lite annat smått och gott gällande min väg tillbaka till hojåkat:
    https://www.patreon.com/BrokenBackBiker

Mr Ödmjuk!!?? KjellBrells avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Hoj
    Yzf-R1-07 gata/bana
    Generellt har väl Yamahas fabriksteam haft bättre piloter än Tech 3, samt fabriksresurser som du nämner. Spinner lite på Tech3, kommer dom köra med årets fabrikare nästa år eller köra vidare med det dom har fast med ex. årets motor? Något för Alatalo antar jag...

Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Hoj
    Honda Hornet 07, VTR Firestorm 02 & XT 600 88
    Citat Ursprungligen postat av vurparen Visa inlägg
    Han startade inte 16:e. Han startade sist! Om han startade 16:e skulle han ha varit på pallen.
    Okej, då missade jag det eftersom såg att han var redan på 16e plats efter 1 varv

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Skillnaderna mellan renodlade fabriksteam och "privatteam" på Tech3's, Pramac's och LCR's nivå är otroligt små. De delar som skiljer mellan hojarna innebär inte en astronomisk skillnad på natt och dag och de är i vissa fall inte ens en prestandaförbättring sett över tid.

Fabrikens ingenjörer har dessutom full koll på hojarna hos Tech3, Pramac och LCR då full ingenjörssupport ingår i dealen som privatteam. Det är ju inte direkt en gathoj eller en Superbike de betalar för. Fabriken tillåter heller inget trams som att något privatteam skulle ha egna ingenjörer som petar och filar på känsliga detaljer.

Ibland testas nya delar först hos dessa privatteam eftersom team såväl som förare står lägre i rang och därmed har mindre att förlora i händelse av ett mindre lyckat testresultat.
    The Build Quality Police

Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Fast, Ducatis fabriksteam bör ha större resurser, skickligare tekniker och rent allmänt veta mer om hojen, så nog tror jag det hade gjort skillnad. Ride coaches och spanare runt hela bananen lär de ju ha med.
    Tech3 verkar ju (med undantag för i år) trots fabrikshoj och fabriksstöd ha rätt svår att prestera som fabriksteamet, till exempel.
    Minnet är kanske kort men för inte alls många år sedan så kom AD och CC på pallen i vart och vartannat race på just Tech3

There's a new kid in town Maverick_ou812s avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
    Hoj
    Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Om jag minns rätt så har Danilo ett kontrakt med Ducati om att köra i Pramac så det är full backning som gäller från Bologna.
    Han har dessutom kört på samma material som fullfabrikarna under ett antal tillfällen men "under cover".
    Han satt på en GP16 när han hamnade på pallen på Silverstone -16 (konstigt sammanhang när OCTO var huvudsponsor för rejset...)
    Denna info har jag från väldigt initierade källor inom Pramac.

Det "lustiga" är att AI har personlig spons från Pramac!
    Rutinerad felkörare
    Köra hoj - Det roligaste man kan göra med kläderna på!
    Sydskanes Emse #10021

Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    GSX-R750 -16
    Gick in på Pramacs hemsida för att kolla vad de sysslar med, vem om inte AI dyker upp på förstasidan poserandes mot en stor aggregator.
    Ciao Marco 1987-2011

Trajumf! CoBzs avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Hoj
    Aprilia Tuono V4
    Citat Ursprungligen postat av NisseHt Visa inlägg
    Minnet är kanske kort men för inte alls många år sedan så kom AD och CC på pallen i vart och vartannat race på just Tech3
    Åren du tänker på bör vara 2012-13. Vart och varannat race är kanske att ta i, men under perioden då Stoner var skadad så knep AD en hel del pallplatser, oftast trea bakom Lorenzo och Pedrosa. Men man får väl också ha med i åtanke att Yamahas andra fabriksförare Spies kanske inte riktigt höll toppklass, (han hade en hel del oflyt också) men även att halva gridden bestod av CRT-hojar plus att Ducati hade sitt riktiga bottennapp just då. Det ökar ju chanser och möjligheter ganska väsentligt för övriga. CC tog väl bara en tredjeplats det året, men var desto bättre året efter.
    Eller hur?!

Mzee Vincent Hs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Hoj
    Suzuki GSX-R1127
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Fabrikens ingenjörer har dessutom full koll på hojarna hos Tech3, Pramac och LCR... ...Fabriken tillåter heller inget trams som att något privatteam skulle ha egna ingenjörer som petar och filar på känsliga detaljer.
    Innebär detta att fabriken kan skruva av eller på mer prestanda i satellithojarna om det gynnar fabrikens intressen?
    .
    DORNA & Co - GP-racingens dödgrävare
    @
    Vale sempre tanto

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Det kan de säkert, men vad jag vet så har jag aldrig varit med om att en satellithoj "de-tunats" med flit. Det finns möjligtvis incidenter där exklusiva delar först har testats i satellithojar och sedan förts över till fabrikshojar med följden att någon eller några satellithojar blir utan dessa delar under ett race eller två, helt enkelt på grund av materialtillgång.
    The Build Quality Police

Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Hoj
    Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Det kan de säkert, men vad jag vet så har jag aldrig varit med om att en satellithoj "de-tunats" med flit. Det finns möjligtvis incidenter där exklusiva delar först har testats i satellithojar och sedan förts över till fabrikshojar med följden att någon eller några satellithojar blir utan dessa delar under ett race eller två, helt enkelt på grund av materialtillgång.
    jo de-tuning har pågått, redding nämnde det en gång minns inte när det var men hans ducce varvade mindre än de andra. vet inte om det var vid någon test där alla testade fabrikshojen eller något.
    Men han nämnde iaf att han hade typ 500rpm mindre än fabrikens.

Tror inte det förekommer ofta och säkert bara vid enstaka tillfällen.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Impad över dina svensk-kunskaper Mr. Xaus!

Jensah

Ge järnet med nya Battlax Racing R11

Motorrads Freddy Papunen har provkört Bridgestones nya gatgodkända racedäck. I väntan på reportaget i tidningen ger vi lite teknisk bakgrund från Bridgestones pressrelease. Pressrelease om nya Battlax Racing R11: Bridgestone, världens största däck- och gummitillverkare, sätter en ny standard för …
Vill du annonsera ovan? Klicka här