Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Nja, tycker sådär om Andreas, han är lite torr..
Han skall alltid säga "nej.. så är det inte" eller "nej, så är det inte riktigt" när Tobias drar ett skämt.

Även om Tobias ibland spårar lite så tycker jag det blir lite stelt för Andreas verkar aldrig förstå att Tobias skämtar.

För övrigt:

Pedrosa: 160cm/51kg
Marquez: 168cm/59kg

Detta enligt motogp.com.
Dvs. det skiljer 8kg, visst det är mycket. Men inte så mycket att han borde ligga på p20 när marquez oftast ligger topp 3 i blött.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Nja, tycker sådär om Andreas, han är lite torr..
Han skall alltid säga "nej.. så är det inte" eller "nej, så är det inte riktigt" när Tobias drar ett skämt.

Även om Tobias ibland spårar lite så tycker jag det blir lite stelt för Andreas verkar aldrig förstå att Tobias skämtar.

För övrigt:

Pedrosa: 160cm/51kg
Marquez: 168cm/59kg

Detta enligt motogp.com.
Dvs. det skiljer 8kg, visst det är mycket. Men inte så mycket att han borde ligga på p20 när marquez oftast ligger topp 3 i blött.

Spelar nån roll vad en föraren vägen?:va Eftersom det finns "en viktgräns för hoj + förare!!! (var det inte totalt 250kg)? Även om Pedrosa väger mindre än andra, lägger de till väl extra vikter för att uppfylla viktgränsen! Eller har jag helt fel:va
 

Gesus

SFS YAOOOOOOOO!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Lala land
Hoj
Falu rödfärg
Spelar nån roll vad en föraren vägen?:va Eftersom det finns "en viktgräns för hoj + förare!!! (var det inte totalt 250kg)? Även om Pedrosa väger mindre än andra, lägger de till väl extra vikter för att uppfylla viktgränsen! Eller har jag helt fel:va

Gränsen är åt andra hållet, hojarna får inte väga mindre än 157 kg, utan förare (from 2015)
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Mitt intryck är att årets produktion från Viasat är bra...? Jag tittar inte på TV väldans mycket själv, men kompisar och familj som följer MotoGP verkar vara överens om att Mårtensson är ett uppköp och ett bra komplement till Tobias.

Det de kommenterar är inte heller taget ur luften. Jag har sett dem smyga omkring i depån och de brukar tala med rätt personer för att få veta både sanningar och rykten.

Mycket möjligt, jag baserade mitt uttalande på tidigare kommentatorer. Dock så är ju MM inte riktigt 20kg tyngre än Pedrosa...
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Spelar nån roll vad en föraren vägen?:va Eftersom det finns "en viktgräns för hoj + förare!!! (var det inte totalt 250kg)? Även om Pedrosa väger mindre än andra, lägger de till väl extra vikter för att uppfylla viktgränsen! Eller har jag helt fel:va
125 klassen hade det tidigare men jag vet inte om Moto3 har det också. Ingen av de andra klasserna har ekipagevikt.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Gränsen är åt andra hållet, hojarna får inte väga mindre än 157 kg, utan förare (from 2015)



125 klassen hade det tidigare men jag vet inte om Moto3 har det också. Ingen av de andra klasserna har ekipagevikt.


Där ser man....om det inte finns nån viktgräns på förare, borde inte Pedrosa ha lite fördel med tanke på sin vikt då:va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe







Där ser man....om det inte finns nån viktgräns på förare, borde inte Pedrosa ha lite fördel med tanke på sin vikt då:va

Han har både fördelar och nackdelar, den största nackdelen är att han är så kort så han får ingen vidare hävarm när han hänger av sin redan låga vikt.
Han verkar ha svårare att få värme i däcken med, men om det är körstil eller vikt vet jag inte.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Bara jag som noterade Lorenzos divafasoner när han skulle ut ur depån på FP1 och vägrade vrida på styret 10cm för att svänga åt vänster eller höger förbi Michelin-tekniker som satt och mätte asfaltstempraturen?
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Bara jag som noterade Lorenzos divafasoner när han skulle ut ur depån på FP1 och vägrade vrida på styret 10cm för att svänga åt vänster eller höger förbi Michelin-tekniker som satt och mätte asfaltstempraturen?

Såg det och reagerade på det också.
Tänkte för mig själv ”det där var för jävla drygt gjort”
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Såg det och reagerade på det också.
Tänkte för mig själv ”det där var för jävla drygt gjort”

Jag såg det också och tänkte, kul, Lorenzo har lite humor och skämtar med killen! Bea där!

Tänk så olika man kan uppfatta en situation!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Har ställt frågan tidigare, vad är det för fläkt, kyl? de sätter i insuget på Ducce GP17 och som jag även såg på KTM:ens insug när hojen står i boxen? Syns på fp1 när det återstår 36 respektive 26 min av passet? Kyla insuget?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Härligt kval!
MM galet satsande som vanligt. Höll inte idag. Kul för Dani. Blir nog ett riktigt spännande race!
Tror på Zarco och Dovi.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja, j@vlar! :crash
MM håller ju på att crasha i varenda kurva.
Och en lowsider fixar han ju tydligen upp ändå. :3freak

Blir ett grymt race imorgon! :tummenupp
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Moto2-kvalet tog sina skalper, fy vad Luhti måste slått sig (eller slagit sig som en del uttrycker det)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
MM fick plats 7 i Q2. Det räcker att MM håller den platsen i Racet för att vinna MotoGP 2017 (om han klarar 7a eller bättre i Valencia också). MM leder ju med 33 poäng. Även om AD vinner i Malysia och i Valencia.
Så frågan blir?
Hur hårt kommer MM köra i Malaysia ?
Säjfa ?
Eller köra för att vinna MotoGP 2017 redan på Sepang ?
För vinna MotoGP 2017 på Sepang räcker att MM går i mål efter AD.
Om AD vinner. MM tvåa.
AD tvåa, så räcker för MM 3e eller 4e plats
AD 3a, så räcker för MM 7a eller bättre
AD 4a, så räcker för MM 10a eller bättre
AD 5a, så räcker för MM 12a eller bättre
osv till
AD 9a (7 poäng) eller sämre, ja då behöver inte MM inte gå i mål på Sepang
för att vinna MotoGP 2017

2016 vann AD, samma i år, ja då blir det köra av också för MM som måste komma 2a för att säkra MotoGP 2017 på Sepang !

Så jag gissar att MotoGP 2017 avgörs på Sepang (och brukar alltid gissa fel !)

Och Dornas mest lyckade resultat är att MotoGP inte avgörs på Sepang !
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag hoppas MM kör för seger och inte planerar långsiktigt. :)

Och hoppas Vale är med i toppen. :tungan

Det skulle inte förvåna mig om både Hondas stallchef och MM själv fick börja söka nya jobb om AD och Ducati vinner MotoGP 2017 för MM inte planerade lite långsiktligt på Sepang och i Valencia ! :7peta
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Såg det och reagerade på det också.
Tänkte för mig själv ”det där var för jävla drygt gjort”
Bara en episod av hans divalater.
Minns fortfarande då han fick besök av L. Hamilton i boxen och inte ens tog av sig solbrillorna.

Fläkten på duccen används för att kyla motorn för att få ut de sista hk och samma teknik har använts ett tag i f1. Detta funkar ju bara för de korta kvalstinterna. Värmereflektorer används ju på tanken på griden vid varmt väder för att hålla ner bränsletempen fast de får inte kyla bränslet aktivt. Fast bränslet ligger väl mest under sadeln så jag kan ju ha fel. Alatalo har nog ett bättre svar.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top