Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Kommer inte tippa något resultat, jag har alltid fel ändå.. :)

Däremot ett fantastiskt race sist. Tyvärr ser det mörkt ut för Dovi nu med titeln.
Hatten av till Marquez, har gjort det så jävla bra i år utan att vara tråkig att kolla på.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Zarco plockar av Marquez I tredje böj vid en lite för ambitiös dykning på innern, dovi vinner och alla andra är i blandad hop. :hihi
Men i ärlighetens namn ser Zarco ut att göra riskabla attacker, men de är balanserade. Och Marquez lär inte ta några risker i onödan nu när han i princip bara behöver styra in på poängplats för att ta titeln.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Hade Marquez inte haft en titel att tänka på hade nog Zarco fått smaga grus på PI, kanske Marquez med. :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
MM vet vad som gäller och lägger sig bakom AD.
Det räcker för vinna MotoGP.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Vore mer spännande att tippa vart JLO hamnar.... på för plats eller fålla :D
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Hur många regndagar har vi haft i årets MotoGP nu, känns som något slags rekord?!
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Att få se AD utöva offensiv körning och samtidigt se om MM klarar av att inte hänga på utan bara köra hem mästerskapet.
Ducatin stortrivs ju på sepangs rakor vilka även tar ut sin rätt på AI och Suzukin som inte kommer hänga med. VR kommer aldrig vika ner sig och kör inte för poäng utan seger.

Det riktigt intressanta vore om MM verkligen kraschar och Dovi vinner för att sen se om det blir Italien vs Spanien I Valencia.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Att få se AD utöva offensiv körning och samtidigt se om MM klarar av att inte hänga på utan bara köra hem mästerskapet.
Ducatin stortrivs ju på sepangs rakor vilka även tar ut sin rätt på AI och Suzukin som inte kommer hänga med. VR kommer aldrig vika ner sig och kör inte för poäng utan seger.

Det riktigt intressanta vore om MM verkligen kraschar och Dovi vinner för att sen se om det blir Italien vs Spanien I Valencia.

Ja, samt att MM blir för aggressiv mot Zarco och får starta längst bak på Valencia. :yoparty
 

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
MM kommer inte köra lugnt bara för att gå i mål, han kanske inte kommer pusha 100% men tror inte han klarar att ta det lugnt han vill fightas o vinna så jag tror det kommer bli fight till helgen också.

Så tips:

1: MM
2: Dov
3: VR
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag sätter min sjukpenning på att det blir ramaskri ifall MM kör in på en fjärdeplats istället för att krascha eller göra ett helt livsfarligt do-or-die-race. Jag håller tummarna för Iannone för det här blir hans sista chans i år att vinna och han behöver verkligen det. Valencia vinner MM oavsett hur mästerskapet ser ut.

1. Dovi
2. VR
3. MM
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, samt att MM blir för aggressiv mot Zarco och får starta längst bak på Valencia. :yoparty

Med tanke på #1
P-E skriver
Kommer inte tippa något resultat, jag har alltid fel ändå..

så vet vi att just detta
Ja, samt att MM blir för aggressiv mot Zarco och får starta längst bak på Valencia.
INTE kommer att hända.

Tippar själv alltid fel, men har väl med inlägget lyckats öka förvirringen lite ! :)

MM leder med 33 poäng. Det räcker med att han kommer in på 7:e eller bättre plats i de återstående tävlingarna för att vinna MotoGP 2017. Även om AD vinner i både Malaysia och i Spanien.
Så lyckas inte MM vinna MotoGP 2017, ja då har nått gått riktigt fel i MMs huvud eller så har Honda fått ett hojhaveri till på halsen.
Jag tippar alltid fel så vad som händer är väl att MM vurpar och Dovi vinner ?
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Mina två senaste gissningar har ju faktiskt gått bra. :confused: :va

Från Japan.
Tror AD tar det före MM...


Och ganska bra på PI också (om man är snäll... :) ).
Tror det blir äckligt tight.
MM, AD, MV, VR, Zarco och Peddo gör upp om det ända till slutet.
JLo leder första 4 men slutar 8'a efter att ha varit 13'a ett tag...

Så här kommer facit: :)
MV och VR kommer göra upp om segern. MV i torrt och VR i blött.
Om det är vått kommer MM köra av då han inte kan köra passivt oavsett vad han försöker intala sig själv eller andra.
Petrux, Redding, Zarco, Cal och AI kommer göra upp om 3-7.
Dovi, Lorre, Peddo och KTM'erna grötar runt strax efter.

Iom Dovis 6-7 poäng och MM's 0 så är det ändå mer än 25 skillnad inför Valencia.

(Disclaimer: Det kan bli totalt annorlunda. )
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ngn som har koll på tv-tiderna (svensk tid)?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lagom för att slå ihjäl de första två timmarna på jobbet... ;)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Dovi i topp på FP1 och FP2, kul att se!

Dock räcker det med att Marquez är tvåa för att ta titeln.

Bara jag som stör mig på Andreas på Viasat?
De pratar om varför Pedrosa är så långt ner jämfört med Marquez och att Pedrosa har problem med fästet.
Då säger Andreas att det skiljer 20kg mellan dessa två..
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Dovi i topp på FP1 och FP2, kul att se!

Dock räcker det med att Marquez är tvåa för att ta titeln.

Bara jag som stör mig på Andreas på Viasat?
De pratar om varför Pedrosa är så långt ner jämfört med Marquez och att Pedrosa har problem med fästet.
Då säger Andreas att det skiljer 20kg mellan dessa två..

Jag är lite trött på de engelska på motogp som ständigt övervärderar brittiska förare men så läser jag sånt här och kommer ihåg hur mkt sämre de svenska är.
Har sagt det flera gånger tidigare men den gången Johan Stigefelt var med är abslout det bästa de producerat. Dock så är han alldeles för talträngd för att hålla i längden.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Mitt intryck är att årets produktion från Viasat är bra...? Jag tittar inte på TV väldans mycket själv, men kompisar och familj som följer MotoGP verkar vara överens om att Mårtensson är ett uppköp och ett bra komplement till Tobias.

Det de kommenterar är inte heller taget ur luften. Jag har sett dem smyga omkring i depån och de brukar tala med rätt personer för att få veta både sanningar och rykten.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top