Honda nsf100

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
kom över (ej bokstavligt talat) en honda nsf100 till min 9-åring i helgen som har stått orörd några år. är det ngn som har erfarenhet av nsf100 så är det bara att sjunga ut! behöver även ha reda på serviceintervall, vilken typ av olja (motor) etc.

har förstått att de här maskinerna är sällsynta men är det ngn som vet hur många det såldes i sverige? skulle vara kul att få lite mer fakta om de här små maskinerna:)
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
ifrån nätet.

Honda HRC NSF100


Single Cylinder Engine, 4 st, air cooled
Displacement: 99,2cc - Bore & Stroke: 53 x 45 mm
Rapp. Compress. 9.4:1
Max. Power: 6,2kW/9.500 rpm
Max. Torque: 7,4Nm/7.000 rpm
Carburetor PD22 (mm) - CDI Ignition
5 speed transmission - Single disc hydraulic brakes
Tires: front. 100/90-12 48J - rear. 120/80-12 54J
Lenght 1.556 mm - Width 595 mm
Height 911 mm - Weelbase 1.074 mm
Seat height 681 mm
Dry weight 73,6 kg

Retail Price 4.333 EUR (VAT not included)
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Har för mig att när serien startade år 200x så var det väl ca 20 st som körde första året men minnet är inte vad det borde vara :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Har för mig att när serien startade år 200x så var det väl ca 20 st som körde första året men minnet är inte vad det borde vara :)

Fick berättat för mig av säljaren att de som ville köra nsf-cupen fick hyra hojarna och jag antar att de som var intresserade fick köpa loss hojarna allteftersom, frågan är hur många som gjorde det. 10? 12? 15? Finns säkert ett par stycken som är importerade från t ex finland, UK etc men överlag ska man nog skatta sig lycklig om man lyckas komma över en nsf100 verkar det som.

Jag var egentligen i första hand ute efter en metrakit men lycka till där också typ. Jag vet om två stycken i min närhet varav den ena har jag försökt att köpa loss men jag fick kalla handen innan jag ens hann fullfölja meningen: -är du sugen på att sälj...... trots att hojen inte används och ej har använts på nått år eller så. Ägarna behåller hellre dessa cyklar.

Denna hoj fick jag nys om när jag egentligen kontaktade ägaren efter ett stalltips om att han hade ett par minimotos till salu. Hans pojkar har lagt ner satsningen och han orkar inte lägga ut hojarna utan dom bara står där. Skickade ett meddelande till honom och kollade runt om han ev skulle kunna tänka sig att sälja hondan och det var inte helt omöjligt, problemet vara bara att hojen var på väg att plockas ner för omlackning av kåpor etc. Bad honom att sätta ihop den igen och höra av sig om han är sugen på att sälja och han hörde av sig i fredags med bilder på en en nedplockad hoj samt en bild på en ihopmonterad hoj, jag fick ett pris på hojen, tvekade inte en sekund, bestämde dag och tid, stack iväg i söndags och hämtade upp den:yoparty

Grabben fick en tidig julklapp, nu vill han inte ha ngn vinter/jul, han vill ha vår så att han får testa den. Blir ett stort steg att gå från minimoto till en hoj med koppling och 5 växlar:)
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Kanske inte tillför så mycket men ack vad jag önskar det fanns nått sånt där, fast för vuxna. En skitbillig skithoj (men tekniskt fantastisk) som är enkel att ta till låt säga en gokartbana (inomhus) och köra runt med knäskydd och hjälp. Lite som när minimotard var poppis att riva runt. Det fanns då även någon typ av community runt det.

Så finns det ställen dessa NSF100 går att köra med inomhus? Är de inte lite för stora för en typisk minimotoanläggning?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hej du, long time..

gällande inomhus så vet jag bara om att det går i Trollhättan:
https://www.youtube.com/watch?v=GxO2VSk1WTI

men det är snart sommar och då körs det ju minigp på ett gäng gokartbanor runt landet,
kolla den här listan:
Göteborg. Aktiv endast på vintern (team13, Torslanda, inomhus). Avst. ~1 mil
* Borås. Aktiv. Avst. ~7 mil
* Uddevalla. Ej aktiv i nuläget. Avst. ~8,5 mil
* Falkenberg. Aktiv. Avst. ~10 mil
* Lidköping. Ej aktiv i nuläget. Avst. ~13 mil
* Skövde. Aktiv. Avst. ~17 mil
* Kristianstad (Åsum ring). Aktiv. Avst. ~27 mil
* Malmö (Racehouse, inomhus). Aktiv. Avst. ~28 mil.
* Malmö (Lockarp). Aktiv. Avst. ~29 mil
* Kalmar (Skogstorp). Aktiv. Avst. ~33 mil
* Eskilstuna (Gröndal motorstadion). Aktiv. Avst. ~37 mil
* Västerås. Aktiv. Avst. ~38 mil.
* Södertälje (Tuvängen ring). Aktiv. Avst. ~44 mil
* Borlänge. Aktiv. Avst. ~45 mil

Facebookgrupp för sporten: https://www.facebook.com/groups/107819132635487


https://youtu.be/EoXOCLg8hM4?t=444

kom igen och kör, askul och billigt
sh.jpg
Jag på bild på min förra, till nästa år bygger jag en baserad på Honda RS125 med CRF150R motor,
just crf150r är ett bra val om man inte vill åka kines, eller vilken 85cc cross som helst med slicks.

Kanske inte tillför så mycket men ack vad jag önskar det fanns nått sånt där, fast för vuxna. En skitbillig skithoj (men tekniskt fantastisk) som är enkel att ta till låt säga en gokartbana (inomhus) och köra runt med knäskydd och hjälp. Lite som när minimotard var poppis att riva runt. Det fanns då även någon typ av community runt det.

Så finns det ställen dessa NSF100 går att köra med inomhus? Är de inte lite för stora för en typisk minimotoanläggning?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Begagnad CRF150 inhandlad inför nästa säsong :yoparty

Har dom lagt ner söndagskörningarna på RaceHouse i Malmö?

I Kalmar har vi i RR-sektionen körtid torsdagar 15-20 samt lördagar 16:30-18 men under vinterhalvåret är det ingen som kör(kallt).
Banan är även godkänd för supermoto ytterligare ett år för den som vill testa.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top