Hygien vid gipsad hand och arm

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Efter en del spännande vändningar blev jag till slut av med gipset igår.
Det blev totalt 17 veckor i gips, med ett par byten längs vägen. Det var faktiskt inte så illa under gipset som jag trott, men jävlar vad det suger att inte kunna duscha som folk.
Båtbenet är skit att bryta. 3 månader är ju bara minimum om allt går rätt till. Fixeras det inte i tid blir det ett helvete...

Man vänjer sig dock fort vid de där moderna fibergipsen och är de duktiga, så känns det hyfsat bekvämt. Jag körde bil och bar in ved osv samt jobbade (knappar på tangentbord) utan större bekymmer.

Men jäklar vad med muskler som försvann efter bara några veckor

Skickat från min SM-G930W8 via Tapatalk
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Båtbenet är skit att bryta. 3 månader är ju bara minimum om allt går rätt till. Fixeras det inte i tid blir det ett helvete...

Man vänjer sig dock fort vid de där moderna fibergipsen och är de duktiga, så känns det hyfsat bekvämt. Jag körde bil och bar in ved osv samt jobbade (knappar på tangentbord) utan större bekymmer.

Men jäklar vad med muskler som försvann efter bara några veckor

Skickat från min SM-G930W8 via Tapatalk

Jo, jag har också ett tangentbordsbaserat jobb, så jag kunde också jobba under hela behandlingstiden. Hade sugit rätt hårt att behöva gå hemma och skrota.

Allt såg bra ut vid återbesöken längs vägen, men det läkte inte tillräckligt snabbt så därför blev det några extra veckor med gips. De är rätt bekväma ändå, precis som du säger.

Nu är det väl fortfarande en bit kvar innan jag återfår rörligheten och helt återställd räknar jag inte med att bli. Så länge jag klarar av att vrida gasrullen i botten och ta en och annan cykeltur i skogen så är jag nöjd. :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top