Bonde kastade grep mot MC-förare

  • Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date

Raderad medlem 51742

Guest
Så här års behöver man tydligen inte bara hålla utkik efter älgar utan även flygande grepar.
Om det är den väg jag tror är den populär bland motorcyklister och det körs rätt inspirerat där emellanåt körde där själv senast igår. Får väl anta att bonden blivit rejält uppretad på denna och/eller andra motorcyklister och till slut brast det.

http://www.gp.se/nyheter/västsverige/man-hotade-mc-förare-med-grep-1.4740190
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Svårt att greppa vad de gafflar om....
 

Raderad medlem 51742

Guest
Kan väl ana att MC-föraren greps av panik när grepen kom flygande.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Var står det att det handlar om en bonde?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Vem annars går omkring med en grep?

Det kan väl vilket psyko som helst göra. Det är ju inte så att man måste bevisa att man är registrerad Centerpartist för att handla på Granngården.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Eftersom föraren tydligen hade matjord i fickorna, så kanske grepen var ett lämpligt val av vapen ändå...?
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Beror kanske lite på hur han har kastat den, men i stundens hetta skulle jag ta det allvarligare än misshandel speciellt om man sitter på mc'n i hög fart
 

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Ort
ale
Hoj
2014 yamaha xt1200
Han hade väl nysladdat vägen och så kom enduro-Olle körande brett, klart irriterande när man får köra om vägen med dito traktor och sladd.

Han borde ju naturligtvis polisanmält saken istället och väntat tills polisen i sedvanlig ordning lagt ner fallet.

Så,jag kan förstå hans frustration men kasta grep är ju mordförsök, bättre då att strössla spik på vägen.
Tyvärr är ju detta väldigt negativt om man själv frekvent kör på nämda väg.
Och punka på mc i 200 är ju inte heller ok, kan bli mordförsök på det också.

Så det blir moment 22 för markägaren.

Men värst av alla är skotermarodörerna med 200 hk maskiner, högkammatta och stup i stolpe.
Kör lätt 1500 plantor i timmen per ekipage.
Hoppas snön uteblir i år.

Jag är själv på båda sidor av myntet och vet att man blir arg men det är inget att göra åt.

Kan ju vara en familjefar i villa med lekande barn vid vägen också.

Borde ha vara specificerat om det var en dynggrep eller trädgårdsgrep så man kan göra rätt bedömning.
 

Smagatusk

Guest
Sätter en tjuga på att MC-föraren på ett eller annat sätt såg den komma.

No pun intended.
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Ingen grep, men har själv råkat ut för både kratta och vattenkanna(!) från ilskna kringboende vid populär asfaltslinga i mina trakter.

På den tiden körde man med V&H på ilskna radfyror vilket gjorde att vederbörande visste att man var på ingång och kunde således vara ”laddad o klar” när man kom farande:gnissla
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Tur att dom grep honom åtminstone...

Man grep honom alltså innan han stack...?

Men värst av alla är skotermarodörerna med 200 hk maskiner, högkammatta och stup i stolpe.
Kör lätt 1500 plantor i timmen per ekipage.
Hoppas snön uteblir i år.

Om du ska generalisera på det sättet och dra alla över en kam så kan du högaktningsfullt ta och skita ner dig.
 

Smagatusk

Guest
Om du ska generalisera på det sättet och dra alla över en kam så kan du högaktningsfullt ta och skita ner dig.

Men han är ju faktiskt ganska specifik när han skriver "marodör". Han menar nog inte skoterförare som sådan, utan specificerat det med marodör; alltså de som förstör.

Men vad vet jag. Jag bor i Skåne.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Händelseförloppet är i nuläget oklart, men enligt polisen ska en man i 30-årsåldern ha kastat en grep mot bland annat en motorcykelförare mellan Alafors och Älvängen.

För mig tydligt fall av psyko för vem störs av någon enstaka moppe på motorvägen mellan Alafors och Älvängen ? Däremot är det ju våldsam biltrafik.
Och de bönder som bor längs motorvägen har ju sina kåkar av naturliga skäl en bit bort från motorvägen.
Och bönder drar inte runt med grep idag. Dom drar runt med traktor eller lantbruksmaskin.....
Så att det inte var någon bonde känns rätt klart för mig.

Att man skriver bland annat motorcykelförare beror väl på att MC är ovanligare än bil och ger alltså notisen större nyhetsvärde.
Jag gissar på psyko pundare som försökt stoppa bilister på vägen. Och när det inte lyckats slängt en grep som han stulit i nån redskapbod efter dom.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top