14 åring sexuellt antastad av EKFM.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ska vi göra en gemensam grej som back in the days?

Citerad text:

Insamling till stöd för den 14-åriga flickan som blev utsatt för sexuellt ofredande av en ensamkommande under ett konfirmationsläger.

Ibland känns allting så hopplöst och grymt.
Jag har inte kunnat släppa alla trakasserier, mobbning och förnedring mot den unga tjejen som ofredades för att sedan hängas ut och bli påhoppad av de som borde stötta henne! Jag har inte kunnat sova när jag läste alla artiklar om den systematiska utfrysningen, förnedringen och mobbning som hon fick gå igenom och hur de som borde ställa sig vid hennes sida, vände henne ryggen och pekade ut henne som lögnerska samtidigt som de visade sitt stöd och öste med kärlek för mannen som sexuellt ofredat henne.
Vi kan inte ta bort hennes smärta och lidelse men vi som vill visa empati och stöd kan hjälpa på andra sätt.
Därför har jag kontaktat flickans mamma och frågat om en insamling kunde lätta på flickans ångest och bördan hon kommer att bära med sig hela sitt liv.

Stötta den 14-åriga flickan och hennes familj. Flickan utsattes för sexuellt ofredande av ung man som blivit avvisad från Sverige och fått sin ålder uppskriven.
Mamman och jag kom överens att det är säkrast att pengarna swishas till mig för att skydda flickan från flera trakasserier och förföljelse.
Swisha pengarna till mitt mobilnummer:
072-7456555.
Pengarna går oavkortat till flickan och hennes familj.

Obs! Insamlingen är helt och hållet ett privat initiativ. Flickan och hennes familj är inte ute efter pengar utan vill bara få lugn och ro och kunna leva ett så normalt liv som möjligt efter vad som hänt
Mannen fälldes och dömdes att betala ett skadestånd på 7000 kr. Ett pinsamt lågt belopp med tanke på den kränkning av såväl den fysiska som psykiska integriteten som den 14-åriga flickan fått utstå.
Kyrkan har brustit i aktsamhet om flickan genom att låta en person som är vuxen och vistas illegalt i Sverige sova tillsammans med minderåriga flickor. De har efter att övergreppet uppdagats försökt mörka händelsen och skyddat förövaren i högre grad än brottsoffret, bl a genom att anlita sin egen jurist till den nu dömde unge mannen.

Flickan och hennes familj har efter domen fått utstå trakasserier och blivit uthängda och svartmålade i sociala medier av personer som ifrågasätter flickan, även av lokala politiker och kyrkans representanter och från diverse sociala nätverk som #jagärhär #vistårinteut och #låtdeungastanna. Även familjen och vittnen har angripits.

Tycker du att detta är fel? Då kan ett litet ekonomiskt bidrag göra skillnad och åtminstone ge lite upprättelse till en ung flicka som blivit utsatt för något som inget barn ska behöva uppleva.

Dela och hjälp oss att hjälpa flickan!

Tack på förhand!

Titta gärna på videoklipp om mannen som dömdes för sexuellt ofredande!

https://www.facebook.com/bechir.rabani/posts/10155490599361084

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Kan man inte gå ihop och trampa ihjäl förövaren också? Kan ju inte gärna lagföra ett par hundra individer för ett enda futtigt brott?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Personligen tycker jag sämre om de som försvarar honom.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Personligen tycker jag sämre om de som försvarar honom.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Inte så lite Lennart Kempe över kyrkans agerande.

Den som är medlem, (jag t ex), har 2 veckor på sig att ta ställning till om man vill sponsra den linje kyrkan valt. Kyrkvalet blev en seger för sossarna och därmed förlust för människovärdet.

Då finns bara en sak kvar att göra för den som fortfarande är medlem. Ta pengarna från dem genom att gå ur och det innan den siste oktober.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ah, men ska vi ge henne en slant?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vem ordnar insamlingen? Du?

Har inga problem med att lägga en slant om det kan bidra till någon upprättelse.
Jag kan göra det, sonderar mest terrängen lite.

Intresserade:

1. Markus
2. blueridge
3. ?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag kan göra det, sonderar mest terrängen lite.

Intresserade:

1. Markus
2. blueridge
3. ?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Inte ute efter att du ska rodda det. Undrade var texten kom ifrån. Finns ju ingen anledning att starta insamling om det redan finns en/flera. Kände inte till megafonerna menfunkar de stabilt kan det väl helt enkelt vara upp till var och en att swisha bef nr. Nån som känner till organisationen/sammanslutningen/gruppen /rentav individen?

Jag vet att hag lever under en sten där jag varken har facebook eller twitterkonton. Jag kommer att stanna under den stenen så länge som möjligt...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det är ju ett "spektakulärt" fall, men samtidigt, om man ger pengar till henne och familjen, vart ska man då dra gränsen?
Det finns ju antagligen tusentals om inte hundratusentals tjejer i Sverige numera som förtjänar en donation/slant från oss om vi ska ge henne en slant...

Pessimistisk realist. För massa år sedan hade ett sådant här fall förtjänat en slant, men numera är det "bara en del av normalbilden", den nya verkligheten, den nya vardagen, rutin, inget speciellt, knappt värt att uppmärksamma...



Vi kanske ska samla ihop en slant till stackars Virtanen istället? :tungan ;)
Ska bli kul att få läsa hatet mot honom från t.ex. Anders Lindberg, Filip och Fredrik, Schyffert, Ernman m.fl. m.fl... :glömdet
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja kanske, det var bara att det var en insamling igång. Drar en slant till Lamotte istället, som belyser dessa fall, och finansieras så. Blir nog en till Aron Flam också.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag bommade starten på den här tråden, om det inte hade dött ut hade jag varit på, men håller med om att det håller på att vara svårt att veta vem/vad man ska samla till, det händer tråkig skit hela tiden nu.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top