Ganska roligt me gamla bilar

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Va fan,bilar och hojjar i samma utsläpp??

Det är rätt spännande, speciellt eftersom att det är gott om folk som fullkomligt saknar banvett där och kör också. I hyrda bilar som går fortare än deras surkombis. (Sedan är ju förvisso även surkombis ute och eldar olja samtidigt också. Och vans, turistbussar, terrängjeepar och fan vet vad)

Ja, förr när män var män så gick det bra att hantera :7peta

Det är fortfarande hojar och bilar ihop på den banan.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är rätt spännande, speciellt eftersom att det är gott om folk som fullkomligt saknar banvett där och kör också. I hyrda bilar som går fortare än deras surkombis. (Sedan är ju förvisso även surkombis ute och eldar olja samtidigt också. Och vans, turistbussar, terrängjeepar och fan vet vad)



Det är fortfarande hojar och bilar ihop på den banan.

Ungefär därför jag inte är sugen på att åka runt där på hoj. Varit ned med bil, men jag var bra glad att jag hade en metallbur runt mig där, hastighet och talang varierar lite väl mycket.
Och går tyvärr inte hand i hand.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ungefär därför jag inte är sugen på att åka runt där på hoj. Varit ned med bil, men jag var bra glad att jag hade en metallbur runt mig där, hastighet och talang varierar lite väl mycket.
Och går tyvärr inte hand i hand.

Sålänge man kör tillräckligt fort för att de värsta kvastskaften inte ska komma ifatt så är det faktiskt helt okej. Det är när man kör långsamt som det blir skitläskigt. De som är hyfsat snabba kan generellt sett köra och har varit på bana förr, och respekterar andra iaf lite grand.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sålänge man kör tillräckligt fort för att de värsta kvastskaften inte ska komma ifatt så är det faktiskt helt okej. Det är när man kör långsamt som det blir skitläskigt. De som är hyfsat snabba kan generellt sett köra och har varit på bana förr, och respekterar andra iaf lite grand.

Fullt möjligt, jag hade dock haft lite väl svårt att lita på det.
Framförallt folk med bilar som är snabba rakt fram och plöjer in i en när man bromsar för en kurva. När jag körde med bil hade jag en R8 som blåste om mig på rakorna och tvärnitade in i varje kurva för att sedan krypa runt och sedan mosa full makaron längs nästa raka, bra många gånger på ett varv. Kul att bli plockad av en sån som hållt gas lite länge innan den panikbromsar.
Med hoj kan man ju iofs hålla lite bättre avstånd längs rakorna än med en gammal trött bmw.

Som sagt hade jag inte vågat lita på det.
Och inte är jag säker på att jag skulle vara så snabb runt på hojen heller.
Framförallt när man måste ducka för galna audisar medans man ska lära sig banan.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fullt möjligt, jag hade dock haft lite väl svårt att lita på det.
Framförallt folk med bilar som är snabba rakt fram och plöjer in i en när man bromsar för en kurva. När jag körde med bil hade jag en R8 som blåste om mig på rakorna och tvärnitade in i varje kurva för att sedan krypa runt och sedan mosa full makaron längs nästa raka, bra många gånger på ett varv. Kul att bli plockad av en sån som hållt gas lite länge innan den panikbromsar.
Med hoj kan man ju iofs hålla lite bättre avstånd längs rakorna än med en gammal trött bmw.

Som sagt hade jag inte vågat lita på det.
Och inte är jag säker på att jag skulle vara så snabb runt på hojen heller.
Framförallt när man måste ducka för galna audisar medans man ska lära sig banan.

Ja, på hoj har man ju viss fördel gentemot de där som är snabba på rakorna. En annan fördel är väl att de tenderar att fega på nästan-rakorna där det bara är att ge full mutter egentligen. När jag och sambon var därnere innan jag fick upp farten så var det skitläskigt och det hände rätt ofta att något klappmongo bombade om och tokjävlabromsade in i kurvorna och krök igenom dem, som du sa.
När jag sedan fått upp farten så råkade jag ut för att nästan bli avprejad ut i gräset vid en omkörning när bilisten inte sett att jag var på väg om, men jag hade flera centimeter till godo. I uppförsbacken efter Bergwerk. :D Det var lite av ett brunt ögonblick, men annars var det lugnt.
Planen är att bege sig dit i September nästa år om allt går vägen, lite sugen på att testa hur det är att köra där med en hoj som inte magiskt förvandlas till en gunghäst när man pressar den lite, samt att faktiskt köra där nu när jag faktiskt kan köra. :hihi

Men, det är som sagt en rätt speciell och oförlåtande bana. Och bilar gillar att kissa på sig, och vissa kurvor är fan alltid snorhala.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag har bara kört bil där och tyckte det var irriterande med alla sporthojar som verkade sakna backspeglar och gick från bankant till bankant i söndagstempo. Det är förståeligt att man inte kan banan direkt, men man måste hålla koll på de som ska om.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top