Att sälja hoj som står inför en större service

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Johans Mc har inte använt laser i det här fallet.Från att den knappt gick att svänga så är den riktigt trevlig att köra nu när jag satt bakhjulet rakt efter markeringarn på svingen. Kedjeskrapljudet har försvunnit. Kuggarna på bakdrevet blev metallglänsande på ena sidan p g a snett bakhjul. Rätt mycket som styrker min tes om fuljobb.

Då skulle jag absolut ta tillbaka hojen till verkstaden och begära pengarna tillbaka.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det hänger ju rätt mycket på hur personens garage ser ut i det fallet. Är det väl utrustat med verktyg och kanske till och med har en hoj som i ögonblicket står och blir mekad med blir nog iaf jag lugnare.
Själv har jag råkat ut för fulmeck på mer än hälften av alla verkstäder jag haft hojarna inlämnade på så stämplarna betyder för mig väldigt olika saker beroende på vad det är för stämpel. En del verkstäder vet jag hoppar över ventilkollen, till exempel. Andra byter inte filter.
Och några gör faktiskt ett bra jobb. :dummer

Jag förstår vad du menar. Tänker mig dock att så länge vi pratar om en så pass ny som TS hoj, så har man också kastat garantin i sjön. Borde avskräcka nybörjare och folk utan mekkunskaper. Och mig, som nån gång ska sälja hojen vidare.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top