Resultat 1 till 18 av 18
  1. #1
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    15 339
    Blogginlägg
    37

    Kompressorladdad sporttourer från kawasaki

    Såg precis att kawasaki börjat varva upp hypegeneratorn:


    En kompressorladdad sporttourer.
    Det kan ju bli lite skoj. Hoppas på något snyggt. Och ska den här ersätta Z1000 eller ZZR1400 måntro?
    Här kan man få videos, bilder och lite annat smått och gott gällande min väg tillbaka till hojåkat:
    https://www.patreon.com/BrokenBackBiker

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Nacka
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX -2017
    Inlägg
    91
    Åhå, dags att byta kanske?
    Lite kul att det stod att det var professionella förare i filmen....
    Jag missade nog det klippet tror jag.
    Men kul att de låter kompressormatning bli en del av deras utbud, inta bara via H2 utan även mer "vanliga" hojar.
    Zündapp KS 125 -80 Såld
    Yamaha DT 125 -78 Såld
    Suzuki GSX 750 -79 Kraschad
    Suzuki GS1000E -80 Kraschad
    Yamaha FJ 1100 -84 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -93 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -97 Såld
    Kawasaki Z1000SX -12 Såld

  3. #3
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    2 065
    Citat Ursprungligen postat av Anca Visa inlägg
    Lite kul att det stod att det var professionella förare i filmen....
    Jag missade nog det klippet tror jag.
    Man friskriver sig från ansvar för något som inte syns i bild.

    Man är väl orolig att någon från Amerika -
    "Land of the free" får syn på klippet...


    Ämnet?
    Tja, kompressortouring med flera hundra hästar är väl det vi alla efterfrågat de senaste åren?
    IBA #40701

  4. #4
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    15 339
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Man friskriver sig från ansvar för något som inte syns i bild.

    Man är väl orolig att någon från Amerika -
    "Land of the free" får syn på klippet...


    Ämnet?
    Tja, kompressortouring med flera hundra hästar är väl det vi alla efterfrågat de senaste åren?
    Eller en sporttourer på 600cc med motoreffekt som en ZZR1400 som väger runt 200 kg och drar 0.3 liter milen vid lugn körning?
    Här kan man få videos, bilder och lite annat smått och gott gällande min väg tillbaka till hojåkat:
    https://www.patreon.com/BrokenBackBiker

  5. #5
    Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    +46
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade, Suzuki DL1000 V-Strom & Yamaha XT600K Motard/Enduro
    Inlägg
    12 814
    H2:an var ju hypertouring.....
    Alltså den var ju inte en literklubba i dess rätta bemärkelse. För tung osv.

    En ZZR1400 med överladdning har ju hintats om tidigare redan.
    Fast jag tror nog de downsizar den lite. Finns ju ingen poäng att bara köra hästkraftsrace och sen är ju 1400:an redan stark nog från början.
    Säg en 1100:a med överladdning. Då blir det ju lite mera logiskt.

  6. #6
    AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Mariehamn, Åland
    Hoj
    Vansinnesgrön plastmisil
    Inlägg
    9 380
    300 hästar versys?

  7. #7
    Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Halland
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Inlägg
    2 065
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Eller en sporttourer på 600cc med motoreffekt som en ZZR1400 som väger runt 200 kg och drar 0.3 liter milen vid lugn körning?

    Kawasaki? Lugn körning...?
    Du tror på branching out, förstår jag?
    IBA #40701

  8. #8
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    15 339
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Kawasaki? Lugn körning...?
    Du tror på branching out, förstår jag?
    Marketing, avgaserikrav och sånt där trams.
    Här kan man få videos, bilder och lite annat smått och gott gällande min väg tillbaka till hojåkat:
    https://www.patreon.com/BrokenBackBiker

  9. #9
    AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Mariehamn, Åland
    Hoj
    Vansinnesgrön plastmisil
    Inlägg
    9 380
    Citat Ursprungligen postat av Wiseguy Visa inlägg
    H2:an var ju hypertouring.....
    Alltså den var ju inte en literklubba i dess rätta bemärkelse. För tung osv.

    En ZZR1400 med överladdning har ju hintats om tidigare redan.
    Fast jag tror nog de downsizar den lite. Finns ju ingen poäng att bara köra hästkraftsrace och sen är ju 1400:an redan stark nog från början.
    Säg en 1100:a med överladdning. Då blir det ju lite mera logiskt.
    Skulle inte bli förvånad om det rent av är en ommappad H2 motor med lite småmoddar för att flytta ned registret på lite lägre varv.

    En ersättare för gamla zzr är väl inte någon högoddsare.

    Är väl knappast förvånande att de sprider ut tekniken i programmet en del.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    4 559
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Skulle inte bli förvånad om det rent av är en ommappad H2 motor med lite småmoddar för att flytta ned registret på lite lägre varv.

    En ersättare för gamla zzr är väl inte någon högoddsare.

    Är väl knappast förvånande att de sprider ut tekniken i programmet en del.
    Försäljningen av H2 så låg så Tourer eller nedläggning ?

  11. #11
    AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Mariehamn, Åland
    Hoj
    Vansinnesgrön plastmisil
    Inlägg
    9 380
    Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    Försäljningen av H2 så låg så Tourer eller nedläggning ?
    Nah, men att dela motormodul på fler modeller sparar en jekla massa i utvecklingskostnader.

  12. #12
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    15 339
    Blogginlägg
    37
    Jag tror nog mer att H2 är mer av en prototypmodell för att del testa hur det funkar i allmänhetens händer, samt för att visa upp vad man kan. De riktiga platformsmodellerna kommer nog byggas med billigare material och delar.

  13. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Ort
    Mölndal
    Hoj
    V-Ström 650 -08
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    300 hästar versys?
    Jag är för! Åtminstone en 100+-hästars 650 med bra bottendrag.
    Senast redigerat av mikaelj den 2017-10-12 klockan 11:43.

  14. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    4 559
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Nah, men att dela motormodul på fler modeller sparar en jekla massa i utvecklingskostnader.
    I och för sig men H2 var inte den första hojen med kompressor(?) eller turbo från någon av de stora tillverkarna.
    Och H2 är idag den enda som finns. De andra är redan nedlagda.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Forced...in_motorcycles
    http://www.visordown.com/features/mo...oduction-bikes

  15. #15
    AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Mariehamn, Åland
    Hoj
    Vansinnesgrön plastmisil
    Inlägg
    9 380
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Jag tror nog mer att H2 är mer av en prototypmodell för att del testa hur det funkar i allmänhetens händer, samt för att visa upp vad man kan. De riktiga platformsmodellerna kommer nog byggas med billigare material och delar.
    Jes, men tänk r1 & mt-10, samma basritning & arkitektur, men titanen utbytt mot stål, osv.

  16. #16
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    15 339
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Jes, men tänk r1 & mt-10, samma basritning & arkitektur, men titanen utbytt mot stål, osv.
    Jo, men jag tror nog kompressorn kommer få billigare delar, och bli mindre, och mindre högvarvig och lite slappare spec. En radfyra med växellåda är ju allt som är kvar sedan, och det finns det ju gott om i utbudet så de kan nog ta en ur varje segment att bygga plattformar och sedan anpassa till kompressormatning.
    Men trellisramar får vi nog se mer av i utbudet tycks det.
    Här kan man få videos, bilder och lite annat smått och gott gällande min väg tillbaka till hojåkat:
    https://www.patreon.com/BrokenBackBiker

  17. #17
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Yamaha FJ1200 -92
    Inlägg
    1 340

  18. #18
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    15 339
    Blogginlägg
    37
    Ser ju ut som om det blir en ersättare till 1400GTR då.
    Här kan man få videos, bilder och lite annat smått och gott gällande min väg tillbaka till hojåkat:
    https://www.patreon.com/BrokenBackBiker

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här