Motul Grand Prix of Japan

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Med tanke på Rossis och JLs prestationer på Ducati så är Dovi mer än värdig mästare om han grejar det.
Som jag ser det.
Dovi skulle bli den 2e som lyckas vinna VM på Ducati, Casey Stoner är ju den 1e.

Jag tror nog faktiskt att Rossi hade kunnat placera sig bättre än Jorge på dagens Ducati, även om jag nog tror att Dovi fortfarande varit före.
Men, alla som tar titeln har ju förtjänat den, det är inte så att de andra släpper iväg någon. Även om det såg ut som det när Marquez tog 10 raka vinster. :gnissla
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det är något väldigt märkligt med Michelindäcken. Händer alldeles för mycket konstiga saker hit o dit.
Har de inte tillräcklig koll på tillverkningskvalitén?

Ja, var de så här ojämna förra gången de var med? Dvs, innan enhetsdäcken, så då hade de ju Bridgestone och Dunlop (nåja...) som konkurrenter som tvingade upp nivån? Samtidigt, det fanns uppenbarligen en anledning till att Rossi m.fl. bytte till Bridgestone...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vet inte om Michelindäcken är nämnvärt knepiga i år. Är väl Dani som kämpar.. Annars håller de väl riktigt bra i år. Inga mängder av oförklarliga framhjulssläpp som 1.a året. Om jag inte helt missat nått helt uppenbary tycker jag de jobbar på rätt bra.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top