Motul Grand Prix of Japan

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vilket sista varv och så gött att Dovi knäppte lillen på näsan! :rofl:banana:fyllisar

Vet nån vad som hände med Pedrosa?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Bra race! :)

Synd att yamman bara verkar funka inom ett smalt fönster, kunde blivit en kul säsongsavslutning annars men det är väl priset man betalar för spetsprestanda.

Rossi ville och behövde toppresultatet mer än Vinales och fick betala priset för det, kul att han försöker iaf.
Vinales inser att han inte kan placera sig bättre utan att lägga sig och noll Är sämre än vad han än kommer in på för plats, skulle någon av de före nolla så är det rejäl vinst och om inte är en nolla lika med kört vm så han gör vad han kan för att hålla möjligheten vid liv.

Dovi och MM ville mest, Dovi verkade ha en bättre pace än MM och var lite snabbare Men MM, Han kan köra hoj han! Han Vet att han kan lägga sig när han kör max+ vad det går Men När han gör det är han 100% fokuserad på vad hojen gör, skiter i vart han hamnar och ser bara till att hjulen är i backen.

Tycker ibland man kan se på en del att de siktar och hoppas att det håller, Rossi, MM och i viss mån Dovi styr in och ser vart dom kan ta sig utan att tappa hojen och finner sig i en grusåkasväng om det skulle behövas, de som siktar och hoppas vinner fighten när det funkar, annars kraschar dom, Crutchlow, Ianonne bla.
När det behövs så chansar även Rossi och MM, är hojen "omöjlig", alltså att dom inte fått till känslan i den, så lär de sig genom att testa hur mycket det går, behövs det inte vinnas så kör de inom vad som går, behövs det så chansar dom för att se om det går om de missar en instyrning lite och antingen så funkar det eller så ligger de med.

Nå, ett Jävla bra race! Titelfighten lever och jag börjar faktiskt känna att Dovi kanske är en värdig mästare trots han kör ducce..... :D
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vore kul med <5 poängs skillnad mellan Dovi och Marquez inför Valencia.

Kul race idag. Barnen hoppade jämfota i soffan under sista varvet...
Efter Rossis crash frågade dom (och sambon, stor Rossifantast) om vi inte kunde se barnprogram istället...

Hell no!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det slog mig just att det blir första gången sedan 2013 som Rossi inte kommer tvåa i titelfajten i år.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vet nån vad som hände med Pedrosa?

Ingen aning, vart så jävla trött efter hållt mig vaken hela natten så jag slocknade nästan direkt efter målgång.

För övrigt tycker jag Zarcos passering av Lorre vart lite slarvig.
Lite noggrannare får han nog vara, gillar hård racing men det där var bara en chansning utan tanke.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...För övrigt tycker jag Zarcos passering av Lorre vart lite slarvig.
Lite noggrannare får han nog vara, gillar hård racing men det där var bara en chansning utan tanke.

Lorre var föga imponerad själv.
http://www.crash.net/motogp/news/885022/1/it-was-like-he-was-playing-the-playstation

Det kändes som Lorre var en halv cykel före vid kontakten medan Zarco hade innerspår.
Men ni som kör kan nog bedöma dem situationen bättre än jag.
Vem vet det kanske är starten på en vacker vänskap mellan JLo och Rossi. :hihi
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Lorre var föga imponerad själv.
http://www.crash.net/motogp/news/885022/1/it-was-like-he-was-playing-the-playstation

Det kändes som Lorre var en halv cykel före vid kontakten medan Zarco hade innerspår.
Men ni som kör kan nog bedöma dem situationen bättre än jag.
Vem vet det kanske är starten på en vacker vänskap mellan JLo och Rossi. :hihi

He he, oväntat att Lorre skulle ha en åsikt om det, skulle nog haft en åsikt om den varit välavvägd men lika hård....:hihi

Personligen tyckte jag den var slarvig men han är ju rookie med så lite får man väl acceptera, men han bör nog fundera lite så det inte blir en vana för då ligger snart någon, ska man dyka får man se till att göra det så man kommer upp och är före eller åtminstone syns så motståndarn kan agera innan man sitter ihop.
Men det är min åsikt det, andra kan anse att det är kul racing och jag är mesig, jag accepterar det. :)

Jo, eller hur! Rossi och Lorre hittat en gemensam nämnare, kanske blir ett par nu! :D
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Det är vansinnigt hur hårt de kör i regn! Efter att man ser sån räjsing så tänker man om det verkligen finns lagar i fysikens värld....!?

Det var det jag menade med Zarco's "franska" körning:hihi Han måste lugna ner sig lite!

Skönt för Suzuki att både Rins och AI gör det bra! Philip Island brukar väl gynna Suzuki? Skulle vara roligt om helt plötsligt så tar Suzuki en seger!!

2 kritiska helger framöver!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är vansinnigt hur hårt de kör i regn! Efter att man ser sån räjsing så tänker man om det verkligen finns lagar i fysikens värld....!?

Det var det jag menade med Zarco's "franska" körning:hihi Han måste lugna ner sig lite!

Skönt för Suzuki att både Rins och AI gör det bra! Philip Island brukar väl gynna Suzuki? Skulle vara roligt om helt plötsligt så tar Suzuki en seger!!

2 kritiska helger framöver!

Jag tycker väl kanske inte han ska lugna ner sig, bara välja sina tillfällen liiite bättre. :hihi
Men nog påminner han lite om Marquez på hans första säsong. Skicka in hojen bara, och så får man se vad som händer. :D
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Hur sjutton kan MM få ordning på cykeln så nära en näsplantering som han gör? De övriga ser man aldrig passera gränsen och ändå fortsätta framfarten.
Dovi går från klarhet till klarhet! Erfarenhet är bra ibland.
 

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Jag tycker att Lorre är en jävla gnällspik.
 

msj

?????
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
VFR750F/ CBR600RR / EXC300
Det ser ut flera förare har "halvgenomskinliga" plastöverdrag på skinnställen.
Var finns dom här att köpa ?
Och vilken kamp AD / MM !

Undvik dem som säljs i Cross/endurohandeln. Har avverkat 3.
2 hade en snittlivslängd på cirka 30 minuter (endurokörning) . Den tredje löste upp sig när jag kom ut på rakan på Gelleråsen så den höll väl utvarvet gissar jag..
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Lite märkligt, han låg ju på 17:e och så plötsligt var han inne i boxen. Nån som vet mer? :va

https://motomatters.com/press_release/2017/10/16/2017_motegi_motogp_post_race_press.html

It’s been a very difficult day and I'm really disappointed as there was a great opportunity to have a nice race. We have improved so much during the free practice sessions, from FP1 to yesterday, but it isn’t clear what happened with the rear tyre today in the race. At the beginning the rear tyre spun a lot and I lost a lot of traction which prevented me from opening the throttle on the straight. This issue continued to persist and halfway through the race it became worse and worse. I tried everything to make the bike work but it was almost impossible to ride in these conditions. I lost so much time and when I finally dropped out of the points I took the decision to retire, rather than crash. With so much water on track I didn’t expect to have problems with the extra soft rear tire and in fact Petrucci used the same one and he ended up on the podium. We will study together with Michelin the data and try to avoid it from happening again.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

"We will study together with Michelin the data and try to avoid it from happening again."

Tröstlöst för Dani. Saken är väl att detta med att inte få temp i sulorna mer eller mindre ständigt sker! Genierna hos Honda borde möjligen som någon sa , att på rätt ställe "häkta på några kilo" på cykeln så Dani får upp tempen och sen utgå från det(möjligt att det testats utan framgång)Låter det va osagt men dock inget jag hört/läst om. Nu verkar hjulet bara snurra och inga vinstgivande åtgärder görs! Synd. Tyckte Dani hade ett kort lyft då Puig stack, och e väl värd ett bättre öde. Möjligt att han hade sin stora chans under 800cc eran. Då fabriks Honda efter 2006 byggde 800cc cykeln efter Danis kroppsfysik,allt vad det innebar. Man sa det såklart aldrig rakt ut men det va tydligt att NIcky som ny världsmästare fick äran o nöja sig med att spela 2.a fjol, bl.a långt in på säsongen frustrerat testa ut en helt omöjlig koppling etc .. Där hade Dani sett till uppbackning etc troligen sin chans största chans på VM titel.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Det är något väldigt märkligt med Michelindäcken. Händer alldeles för mycket konstiga saker hit o dit.
Har de inte tillräcklig koll på tillverkningskvalitén?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bra race! :)
Titelfighten lever och jag börjar faktiskt känna att Dovi kanske är en värdig mästare trots han kör ducce..... :D

Med tanke på Rossis och JLs prestationer på Ducati så är Dovi mer än värdig mästare om han grejar det.
Som jag ser det.
Dovi skulle bli den 2e som lyckas vinna VM på Ducati, Casey Stoner är ju den 1e.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top