Motul Grand Prix of Japan

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Hammerheadducatin är ascool
Engelsmännen är bra på blött
Marquez är otrolig
Roligt med KTM i främre ändan
Maverick tar sig nog uppåt i morgon
Undrar ifall Rossis ben bultar
Vilken sjukt grym passform KTM verkar ha på sina kåpor

Japanen som viftade med en KTM-flagga när Smith var etta borde vara den världsdelens modigaste man?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
:tummenupp Zarco å KTM.

Svårt att förstå Rossi å Marquez.
Vad tyckte dom att dom skulle tjäna på det där? :confused:
Säker på att mm missa första startruta på det slicks-testet.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
För jag brukar gnälla om det eller? :tummenupp Kan vi hålla oss ontopic eller?

Visst kan vi hålla oss ontopic. Tyckte mest var lite intressant att det var du som påminner oss om debaclet mellan MM och VR, och i nästa inlägg efterlyser du en gnälltråd åt de som gnäller.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det regnar rejält ibland i Japan. Med lätt regn ibland.
I Moto2 QP WET är 11 förare snabbare än MotoGP förarna Q1 WET
Där i Q1 är dom två KTM förarna är snabbast och går vidare till Q2.
Och MV kommer inte en gång till Q2. Utan det blir 5e startled.
Och i Q2 förbättrar sig Bradley Smith 1 sek jämfört med Q1.
Och båda Kåttarna tar sig till 3e startled !

Och VRs tid i Q2 1.57.786, ja den tiden slog 28 Moto2 förare i QP !
Uppenbart för mig att VR inte brydde sig om något annat än att hålla sig på hjulen.
Helt OK att stå i 4e startled under sådana här förhållanden.
VR behöver inte köra om 9 ekipage för att komma på pallen.
Många före kommer själva lämna banan och avsluta sitt race i sandfållorna.
Gissar jag.
Eftersom jag alltid har fel drabbades VR just nu av Onda Ögat och DNF.
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Fem tecken++
 

Bifogat

  • argueontheinternet.jpg
    argueontheinternet.jpg
    38 KB · Visningar: 33

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
3452.jpg

Intressant att se hur mycket risker Dovi & Vinales kommer att ta med sina start positionerna!!!
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
VR var väl ute på slicks för att likt som MM sa få känslan i kroppen om det blir lika luriga förhållande till rejset.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Båda två gav såklart bort mkt iom att överhuvudtaget gå ut på slicks. MM skulle ju mer seröst kunnat försvara P1 på regnsulor, men valde snusförnuftigt smart att i förebyggande känna på slicksen. VR avsågad från VM verkade i stort sett skita i kvalet, utan enbart gå ut med rejset i huvudet. Kul att se hur VR o Yamaha funkar om de ska in o byta cykel i morgon. De borde ju inte kunna gå in för sent en gång till!
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Båda två gav såklart bort mkt iom att överhuvudtaget gå ut på slicks. MM skulle ju mer seröst kunnat försvara P1 på regnsulor, men valde snusförnuftigt smart att i förebyggande känna på slicksen. VR avsågad från VM verkade i stort sett skita i kvalet, utan enbart gå ut med rejset i huvudet. Kul att se hur VR o Yamaha funkar om de ska in o byta cykel i morgon. De borde ju inte kunna gå in för sent en gång till!

Vad det verkar enligt prognosen så tilltar regnet under morgondagen. Men visst är det smart att ha varit ute och känns på förhållanden som är i upptorkande. Dock tyckte jag mer att det kändes som en chansning från Rossis sida som inte riktigt gick hem den här gången. Han lyckades ju iaf lura Marquez en aning kändes det som. Marquez verkade då han bytte däck att det enda potentiella hotet för honom var Rossi och en torr bana. Att övriga skulle vara snabbare än honom med regndäck tror jag inte att han hade räknat med. Men det är vad jag tror det :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Som jag såg det var det Två som vågade riska lite extra för att ev. vinna mycket.

Rossi brukar ju vara bra på uppkörningar i vått så det är inte katastrof att vara så långt ner, ökad risk att bli inblandad i något dumt men ingen katastrof, MM brukar ju ha svårt att komma av plattan så det påverkar honom minimalt att inte stå först.
Har han redan vunnit pole-cupen förresten?

Får nog se det live tror jag, race ska ses i realtid!

Vinales får det nog tungt...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
MV och VR får dra på sig en skämsmössa med sina startplaceringar med Zarco på pole. :hihi
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ja det är inte försa gången som T3 är före dom blåa, kan det vara så att andra team sen en tid tillbaks får dom "bra" däcken?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Numera behöver det ju inte alltid bli en självklar jätteskillnad på nya och nått år gammal cykel. Ducati är ju lika där med etc .. Tror mer att just Vinales kämpar med något. Mekat in sig i ett hörn man just nu inte kommer runt eller kanske mer att han bara tappat körningen när det gäller som mest. VR gör ju ändå trots allt bra grejer, då han inte testar slicks i vått alltså hehe
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Numera behöver det ju inte alltid bli en självklar jätteskillnad på nya och nått år gammal cykel. Ducati är ju lika där med etc .. Tror mer att just Vinales kämpar med något. Mekat in sig i ett hörn man just nu inte kommer runt eller kanske mer att han bara tappat körningen när det gäller som mest. VR gör ju ändå trots allt bra grejer, då han inte testar slicks i vått alltså hehe

Jo, kollar man fp1 och 2 var de ju efter Zarco och även ersättarn vad han nu hette var ju i krokarna av de men fp3 var det ju lite mer ordningen återställd för Rossi iaf., Vinales verkar ha det lite kämpigare då som du säger.

Men, nu är det ju perfekta förhållanden för att rookies och satellitförare ska kunna hävda sig så då det lönar sig att våga riska lite Men det kan kosta med.

Blir intressant i morgon!
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
så det så...första segern för Lorenzo på duccen! kuult!

Ska inte glömma att MM måste se upp för Zarco...han kör ibland lite ehm franskt...
Vi har sett tidigare att Zarco vågar ta risken i början av rejsen.

Om dovi får en bra start så är han ju på "insidan"...men svårt har han gjort det för sig själv med det kvalet.

Vinales kan man ju säga är ur leken här. Han har inte känslan för hojen i regn öht. Samt att han är inte mycket snabbare än de förare han har runt sig på startgrid. Lite synd att han är så stark i torrt men saknar känsla i vått...skumt.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
så det så...första segern för Lorenzo på duccen! kuult!

Ska inte glömma att MM måste se upp för Zarco...han kör ibland lite ehm franskt...
Vi har sett tidigare att Zarco vågar ta risken i början av rejsen.

Om dovi får en bra start så är han ju på "insidan"...men svårt har han gjort det för sig själv med det kvalet.

Vinales kan man ju säga är ur leken här. Han har inte känslan för hojen i regn öht. Samt att han är inte mycket snabbare än de förare han har runt sig på startgrid. Lite synd att han är så stark i torrt men saknar känsla i vått...skumt.

Jag tror faktiskt att Petrucci är nog mer giftigare än Zarco...det såg vi ju i Misano:) Sedan tror jag att Zarco kommer att vurpa...
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top