Motul Grand Prix of Japan

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Äntligen dags igen!

Tre helger i rad, tror ni det avgörs innan Valencia?

Jag tror på följande:

Vinales
Dovi
Pedrosa
Rossi

DNF: Marquez

Hoppas:

Rossi
Dovi
Pedrosa
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Vore bra med en DNF för Marquez så mästerskapet håller sig i liv..

Annars ser det rätt bra ut för Marquez.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Honda-Yamaha är väl ganska jämna där va?

Talar ju lite för Rossi ändå då han Måste vinna för att vara med medans resten Inte får klota.

Vågar någon av de andra riskera mästerskapet för segern?
Blir spännande detta! :tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vore bra med en DNF för Marquez så mästerskapet håller sig i liv..

Annars ser det rätt bra ut för Marquez.

Och eftersom jag tror det går som 2016 vinner MM.
Men eftersom jag ALLTID tippar fel så drabbades MM just nu av Onda Ögat.
Om allt är som vanligt för mig. :huvet
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Honda-Yamaha är väl ganska jämna där va?

Talar ju lite för Rossi ändå då han Måste vinna för att vara med medans resten Inte får klota.

Vågar någon av de andra riskera mästerskapet för segern?
Blir spännande detta! :tummenupp

Ja är det någon som vågar riskera så är det just MM.. :yoparty

De andra riskerar ju ingenting, titeln är "körd" för Dovi och Vinales, speciellt Rossi.
Så bara försöka vinna så många race som går av dessa fyra och hoppas något händer med Marquez.

Svårt för Dovi och Vinales att sejfa hem detta mästerskap när de ligger bakom Marquez i poäng.
Blir nog grymma race resten av året!
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hm. Svårt.. Kanske Crutchlow kör en The Motegi Wet Show!
1. Crutchlow
2. VR
3. Dovi
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Ja är det någon som vågar riskera så är det just MM.. :yoparty

De andra riskerar ju ingenting, titeln är "körd" för Dovi och Vinales, speciellt Rossi.
Så bara försöka vinna så många race som går av dessa fyra och hoppas något händer med Marquez.

Svårt för Dovi och Vinales att sejfa hem detta mästerskap när de ligger bakom Marquez i poäng.
Blir nog grymma race resten av året!

Ja det är ju ganska enkelt för dem nu. Se till att vara före MM i mål Pungt.
Och därmed blev det ganska svårt:glömdet

Ingredienser för bra race finns!:banana
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ja är det någon som vågar riskera så är det just MM.. :yoparty

De andra riskerar ju ingenting, titeln är "körd" för Dovi och Vinales, speciellt Rossi.
Så bara försöka vinna så många race som går av dessa fyra och hoppas något händer med Marquez.

Svårt för Dovi och Vinales att sejfa hem detta mästerskap när de ligger bakom Marquez i poäng.
Blir nog grymma race resten av året!

Nja, safea hem går ju inte Men de har Inte råd att riskera gå av, Rossi har råd att riskera gå av för en seger då att inte vinna är nära nog samma som att nolla.

MM kan riskera en avåkning men då är det helt plötsligt jämt, går någon av de andra av är titeln troligen körd för de så de bör, i synnerhet i början av racen, vara lite mer försiktiga än vanligt och mycket försiktigare än MM.
Sen behöver dom bara vara före MM så är de genast i ett bättre läge än innan, de behöver inte vara först.

Nåja, bäst psyke vinner!

Min gissning är att MM riskar och håller han sig på hjulen vinner han, klotar han däremot blir nästa race intressant att se hur han tacklar, men hur mycket risk som slängs in av respektive lär visa sig under träningarna och någon avåkning eller 2 så kanske det börjar funderas lite, trygg skön känsla och "the sky is the limit!" :banana
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Honda-Yamaha är väl ganska jämna där va?

Talar ju lite för Rossi ändå då han Måste vinna för att vara med medans resten Inte får klota.

Vågar någon av de andra riskera mästerskapet för segern?
Blir spännande detta! :tummenupp
Dovi var 2sek efter MM förra året så det kan bli ett battle mellan alla fabrikerna. Ett resultat som främjar en tight avslutning skulle vara trevligt.
Nu när VR är ute ur leken hoppas jag bara att någon annan än MM tar titeln då både AD och ffa DP vore värda en titel.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tror AD tar det före MM.

DVS fortsatt spännande till nästa race. :)
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Regn Regn Regn......Då lorre verkar köra bra på Ducatin i regn så blir det hans första seger med Ducati.

Ja det verkar som det finns risk att det regnar på söndag.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Kanske har han lärt sig vart knapparna sitter denna gång när han ska ändra mappning/motorbroms så han inte behöver titta ner och krascha. :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag tror MM safear hem en tredjeplats om han inte relativt enkelt kan ta rygg på ledaren. Då gör han säkert som i Misano. Han riskerade allt i aragorn och han är inget barn längre som under 2015. Förra året lärde honom att ta det lugnt när det behövdes. Så fort mästerskapet var säkrat 2016 så började han göra det som var allra roligast vilket resulterade i en krasch på Philip island (om jag inte missminner mig).

Jag tror på Rossi nu. Lorenzo lär säkert krascha eller komma tvåa. Dovi håller nog inte måttet utan ser sitt mästerskap flyga iväg. Jag hoppas innerligt att jag har fel. Jag vettetusan var jag skall placera Pedrosa..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tror inte att någon kommer att kunna komma ikapp MM på de återstående racen, han är stark i torrt och vått, och jävligt starkast i knepigt upptorkande. Han verkar trivas rätt bra på hondan just nu med, och hondan verkar funka okej överlag nu.
Rossi kan ju satsa för kung och fosterland eftersom att han inte kan ta titeln om en drös andra inte gör misstag, så han bör ju gå för vinster rakt av nu men yamahan verkar inte funka något vidare i år.
Dovi kommer nog inte hota Marquez titel, men han såg ju rätt hungrig och vass ut när han försvarade mot Marquez i sista kurvan, och Ducatin funkar bra i år med verkar det som.
KAn ju bli ett intressant race om inte annat eftersom att två förare måste köra in vinster för att ta titeln, och ledaren har en tendens att bränna en säkring och köra som en galning mot bättre vetande. :hihi
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ärligt, vinner MM igen så slutar jag nog kolla på MotoGP, jag kan inte med honom.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tidigare än vanligt vaknande på söndag för mig eller varför lägga sig på lördag ?
01:40 till 2:00 Moto3 WUP
02:10 till 2:30 Moto2 WUP
02:40 till 3:00 MotoGP WUP
04:00 Moto3 RACE
05:20 Moto2 RACE
07:00 MotoGP RACE
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top