Trafikpoliserna Kanal 5/Dplay

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Såg första avsnittet igår och stör mig rejält på att motorljuden inte är äkta. Eller så är det jävligt dåligt synkat.

Sen får jag lite bismak när man ser Stålet med tanke på jakten som slutade i en ung mans död..
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Tjata om en saknad reflex på en HD. Ok att de kollar droger.
Den polisen var inte ok.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Kollade just avsnitt 5. Mätsträcka under 500 m med polispilot trodde jag var olagligt. "Stålis" eller vad han kallas som ska vara erfaren nöjde sig med <400 m. Jag hade iaf hävdat att mätningen är ogiltig.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Kollade just avsnitt 5. Mätsträcka under 500 m med polispilot trodde jag var olagligt. "Stålis" eller vad han kallas som ska vara erfaren nöjde sig med <400 m. Jag hade iaf hävdat att mätningen är ogiltig.

Det gamla helikoptermarkeringarna låg på 500 m (egentligen 505 m)
Helst ville man mäta över dubbla distansen där sådana sträckor fanns uppmålade (felvänt "T", "+", rättvänt "T") men 500 meter var ändå godkänd distans.

För Polispilot / TripTrac gäller 300 meter som kortaste mätsträcka, plus säkerhetsmarginal.

Det uppmätta avståndet måste vara minst 300 meter. Förutom det 3 %-iga säkerhetsavdraget uppstår en säkerhetsmarginal som motsvarar minst två billängder (en billängd vid mätningens början och en vid dess avslutning).

Källa: Trafikjuristen

http://www.trafikjuristen.se/kortfakta/hastighetsovervakning/Polispilot/polispilot_fakta.htm
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Tycker de är lite för mycket ”Ullared” över alla dessa serier som innefattar myndighetspersonal som 112 på liv och död, trafikpoliserna, Tunnelbanan osv.. Önslar de skulle vart lite mer dokumentär över programmen för min smak.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Känns som att många av de manliga poliserna har det tort på hemmafronten, samt att det blev mobbade som små och nu ska ta igen det. Hasse måste ju vara torraste personen i världen.

Och "Stålet" spyr jag av att se efter det som hände för några år sen.

Sist men inte minst som ovan skrev, varför i helvete lägger de på motorljud på bilarna och hojarna när de kör iväg? Hollywood..
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Det gamla helikoptermarkeringarna låg på 500 m (egentligen 505 m)
Helst ville man mäta över dubbla distansen där sådana sträckor fanns uppmålade (felvänt "T", "+", rättvänt "T") men 500 meter var ändå godkänd distans.

För Polispilot / TripTrac gäller 300 meter som kortaste mätsträcka, plus säkerhetsmarginal.



Källa: Trafikjuristen

http://www.trafikjuristen.se/kortfakta/hastighetsovervakning/Polispilot/polispilot_fakta.htm

Det verkar som dom har sänkt beviskravet 2008. Tidigare var det 500 meter?http://www.trafikjuristen.se/kortfa...ng/Polispilot/FAP_POLISPILOT_RPSFS2000_43.pdf
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Känns som att många av de manliga poliserna har det tort på hemmafronten, samt att det blev mobbade som små och nu ska ta igen det. Hasse måste ju vara torraste personen i världen.

Och "Stålet" spyr jag av att se efter det som hände för några år sen.

Sist men inte minst som ovan skrev, varför i helvete lägger de på motorljud på bilarna och hojarna när de kör iväg? Hollywood..

Vad var det?
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Försvarar int Christoffer på något sätt, jävligt dumt att köra försöka köra ifrån polisen, med sin flickvän. Jävligt dumt att ens köra hoj utan körkort.

Men tycker "Stålet" är ovanligt känslokall och hans kommentarer under jakten är dumma. Med hans inställning kanske man inte ska vara trafikpolis.

Hela jakten fanns/finns på nätet.

http://www.tv4.se/kalla-fakta/artiklar/kalla-fakta-granskade-polisjakt-4fc33b3f04bf72228b0009c0



Ger man sig in i leken får man leken tåla gäller både killen och hans tjej.

Va då är en polis med från den jakten i programmet? :O
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Givetvis är det så, men tycker fortfarande det är onödigt att polisen följer efter och sicksackar mellan bilar i 240km/h med en rutten Saab 9-5 och utsätter andra för fara.

Ett mirakel att inget hände..

Ja Fredrik "Stålet" var den som tog upp jakten på hojen och det är ifrån hans bil hela jakten är filmad.
Sen om det var Fredrik eller hans kollega som körde minns jag ej.

Att som Polis säga att vi får väl preja in han i räcket när han tog 20 min senare måste smaka illa även för honom.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Underligt att göra ett program om en yrkesgrupp som knappt finns.
Det är åratal sen jag åkte in i en rutinkontroll eller blev stoppad av polisen.
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Underligt att göra ett program om en yrkesgrupp som knappt finns.
Det är åratal sen jag åkte in i en rutinkontroll eller blev stoppad av polisen.

Har åkt i en rutinkontroll dom senaste 4 åren och lyckats bli stoppad 2 gånger men det va för att jag jävlades med dom :D dom får ju arbeta lite för sina pengar :arsele
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Ja det är väl himla bra att bo i Sthlm, finns annat som är viktigare än att jaga hojar utan reflexer.

Pratar med vänner i Uppsala, där verkar polisen vara rätt flitiga på att stoppa hojar.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top