Köpte mc utan regbevis

Jimmy

Guest
Tja han påstår ju detta iallafall. Personligen avskyr jag sossar vänster partister liberaler miljöpartister moderater o nasister det är samma skit.:arsele

Du är mao F! Allt för att få gå på Knyckares festival antar jag?:hihi

Edit: faan vad tråden spårat ur! Kul!
 
Last edited:

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Kallar du KD för drägg?

Det går alltid att klistra lite "guilt by association" på vem som helst som varit med några år i politiken...


JyqBN7m.png







Edit:

Långt från ämnet?
Kanske, men vi är trots allt närmare både ämne och forum än vad TS är...
 
Last edited:

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Varför särskiljer du centerpartister och drägg?

Alltså, n' Hörnlund

W9nTfcL.png


är väl en av få som kan ligga ner bland hundar och ändå komma upp utan varken loppor eller ens ett hårstrå på kostymen. Västerbottnisk elegans!

Men, det var då det!

Xx7MlAe.png




Dagens Centerpartister...? Ingen kommentar.
 
Last edited:

Qewlan

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2016
Ort
Eskilstuna
Hoj
Z1000 -03 (såld), XT660X -06 (såld)
Jag gillar hur det går från en eventuellt stulen hoj till politik på ett forum för sporthojar!:huvet

Nya Flashback eller familjeliv?:7peta
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så han kan sälja fordonet fler gånger, eller?

Ja det har du rätt i.
Det finns ju i varje fall minst en köpare till ett fordon som säljaren plockar fram först efter han fått betalt. :D
För 1e köparen tog väl fordonet med sig ?
Ja det hade ju jag gjort efter betalning.

Nja skämt åsido, det här är ju ett inte ovanligt förhållande när det gäller lägenheter. En säljare begär förskott/ersättning för möbler innan hen lämnar över hyreslägenheten.
För att man sedan ska träffas och i slutet av månaden och lämna över nycklarna.
Och när ett antal personer träffas utanför lägenhetsdörren några minuter innan tiden de ska träffa säljaren, ja då inser de att de är blåsta.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Ja det har du rätt i.
Det finns ju i varje fall minst en köpare till ett fordon som säljaren plockar fram först efter han fått betalt. :D
För 1e köparen tog väl fordonet med sig ?
Ja det hade ju jag gjort efter betalning.

Nja skämt åsido, det här är ju ett inte ovanligt förhållande när det gäller lägenheter. En säljare begär förskott/ersättning för möbler innan hen lämnar över hyreslägenheten.
För att man sedan ska träffas och i slutet av månaden och lämna över nycklarna.
Och när ett antal personer träffas utanför lägenhetsdörren några minuter innan tiden de ska träffa säljaren, ja då inser de att de är blåsta.

Jag menar att om säljaren skiter i att posta regbeviset är fordonet juridiskt fortfarande hans. Om inte kvitto skrivs på ett ordentligt sätt kan han säkert hävda att du stulit bilen. Finns hur många historier som helst i detta ämne.

Det ligger i BÅDAS intresse att fordonet skrivs över.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag menar att om säljaren skiter i att posta regbeviset är fordonet juridiskt fortfarande hans. Om inte kvitto skrivs på ett ordentligt sätt kan han säkert hävda att du stulit bilen. Finns hur många historier som helst i detta ämne.

Det ligger i BÅDAS intresse att fordonet skrivs över.

Så enkelt är det inte lärde jag mig idag ! :huvet När jag läste HD ! Saknar nye ägaren svenskt personnummer måste du bifoga passkopia till ägarbytet. (Är det tillåtet kopiera ett pass ? JA om det tydligt framgår att det är en kopia av passet. Tex att man textat kopia på papperet eller ett svartvitt A4 Ej tillåtet producera nått som ser ut som "ett äkta pass")

HD: "Efter bilaffär: Får nye ägarens böter HUDIKSVALL
En man från Hudiksvall sålde sin bil, men ägarbytet gick inte igenom hos Transportstyrelsen och nu får han den nya ägarens räkningar från vägtullar och smitningsnotor från bensinmackar skickade till sig, rapporterar SVT Nyheter Gävleborg.
Anledningen till att ägarbytet inte accepteras är att den nye ägaren saknar svenskt personnummer och då krävs en passkopia som intyg. Men den nye ägaren går inte längre att nå. Mannen har försökt polisanmäla, men det går inte - eftersom han saknar besiktningsrätt.
- Den tappade han när han sålde bilen och lämnade över nycklarna så det är inte hans bil. Rekommendationerna är att alltid kontakta Transportstyrelsen när man ska göra en bilaffär med en person som inte har svenskt personnummer, säger polisens presstalesperson Mikael Hedström. TT "
 
Last edited:

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Så enkelt är det inte lärde jag mig idag ! :huvet När jag läste HD ! Saknar nye ägaren svenskt personnummer måste du bifoga passkopia till ägarbytet. (Är det tillåtet kopiera ett pass ? JA om det tydligt framgår att det är en kopia av passet. Tex att man textat kopia på papperet eller ett svartvitt A4 Ej tillåtet producera nått som ser ut som "ett äkta pass")

HD: "Efter bilaffär: Får nye ägarens böter HUDIKSVALL
En man från Hudiksvall sålde sin bil, men ägarbytet gick inte igenom hos Transportstyrelsen och nu får han den nya ägarens räkningar från vägtullar och smitningsnotor från bensinmackar skickade till sig, rapporterar SVT Nyheter Gävleborg.
Anledningen till att ägarbytet inte accepteras är att den nye ägaren saknar svenskt personnummer och då krävs en passkopia som intyg. Men den nye ägaren går inte längre att nå. Mannen har försökt polisanmäla, men det går inte - eftersom han saknar besiktningsrätt.
- Den tappade han när han sålde bilen och lämnade över nycklarna så det är inte hans bil. Rekommendationerna är att alltid kontakta Transportstyrelsen när man ska göra en bilaffär med en person som inte har svenskt personnummer, säger polisens presstalesperson Mikael Hedström. TT "

Sverige - kriminellas paradis, samt där brottsoffer får skylla sig själva :fakta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top