Köpte mc utan regbevis

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Det är ju främst i säljaren intresse att papprena kommer in. Är man köpare och det är två "Brushor" som säljer, köper man inte den bilen/mc:n helt enkelt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja. Det är klart. Om säljaren vill blåsa en så är ju appen det enda raka.
Men jag misstänker att det i många fall när exempelvis köparen inte postar ägarbytet så är det för att denne varit slarvig och tappat bort blanketten alternativt bara inte bryr sig om att posta den.

Det du beskriver är ju när någon uppsåtligen försöker blåsa den andra. Det tror jag inte är riktigt lika vanligt även om det säkert förekommer.

Eftersom dom 4 grabbarna inte gjorde ägarbytet så trillade felparkeringsböterna in hos säljaren. Att ställa av den var den lösning hon fick som förslag från polisen.
(Stöldanmäla går ju inte, dom hade ju betalt bilen.)
Säljaren hade ju tom missat att ta namn och legitimation på köparen. :huvet Man lär sig.
Jag har t.ex. lärt mig att säljaren alltid genomför ägarbytet.
Lär av andras erfarenhet, livet är inte långt nog för att göra alla misstag själv ! :)
 
Last edited:

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
troll tråd igen
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det var säkert en KTM... undrar om han provade att borra?


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Ja, va fan tog han vägen ZuttenMuttern? Inte ett spår? Jag tror jag ska anmäla honom till konsumtombudsmannen och få prata med en kvinna?
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Smagatusk: Jag ser att du har en racehoj, är det är 10:a och vill du sälja?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Säljaren fixar ägarbytet.

Köparen har kvittot på att denne köpt hojen.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
troll tråd igen

Ja, det är lite märkligt med dessa fejktrådar sin dykt upp det senast. Som den där med böter och ny besiktning för bullerburk och skrynklig nummerskylt.
Det fattar ju alla att sådant inte kan vara sant.

Frågan är vem som finner glädje att sitta och drömma ihop sådan här skit?

Är det rysktrogna hackers under utbildning? Typ ett utbildningssteg - "snurra upp SH ett par gånger innan du får gå vidare till politisk opinionsbildning. Det är liknande typ av fanatiker i båda lägren."

Går kampanjen djupare än så? Hur länge har SH varit infiltrerade? Vem kan man egentligen lita på?
Gick Ulvhamne i backen med vilje för att göra sitt cover mer trovärdigt? Är " Swedie" egentligen "Russkie"?
*fade-in;DiLeva*

Eller, är det SIFO som ligger och pejlar svaren för att mäta hur gangsta SH egentligen är?
...och på vems uppdrag då, i så fall? Trafikverkets...?
Motorrads - för att kanske kunna bredda annonsunderlaget?

Nej, Donald Trump känns mer troligt! Han fuckar upp Sporthoj för att vi i Sverige står den Nordkoreanska regimen så nära. Damn! Vi är Nordkorea i hans ögon - massa volvobilar på gatorna och inte alls lika många neonskyltar som i Las Vegas och andra kulturmetropoler.

Känns som slutet är nära. Kanske läge att ge sig på en liten hösttur med motorcykeln innan det är för sent...?
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Frågan är vem som finner glädje att sitta och drömma ihop sådan här skit?

Jag tror att det är vår käre post-robot som bytt nick. Han råkade läsa tråden om hur man byter nick och är nu tillbaka för att jävlas med mänskligheten, på det forum som är mest konservativt inställt till artificiell intelligens och autonoma fordon. Jag tror också att det är han som skapat alla KTM-trådar, då motorcyklar som har så lite gångtid och så mycket verkstadstid är den raka motsatsen till autonomi...?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
De va ett jävla gnällande på KTM i ALLA trådar man läser oavsett var topic för tråden är. Hur kan alla tycka så illa om dessa maskiner?! Hur många av er har ägt en och verkligen upplevt detta? Jag fattar inte !!

KTM ÄR GRYMMA :smasha:arsele:glömdet
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
De va ett jävla gnällande på KTM i ALLA trådar man läser oavsett var topic för tråden är. Hur kan alla tycka så illa om dessa maskiner?! Hur många av er har ägt en och verkligen upplevt detta? Jag fattar inte !!

KTM ÄR GRYMMA :smasha:arsele:glömdet

tror det är trollen som försvarar KTM :7peta:D

"obs ironi"
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
tror det är trollen som försvarar KTM :7peta:D

"obs ironi"

Jag är kanske inte den vackraste mannen i världen men vill inte sträcka mej så långt att jämföra mej med troll :fyllisar
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Äh vafan, du har ju HD nu, häng på och hacka på KTM du också :hej

Jag äger en HD men jag saknar monstret varje dag ! Hade de inte varit för den ekonomiska fördelen med HD samt en sambo som tycker jag ska sätta barnen framför att åka som man automatiskt gör på en 1290 hade jag aldrig sålt den :/ Båda hojarna har sin charm fast i varsin hörna av ringen så att säga ;) Jag gillar KTM och har inget dåligt att säga om dom... bara om dom som säljer dom :fakta

(Jag gillar er med trots att ni är lite bångstyriga mot dom älskade oranga ;) )
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
IMG_4909.JPG

Bästa tråden på länge! Troll, konspirationsteorier, KTM-gnäll! Det enda som fattas är att någon kommer dragandes med Godwins lag också så är min lördag komplett!

:banana
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top