Års-service på Kawa, var?

Sulanz800

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Z800
Tjena. Dags för mig o göra årsservice på min kawa z800 innan jag låter den vila tills nästa säsong. Som jag tidigare nämnt är det min första sporthoj och har ingen som helst aning vart jag ska serva hojjen. Ska göra årsservice. Funderat på mc verkstan i Vällingby efter jag kollat på hans Facebook, verkar vara duktig. Nån som har nån slags info om han ? Eller kan ni rekommendera något grymt ställe som servar och fixar med kärlek till måttligt pris (Stockholm)Trött på alla pengar giriga människor som bara vill få jobbet gjort och betalt. (1800mil plus årsservice) mvh dropagearanddisappear
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Ingen aning om han är duktig .Men står väldigt mycket om honom på internet
 

Evil Twin

Guest
E&D MC i Solna har gjort flera bra jobb till bra pris åt mig, men det är ett par år sedan så jag vet inte hur de är nu.
 

Blomsterhondan

Sporthojsnörd
Gick med
13 Jul 2015
Mc verkstan i Vällingby skall man undvika. Han har vad jag vet varit i klammer med rättvisan ett flertal gånger. Rating är sannolikt fejkad. Ägaren heter Linus Göran Andersson och saknar mej veterligen F-skattesedel. Sök på mc verkstan Vällingby och kolla på flashback så får du se vilken filur det är.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag lämnade min sv1000 till honom för några år sen för att han var otroligt mycket billigare än till exempel ava och din-mc.
Hade en läckande framgaffel.
Lämnade hojen som skulle bli klar på ett par dagar.
Det blev den inte, plötsligt hade han fått fel delar osv osv osv... När jag skulle hämta hojen olagad så befann den sig på en helt annan adress med tom tank.

Släppte det hela och betalade en riktig verkstad vad det uppenbarligen kostade.

Billigt är sällan bra.


Som svar på din fråga.
AVA är kawaverkstad och Örby mc är det

http://www.orby-mc.se/
 

Sulanz800

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Z800
Okej tack fortsätt gärna med tips allihopa uppskattas verkligen ! Har nån info om mc skadecenter i länna? Bor själv i Haninge så det är nära. Fick höra något om nån mc glad gubbe i Tyresö eller liknande. Tack tack tack
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Stockholms MC Skadecenter i Länna är bra! Vi servade där i flera år innan vi flyttade till norrort. Tommy är en klippa. Auktoriserad Kawa-verkstad dessutom.
 

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
"Trött på alla pengar giriga människor som bara vill få jobbet gjort och betalt"

Nu blev det fel (hoppas jag).
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
"Trött på alla pengar giriga människor som bara vill få jobbet gjort och betalt"

Nu blev det fel (hoppas jag).
Ja, det blev fel. Helt obegripligt om du frågar mig...

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Har haft min ER6 på både mc-bolaget och örby, gillade örby bättre.
 

Qewlan

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2016
Ort
Eskilstuna
Hoj
Z1000 -03 (såld), XT660X -06 (såld)
Jag säger Svenska motorcykelbolaget i Järfälla han är sjukt service minded! Jag åker alltid dit eller ringer och han är lika hjälpsam via telefon!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Snälla, skriv inte "Hjälp" som rubrik, det blir liksom lite svårare att söka på ämnet framöver.
 

Termik

Medlem
Gick med
22 Jul 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawa Z1000SX
Tobbe på Svenska Motorcykelaktiebolaget, som tidigare nämnts, är dit man tar sin Kawasaki i Stockholmsområdet om man ska ha ärlig, proffsig, auktoriserad och personlig service. Just my USD 0.02 cent



Skickat från min iPad med Tapatalk
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Tobbe på Svenska Motorcykelaktiebolaget, som tidigare nämnts, är dit man tar sin Kawasaki i Stockholmsområdet om man ska ha ärlig, proffsig, auktoriserad och personlig service. Just my USD 0.02 cent

Skickat från min iPad med Tapatalk

Confused nu av er som pratar om mcbolaget och motorcykelbolaget och motorcykelaktiebolaget, dom två senare antar jag ni menar samma.

Den enda av dom tre nämnda som jag vet är auktoriserad kawa verkstad är mcbolaget.se om jag kollar på kawas egen hemsida. Har ni någon annan info dela gärna. Själv intresserad att pröva annan verkstad än den jag använt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top