Tappat nyckel till låset..... hjälp!

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Har tappat alla nycklar till hoj och hus.. har extra nyckel till tändningslåset men inte till låstes som sitter på bromsskivan.

Vad kan man göra?
Då hojen inte står hemma utan på en allmän parkering vid en massa affärer så är väl vinkelslip/såg osv sista utvägen då det kan se lite skumt ut :näsblod


Någon som har något tips?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Så länge du har ägar beviset med dej om någon frågar spelar det nog ingen roll om du använder rondell. Annars ta den med bärgare hem.
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Nej så är det så klart. Men hur många kommer inte att ringa farbror blå istället för att gå fram och fråga vad jag håller på med
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Nej så är det så klart. Men hur många kommer inte att ringa farbror blå istället för att gå fram och fråga vad jag håller på med
Jäklar vad trist, har väl ingen annan lösning än de som föreslagits.
Hämta hojen själv och baxa upp den på släpvagn kan anses nästan lika misstänkt som att kapa upp låset på plats.

Kusinen hade glömt körkort i bilen på vår lokala flygplats och frågade om jag kunde hämta det, låset på passagerardörren saknades så det gick att låsa upp genom att pilla inne i dörren med en lång mejsel.

Ringde flygplatspolisen och frågade vad de tyckte.
-Ja vi kan inte hjälpa dej och vi kan såklart råka sätta dit dej men det kanske är troligare att någon som misstar sej kommer fram och spöar upp dej... :D
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag skulle börja med att byta alla lås hemma, kanske
http://www.jula.se/catalog/bygg-och...rrbeslag/lascylindrar-hus/lascylinder-316400/
och sätta minst ett extra lås på hojen. Är den hel eller halvförsäkrad minst två extra.
Så du uppfyller kravet på två oberoende lås. Kanske
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Las-och-stoldskydd/Skivbromslas-2000034293/
För hittar någon oärlig nycklarna och kan räkna ut vart de går så blir det inte bra. :huvet

Har du helförsäkring kan bärgning hem ingå ! Jag har Falcks MC-assists och när jag drog av kopplingswiren i Göteborgs utkant var jag från det hände hemma med SV650S på 2 timmar.
 
Last edited:

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Ort
sthlm
Hoj
Långsam men underbar
Människa är du så himla orolig starta hojen innan du o en polare lyfter upp den på släpet för bekräfta att den är din. om du är så intresserad av vad andra tycker om dig kommmer du nog bli besviken att ingen ens lägger märke till vad du gör
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej så är det så klart. Men hur många kommer inte att ringa farbror blå istället för att gå fram och fråga vad jag håller på med

När jag gjorde inbrott i min egen bil mitt på ett vältrafikerat torg när alla var ute och shoppade i affärerna runtomkring så passade jag på att notifiera polisen innan jag började amatörplocka med låset. Det stod säkert 100 pers och tittade längs trottarerna runt torget. EN person kom fram och frågade om det var min bil. Ingen polis syntes till. :hihi
Det tog rätt lång tid att nooba upp låset så folk hade gott om tid att upptäcka oss och stå och glo, men till slut fick jag upp det iaf. :D
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Hmm ja att starta den är ändå en vettig lösning.
Och ringa 114 14 innan man börjar kan man ju också göra
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Och ringa 114 14 innan man börjar kan man ju också göra

Börja gärna någon dag innan...


70CfiR8.jpg
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag har stulit tillbaka min egen bil från tjuvarna hemma på deras egen gård,, de va spännande. Polisen hade inte tid att komma och vakta mig när jag skulle hämta bilen så de rek att jag skulle stjäla tillbaka den med egen skruvmejsel (otroligt nog!!). De hade brutit sönder tändlåset men den startade fint med skruvmejsel, jag fick även en bonus av tjuvarna en massa koppardelar och knivar glasögon mm:D
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Vad ska hända om du gör det mitt på blanka dagen med en vinkelslip och registreringsbevis i fickan?

Folk kanske kollar men om polisen kommer (det är ett stort om) så är det bara att vinka med registreringsbeviset (samt legitimation) och fortsätta.
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
skulle kapa låset rakt av,lite drama... finns ju batteri drivna mojänger idag.

kanske du hamnar i lokal tidningen :D
 

Jimmy

Guest
Om du skäms för att vinkelkapa låset på gatan kan du alltid dra en luva över ansiktet?:banana
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top