2017 MotoGP #14: Gran Premio Movistar de Aragón

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Fel på mig på många sätt men det ger dig inte anledning att spekulera hur eller om det ens e fel på mig...

Iaf jag tycker Rossi är en fighter som man inte bör räkna bort i racen men tittar man tillbaka till all drama på senare tid så är Rossi kärnan. Vem spekulerade öppet i att de unga spanjorerna hjälpte varandra, vem gnäller när någon utmanar honom men själv gör väldigt ofta elaka omkörningar. Sen har du även drama från när bla Biaggi å Sete Gibernau rejsade, ser du ett mönster kanske? Vem är kärnan i all drama?

Sen ang Rossis hånflin, det finns på film som sagt. Inte bara jag som tvivlar om Rossi är så superduperfin kille under masken som hans fans tror sig att han är.

Iaf, man ska ha sina gubbar man håller på, gör ju sporten mer intensiv om man hejar på någon, men att bua å önskar nått dåligt ska hända dem bara för att de slog den man håller på.. well, e detta fotboll? Ibland känns det som dock.

Det finns ingen I toppen av MGP som inte är en tävlingsmänniska vars like du aldrig sett. Du kan inte sätta ihop en bunt med världsmästare som alla varit bäst hela sitt liv i en serie och vänta dig att de skall komma överrens. Det är upplagt för dramatik och ännu mer så när man gör det med livet som insats.

Om du tror att det bara är VR som skapar drama kanske du ska titta på när Biaggi går över och örfilar konkurrenten i dennes box i wsbk eller när det krävdes att kungen av Spanien bokstavligt talat tog DP: och JL:s händer för att få dom att skaka hand.

Det du skriver om VR och Simoncelli är så vidrigt så du borde bli bannad från detta forum.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin

Försökte hitta den igår men hittade den inte, se racet eller en av de två relativt nya dokumentär filmerna om Motogp.

Det finns ingen I toppen av MGP som inte är en tävlingsmänniska vars like du aldrig sett. Du kan inte sätta ihop en bunt med världsmästare som alla varit bäst hela sitt liv i en serie och vänta dig att de skall komma överrens. Det är upplagt för dramatik och ännu mer så när man gör det med livet som insats.

Om du tror att det bara är VR som skapar drama kanske du ska titta på när Biaggi går över och örfilar konkurrenten i dennes box i wsbk eller när det krävdes att kungen av Spanien bokstavligt talat tog DP: och JL:s händer för att få dom att skaka hand.

Det du skriver om VR och Simoncelli är så vidrigt så du borde bli bannad från detta forum.

Jo visst är det så, men ingen har samma stora skara av följare som The Doctor har, han borde som sagt föregå med gott exempel. Han är inte en ungtupp längre heller.

Jasså du tycker att jag borde bannas för att jag säger att man e lite tveksam till The Doctors beteende då å då? Okey, tyck det då :)

Är förvånad att inte fler å spec Rossi fans snappade upp detta, är ju lite av en stor grej liksom. Jag minns det som igår, så mycket avtryck gjorde det på mig å mina vänner iaf.
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Försökte hitta den igår men hittade den inte, se racet eller en av de två relativt nya dokumentär filmerna om Motogp.

Jag har sett racet och har inte sett någon som flinade efter att det skedde. Vilka dokumentärer syftar du på? Länka till imdb och berätta vilken minut som scenen är.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Jag har sett racet och har inte sett någon som flinade efter att det skedde. Vilka dokumentärer syftar du på? Länka till imdb och berätta vilken minut som scenen är.



Dunno vilken det var, men det var en av de två senaste som sagt. Möjligt att det var den som handlade om risker å så i motogp. Vill du se får du leta för den scenen är där, blev förvånad att de ens tog med den faktiskt.

Iaf den som söker han finner. :)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Dunno vilken det var, men det var en av de två senaste som sagt. Möjligt att det var den som handlade om risker å så i motogp. Vill du se får du leta för den scenen är där, blev förvånad att de ens tog med den faktiskt.

Iaf den som söker han finner. :)

Det är med andra ord inte sant.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nån nämnde Simoncelli, men "vem?" satte sitt framhjul i nacken på Marco? Oavsiktligt javisst men att sen sätta sig å hånflina när han får se reprisen av olyckan ger dålig mersmak. Tur att det fångas på film, detta tycker jag avslöjar lite vem som bör kritiseras å buas åt.
Sen ang Rossis hånflin, det finns på film som sagt.

Vad i helvete är det du insinuerar...??? Skulle VR ha haft ihjäl sin bästa kompis och sedan varit glad åt det...???

Försöker du skapa årets flamebait eller är du dum på riktigt...? Oavsett om detta har inträffat eller inte (osannolikt eftersom du inte verkar kunna bevisa det och eftersom ingen annan verkar komma ihåg samma sak) så har du nog ett och annat att lära om förhållandet mellan människor i allmänhet, roadracingförare i synnerhet och framförallt mellan två bästa kompisar som tävlar i MotoGP.

Och om detta mot förmodan har inträffat så kanske du ska läsa på lite grann om hur människor i chock kan reagera...? Eller hur en producent klipper ihop en b-film med inspelat material från två helt olika händelser...?
 
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Om jag inte minns fel så var det ett långt avsnitt i Hitting the apex om Sics dödskrasch, där även Rossis direkta reaktion filmades och Rossi gjorde flera uttalanden. Vad jag såg var en person som satt helt bedrövad i boxen. Han berättar om att han omedelbart kände att det var mycket kritiskt, vilket också syns genom att han slutar racea direkt efter olyckan trots att han står på hjulen. Han beskriver också Sic som en av sina bästa vänner så att han skulle hånle kan bara handla om att betraktaren försöker läsa in något...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Det jag inte gillar med Marquez är att han är lite för bra på samma sätt som Mick Doohan var lite för bra. Det förtar spänningen när samma person prenumererar på mästerskap, men det har inget att göra med Marquez som person.

Det låter som du vill att Marquez ska starta sist i fältet utan att kvala in till tävlingen:)

Det hade nog varit spännande och kaxigt:tummenupp
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Vad i helvete är det du insinuerar...??? Skulle VR ha haft ihjäl sin bästa kompis och sedan varit glad åt det...???

Försöker du skapa årets flamebait eller är du dum på riktigt...? Oavsett om detta har inträffat eller inte (osannolikt eftersom du inte verkar kunna bevisa det och eftersom ingen annan verkar komma ihåg samma sak) så har du nog ett och annat att lära om förhållandet mellan människor i allmänhet, roadracingförare i synnerhet och framförallt mellan två bästa kompisar som tävlar i MotoGP. Och kanske ett och annat att lära om hur människor i chock kan reagera...?

Okey? Jag insinuerar ingenting mer än det jag sagt, inget dolt eller så men jag känner personligen att Rossi enligt mig inte verkar vara den dära räddaren i skinande rustningen eller drömsvågern så att säga. Jag känner inte nån av förarna å kan bara ta till mig det jag ser direkt i rutan. Runt rutan ser jag att alla Rossi fans tycker att han e superreko snubbe å verkar ignorera Rossis utspel och köper hans konspirationer utan att tänka till. Men så fort nån utmanar honom på banan eller fäller en pik om Rossis körning så blir de hatade å hotade. Ang flinet så är det inte bara jag som sett detta och jag har haft diskussioner om detta med några av mina vänner.


Det är med andra ord inte sant.
Den finns där, e bara att hita racet å kolla, som sagt finns med i ett av de nya dokumentärerna om motogp, vill ni se så dra fram dem. Lixom varför skulle jag hitta på/ljuga om nått sånt. E en scen som skakat om mig å mina vänner lixom.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
De där med "gula glasögon" så fort man tar Rossis parti börjar bli jävligt uttjatat.

Kan hålla med Coola Ola här angående Marquez. Han kör snyggast och han ÄR snabbast de har han bevisat de senaste och jag tror de blir svårt för någon annan att ta titeln. Lik förbannat vill jag inte att han ska vinna. Jag håller inte på Marquez. Jag hatar när han vinner. Vem som helst bara inte Marquez :crash

Är väl inte konstigare än att man håller på IFK Göteborg o inte vill att AIK ska vinna även om dom kanske spelar snyggare, bättre fotboll för tillfället? (en liknelse bara, helt ointresserad av fotboll)

Jag bryr mig inte om nån annan vinner mästerskapstiteln med annan fabrikat så länge inte med Ducati...:crash
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Det ju ett känt faktum att många flinar/ler när dom blir nervösa eller stressade, så om det nu skulle finnas något som ser ut som ett leende där beror den nog snarare på det. Tror alla mådde dåligt av det där, särskilt Rossi och Edwards som var direkt inblandade.
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Jag har jättesvårt för att förstå såna resonemang. Men det slår mig nu att det är därför folk inte gillar varandra enda ned på SM-nivå eller ännu lägre. Det är vanlig avundsjuka såklart. Suck.

Märkligt resonemang iaf :)

Marquez har tagit tre av de fyra senaste titlarna och på god väg mot en fjärde. Jag vill inte att han ska dominera mästerskapet de kommande fem åren. Det är tråkigt helt enkelt. Därav ser jag gärna att nån annan vinner. Vem som helst. Är de verkligen så märkligt?

Har inte följt Motogp tillräckligt länge för att se Rossi dominera hem några titlar så vet inte vad jag hade tyckt om de? :va Han körde en röd hoj när jag kollade min första hela säsong så han har varit en underdog i mina ögon.

Att man håller på en förare och har svalare känslor för en annan tycker jag inte är varken fel eller märkligt. Blir roligare att titta. MotoGp ska röra upp lite känslor.
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Maquez kör snyggast?

Håller inte med. Har alltid tyckt att Lorenzo kör vackrast och "perfektast". Sjuk jävla precision i hans körning.

Snyggast var kanske inte rätt ord. Mest spektakulärt. Sladdar in och ut ur böjarna. Hänger av cykeln som fan. De e ballt. Tycker jag.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Marquez har tagit tre av de fyra senaste titlarna och på god väg mot en fjärde. Jag vill inte att han ska dominera mästerskapet de kommande fem åren. Det är tråkigt helt enkelt. Därav ser jag gärna att nån annan vinner. Vem som helst. Är de verkligen så märkligt?

Har inte följt Motogp tillräckligt länge för att se Rossi dominera hem några titlar så vet inte vad jag hade tyckt om de? :va Han körde en röd hoj när jag kollade min första hela säsong så han har varit en underdog i mina ögon.

Att man håller på en förare och har svalare känslor för en annan tycker jag inte är varken fel eller märkligt. Blir roligare att titta. MotoGp ska röra upp lite känslor.

Det hade inte gjort mig så mycket om han tog 10 raka titlar, sålänge han har vett nog att låta de andra flåsa honom i nacken fram tills det är 3-4 race kvar. :D
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Marquez har tagit tre av de fyra senaste titlarna och på god väg mot en fjärde. Jag vill inte att han ska dominera mästerskapet de kommande fem åren. Det är tråkigt helt enkelt. Därav ser jag gärna att nån annan vinner. Vem som helst. Är de verkligen så märkligt?

Har inte följt Motogp tillräckligt länge för att se Rossi dominera hem några titlar så vet inte vad jag hade tyckt om de? :va Han körde en röd hoj när jag kollade min första hela säsong så han har varit en underdog i mina ögon.

Att man håller på en förare och har svalare känslor för en annan tycker jag inte är varken fel eller märkligt. Blir roligare att titta. MotoGp ska röra upp lite känslor.

Det skulle vara kul att Marquezs lr nån annan kunde slå Rossis mästerskapstitel rekordet ...
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Har sett alla senaste MotoGP-dokumentärer sen typ 2005, minst 10-15 gånger.

Den enda allmänna dokumentären om MotoGP som släppts sen Simoncelli gick bort är Hitting The Apex, och jag kollade precis på det den scenen och finns ingen scen där Rossi flinar. Inte ens när de intervjuar honom fyra år senare ler han när han pratar om det.

Har även sett racet och kraschen måååååånga gånger och det du säger stämmer inte.

rossi.jpg
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Spänning i racen är det absolut viktigaste, självklart! Jag förstår dock inte att man kan ogilla en förare pga en fantastisk prestation. Det torde snarare vara så att man bör uppskatta personen.
Känner du likadant inför Casey Stoner som kör som en gud?

Jag ogillar Lorenzo men kunde inte låta bli att imponeras av hans körning på yamahan när han drog ifrån fältet. Den enda som hade en chans att följa med var MM och det var långt ifrån alla gånger han lyckades med det.

Jag förstår om man vill att han inte skall vinna. Typ vem som helst utom honom” just för att det ska bli spänning. Men att ogilla föraren pga det är en annan sak. Sen vet jag inte om man uttrycker sig klumpigt eller faktiskt känner så. Själv så önskar jag snarare att alla andra blir bättre för att kunna ge MM en match.
Det är ju guld att Lorenzo nu sitter på en svår Ducati och att Vinales inte lyckades vara helt överlägsen som han verkade vara under försäsongen och i början av säsongen. Det är fantastiskt att Dovi har kommit igång på allvar och att Rossi still going strong :yoparty Kan Dani köra som nu senast eller som när han vann racet 2016 så är han svårstoppad! Det har blivit otroligt jämnt men det vore nog på sin plats om MM fick byta cykel också. Typ till en Yamaha!

Det var förresten inte specifikt ditt inlägg som gjorde att jag skrev utan det var flera, därav avsaknaden av citationstecken :krama

Jag håller med om allt du säger, och kanske missförstår du mitt "det jag inte gillar med Marquez".

Som person verkar han bra, helt säkert en av de trevligaste i MotoGP. Han är också en gudabenådad förare och gör saker som ingen annan verkar kunna klara av. Cal Crutchlow beskrev det väldigt målande när han sa att sättet som Marquez tar kurvor är något som de andra Honda-förarna kanske klara några få gånger på en hel racehelg, medan Marquez gör det _varje_ gång. Så missförstå mig inte, jag är otroligt imponerad av Marquez och hans prestationer. Som motpol till det så dejtade för ett tag sen en italienska som pluggade i en stad i närheten av Tavullia tidigare i Rossis karriär. Hon berättade att man sprang på Rossi lite då och då (inte så att det var du med varandra) och att hennes intryck av honom var att han var ett självupptaget rövhål. Tyckte också det var otroligt pinsamt när de italienska fansen buade Marquez efter att han tagit vinsten i Misano. Så, det har inget med personen Marquez eller hans körprestationer som sådana att göra.

Med det sagt, det jag inte gillar är den effekt som Marquez har på racingen. Du har rätt i att de senaste två åren har varit fantastiska, förmodligen de bästa säsongerna sedan jag började kolla på GP-racing på allvar. Många olika potentiella racevinnare, många konkurrenskraftiga fabrikat etc. TROTS DET så är det ändå som att man vet att Marquez kommer ta hem det i slutändan, och det förtar en del av upplevelsen. Vet inte om du kollade något på 500-VM i slutet av nittiotalet, men då var det Doohan som var den klart överlägsna ocg. Förvisso går det inte att jämföra med dagens MotoGP men det var i mina ögon en period då GP-racingen inte var jättespännande. Det är lite samma jag känner med Marquez och hans förmåga att ta mästerskap.

Sen är det nog en fråga för en psykolog varför jag inte hade några problem med att Rossi tog fem mästerskap på raken när det begav sig...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top