KTM och deras FANTASTISKA maskiner !!

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Klart det är. Men jag är ingen åretruntkille.

Men det är jag :D
Vi får se om vintern blir med snö som ligger kvar ett tag.:confused:
En bild från dagens tur.
 

Bifogat

  • 20171104_133610_resized.jpg
    20171104_133610_resized.jpg
    397.5 KB · Visningar: 117

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
KTM 790 Adventure

Frän hoj om man bortser från den vidriga framljus/mätar designen ( lite åt BMW hållet ) :va:näsblod
Ska tydligen lanseras idag.
 

Bifogat

  • KTM-790-Adventure-prototype-1200x800.jpg
    KTM-790-Adventure-prototype-1200x800.jpg
    5.5 KB · Visningar: 584

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Frän hoj om man bortser från den vidriga framljus/mätar designen ( lite åt BMW hållet ) :va:näsblod
Ska tydligen lanseras idag.

Äsch då. Farbror får släppa sargen och inse att det är så de ska se ut nu för tiden. :7peta


Är inte helt kär i iPaden som sitter som instrumentering på min nya hoj heller, men jag tror man vänjer sig.
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Nej vacker är den inte, men den stora "mätaren" ni ser är ju en roadbook. :D
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Jag gillar KTM, men jag kommer inte överens med deras växellådor. Inte på någon av alla jag har kört. Dom är alldeles för fina i slagen och känslan. Säkert bra om man kör med foppatofflor men det gör jag inte så ofta.

Både Hondan jag har samt Kawan är mycket distinktare i lådan och är visserligen lite mer trögjobbad men det är mycket enklare att hantera på banan tycker jag. När man känner att växeln verkligen hoppar i liksom.

- - - Updated - - -

Jag gillar KTM, men jag kommer inte överens med deras växellådor. Inte på någon av alla jag har kört. Dom är alldeles för fina i slagen och känslan. Säkert bra om man kör med foppatofflor men det gör jag inte så ofta.

Både Hondan jag har samt Kawan är mycket distinktare i lådan och är visserligen lite mer trögjobbad men det är mycket enklare att hantera på banan tycker jag. När man känner att växeln verkligen hoppar i liksom.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Fast Ducati är ju mer en sekt.

”Ducatista” och ”Nääää, den har hållt riktigt bra” En bekant tävlade med Ducati och bytte till Yamaha. Antalet reservmotorer kunde minskas drastiskt... ;)

Men det är coolt att Ducati är så små och ändå försöker hänga på (och lyckas ganska väl) gentemot drakarna inom både Moto GP och SBK!

Sekt? Suck...jag skulle kunna försöka förklara men du skulle ändå aldrig förstå...:fakta:)

Skämt och sido, jag har bara åka japanskt fram till 2015 men väl insnöad på v-twin så blev det liksom naturligt att testa Ducce -och nu sitter man där:rock

Tycker märket nu gör lite samma resa som BMW och KTM gjort: man satsar full patte och breddar kundbasen med nya modeller. Idag är väl största faran att Ducati blir för likt de japanska drakarna.

Tyckte man peakade med två cylindrar, torrkoppling, enkelsving och gummisnoddar :yoparty:yoparty
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Tyvär är det väl så att märkesfanatism alltid har varit väldigt bristande när det gäller substans. Bara för att någon tex. kör Honda och tycker det är bra innebär det inte man måste tycka andra märken är skit. HD ägarna hör tillde mest extrema i denna typ av kritik mot andra märken. KTM är ju drivande i design och nytänk, stör kanske någon bitter person. Det är inte VAD man kör som är det viktiga, utan ATT man kör. Ha den ni gillar och skit i ”experterna”. :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top