#22 MOZZ! på Falken 2017

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det började ju så bra! Allt gick according to plan;
1. Hoppa över fredagsträning. Check!:tummenupp
2. På lördag; bygga upp gott fika-bord i depåboxen. Check!:tummenupp
3. Kvala under 47,5. Check!:tummenupp
4. Rejsa mig till en bättre position än placeringen på kvalet. Check, kom åtta!:tummenupp
5. Söndag; regnkval. Hålla mig på hjulen. Check!:tummenupp
6. Köra om Alexander Lundh. Check:)
7. Inte bli omkörd av Alexander Lundh. Hmmmmm…..:gnissla
8. Kvala bättre än på lördag. Check, kvalade femma.:tummenupp
9. Rejsa bättre på söndag än på lördag. Check, kom sexa!!!!!! TJOHO!!!!:tummenupp
10. Hålla mig på hjulen. Inte Check….:huvet

Det var ju här det blev lite tokigt. Hade rejsat sååååååå bra, hade sakta men säkert kört ikapp Philip Johansson, kört om ELEGANT in i Ginsten (fatta, köra om i Ginsten!!!!:)) och även skapat lucka!!!!! Så när jag var på väg ut på sista varvet, på väg mot sista knycken ut på rakan, som man tar fullt på femman med en 600, så minns jag att jag tänkte ”Magnus, det här har du gjort DJÄKLIGT bra, håll ihop det här nu!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Och så minns jag hur hojen kastade av mig. Och att jag tänkte ”Jamen vad fan!!!!!”:3freak

Nästa minnesbild är massa människor runt omkring, STOR aktivitet, rörlighet i händer och fötter kollas, skinnställ klipps, spänns fast på bår. Hör hur någon skriker och fattar att vi var fler som gått omkull. Alla är fantastiska. Får min telefon. In i ambulans som åket mot Varberg. Ringer frun som möter upp på akuten. Blir nödig och jobbar mig upp i sittande. Smärtan blir så stark att jag svimmar. Stor aktivitet. Blir magnetröntgad (heter det så?). Huvud och rygg ok, men man hittar ett krossat nyckelben och blödande lever. In på IVA för koll. Några dagar senare är allt ok.:tummenupp

Så vad hände? Ja, efter att ha pratat med Petjo, Henrik, funkisar, så drar jag slutsatsen att det regnat JÄTTEMYCKET i 10 sekunder i sista kurvan. Petjo låg 7 sekunder före mig och han fick STORA droppar på visiret, men märkte ingen försämring av fäste. Jag och de som kom efter märkte inget regn. Så, regnet hann sluta innan jag kom. Och jag vurpade tillsammans med tre andra förare, och ytterligare andra hade allvarliga släpp i kurvan. Så, det var halt.:fakta

Under lördagen mätte de med radar upp hastigheten i den kurvan till mellan 200 och 210 km/h. Så jag och två andra hade tur som klarade oss fint. Den siste inblandade klarade sig sämre, han hade oturen att kana in i min stillastående hoj. Inte bra, inte bra alls. Håller alla tummar för snabb och bra rehabilitering där.

Blev klassificerad som sexa!!! Alltid något!!!:)

#22 MOZZ!
 

Bifogat

  • 2017_SM_Falkenberg_Superstock_600_22_10.jpg
    2017_SM_Falkenberg_Superstock_600_22_10.jpg
    632.2 KB · Visningar: 107
  • 2017_SM_Falkenberg_Superstock_600_22_1.jpg
    2017_SM_Falkenberg_Superstock_600_22_1.jpg
    590.1 KB · Visningar: 129

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Om jag nu skall gissa så gissar jag att du stoppades in i en datortomograf och blev "skiktröntgad" och inte att du hamnade i en magnetkamera och fick en "magnetkameraundersökning". Men vad vet jag...
:glömdet

Jag är glad att du kom lindrigt undan under förutsättningarna och håller tummarna för att de andra tre kommer igång också.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Troligtvis vet du en hel del!!!! SKIKTRÖNTGAD it is!!!
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Blidde fel när jag skulle redigera.

Tack för en bra krönika i Bike :) och även här på SH

Och en dyslektiker eller spellcheck kan nog få skiktröntgad till skitrunkad......
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Skönt att höra att du klarade dig relativt bra, inte kul läsning om denna olycka ... snacka om maximal otur ...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top