Stämma KTM för undermålig kvalitet.

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hade också varit missnöjd med en KTM, så jag lät bli att köpa en. Det kallas provkörning och undersökning före köp. Skyll. Dig. Själv.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Lägg korten på bordet nu, vilken firma var det? :banana
Allvarligt talat så kan dom gått stå för vad dom har gjort
Kan börja med att jag vet inte vem/vilka som ligger bakom dessa inlägg.
Tror ingen annan vet med säkerhet heller (?).
Och vet man inte med 100% säkerhet så vore det ju att svartmåla någon för någonting som denna kanske inte gjort.
Typ. lika illa som att starta trådar om KTM och snacka skit om dem inför andra :tungan
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Kan börja med att jag vet inte vem/vilka som ligger bakom dessa inlägg.
Tror ingen annan vet med säkerhet heller (?).
Och vet man inte med 100% säkerhet så vore det ju att svartmåla någon för någonting som denna kanske inte gjort.
Typ. lika illa som att starta trådar om KTM och snacka skit om dem inför andra :tungan

Syftade på det här inlägget men vet man inte så vet man inte....
https://www.sporthoj.com/forum/show...lig-kvalitet&p=6348717&viewfull=1#post6348717
 

Smagatusk

Guest
Kan börja med att jag vet inte vem/vilka som ligger bakom dessa inlägg.
Tror ingen annan vet med säkerhet heller (?).
Och vet man inte med 100% säkerhet så vore det ju att svartmåla någon för någonting som denna kanske inte gjort.
Typ. lika illa som att starta trådar om KTM och snacka skit om dem inför andra :tungan

Ponera att det bara är en helt vanlig privatperson som är grymt missnöjd med sin KTM som startat denna tråden. Personen vädrar sina åsikter här för att se om det är någon som tycker likadant.

Hade det varit skäl för att låsa/ta bort en tråd? Om inte, varför inte vara tydlig i reglerna att alla som piskar upp stämningen - utan att veta till 100%! att det rör sig om ett troll - får ta konsekvenserna?

Är det rimligt att anklaga alla som startar en tråd på deras regdatum?
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Ponera att det bara är en helt vanlig privatperson som är grymt missnöjd med sin KTM som startat denna tråden. Personen vädrar sina åsikter här för att se om det är någon som tycker likadant.

Hade det varit skäl för att låsa/ta bort en tråd? Om inte, varför inte vara tydlig i reglerna att alla som piskar upp stämningen - utan att veta till 100%! att det rör sig om ett troll - får ta konsekvenserna?

Är det rimligt att anklaga alla som startar en tråd på deras regdatum?

Det som man lätt reagerar på är att första inlägget är väldigt generellt, pratar om att stämma utan egentligen ha någon grund, saknar till och med egna anekdoter. Det är inte någon precis verkar haft en dålig upplevelse som de är upprörd över. Det kanske är lite starkt att ta bort tråden direkt men det är inte orimligt att anklaga TS när man känner igen formatet.
 

Smagatusk

Guest
Det som man lätt reagerar på är att första inlägget är väldigt generellt, pratar om att stämma utan egentligen ha någon grund, saknar till och med egna anekdoter. Det är inte någon precis verkar haft en dålig upplevelse som de är upprörd över. Det kanske är lite starkt att ta bort tråden direkt men det är inte orimligt att anklaga TS när man känner igen formatet.


Och det är där vi skiljer oss åt. Jag anser att det är helt orimligt att anklaga någon. Att misstänka får vem som helst göra, och då är det rimligt att på ett hövligt sätt lägga fram argument till varför man misstänker att tråden är oseriöst skapad.

Men det är väl bara jag det...
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
går man in på ts profil så reggade sig ts kl 15,25 skapade tråden kl1528 och sedan dess ingen aktivitet......lite misstänkt är det tycker jag iaf
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag tror det är Swedie själv som matar fram dom här trådarna för att det skall bli lite drag på forumet.
Näst på tur; "Är det inte förjävligt av KTM att stämpla Super Duke-ägare som Sverigedemokrater?"

Brace! Brace!! Brace!!!
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Som illoco säger, personen reggade sej, skrev tråden och har inte synt till sen dess. Konstigt att man skriver sitt inlägg utan att kolla vad man får för svar?
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
jag provade en BMW, men tyckte inte den var kul utan köpte en KTM stället.
Vem skall jag stämma ?
Bmw för att den inte motsvarade mina förväntningar eller KTM som enligt rykten skall vara en riktig skräphoj ?
Eller Ducati för jag inte har provat den ?
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Tänka sig, ännu en ny kamrat som börjar med att vara missnöjd med KTM. Hur tror jag hans aktivitet kommer vara den kommande tiden? Det är väl bäst att inte spekulera för annars får jag väl det onda ögat av allas favorit äventyrsgubbe notrightrider :hihi :brynad
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tänka sig, ännu en ny kamrat som börjar med att vara missnöjd med KTM. Hur tror jag hans aktivitet kommer vara den kommande tiden? Det är väl bäst att inte spekulera för annars får jag väl det onda ögat av allas favorit äventyrsgubbe notrightrider :hihi :brynad

Spekulera på du.
Det är bara om du har fel som du får pisk... :whip



*snällsmajly*
 

Jimmy

Guest
Å andra sidan höll sig inte TS till forumets allmänna regler, så radera eländet. Och TS.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
jag provade en BMW, men tyckte inte den var kul utan köpte en KTM stället.
Vem skall jag stämma ?
Bmw för att den inte motsvarade mina förväntningar eller KTM som enligt rykten skall vara en riktig skräphoj ?
Eller Ducati för jag inte har provat den ?

De är nog Ducati du bör stämma då... :D:D
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
jag provade en BMW, men tyckte inte den var kul utan köpte en KTM stället.
Vem skall jag stämma ?
Bmw för att den inte motsvarade mina förväntningar eller KTM som enligt rykten skall vara en riktig skräphoj ?
Eller Ducati för jag inte har provat den ?

Eller Suzuki, dom har inte ens med din anekdot att göra.. eller äh, vafan stäm hela skiten! Hela branschen på den grunden att dom aktiv låter oss köra maskiner som utgör fara för våra liv :fyllisar dra med bilbranschen och stavmixrar med vet ja :7peta
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Om vi nu skippar synen på TS och att detta är det första inlägget så är väl sakfrågan ändå intressant! (Ja, inte att stämma KTM alltså, det är bara löjligt)

1. Har, eller har inte, KTM generella kvalitetsproblem.
2. Har de som drabbats av problem fått rimlig support och hjälp med sina ärenden?
3. Är det i så fall generalagenten eller representanten (handlaren) som brister?

Jag äger ingen KTM och skulle dra mig för att skaffa en. Detta baseras på de två seriösa problem som min kollegas son fick med sin KTM och hur dessa ärenden hanterades av handlaren.

Sen är det självklart att det är fler KTM ägare som inte har problem än de som har men jag undrar hur den fördelningen ser ut i förhållande till andra märken?
Generellt sett nu, inte relaterat till en specifik modell. På specifika modeller har förmodligen alla tillverkare problem med en ny konstruktion, komponent eller lösning. Tänker själv på Honda då de kom med den nya Firebladen 2008.

Så vad säger ni om de tre frågorna ovan?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Om vi nu skippar synen på TS och att detta är det första inlägget så är väl sakfrågan ändå intressant! (Ja, inte att stämma KTM alltså, det är bara löjligt)
Jag tror nog alla fabrikat mer eller mindre uppenbart försöker sticka huvet i sanden så långt det går.

När jag köpte R1an som hade inbyggda fel så var Yamaha scandinavia inte särskilt medgörliga trots att jag hade bra med dokumentation (eller kanske just därför) blev jag rent oförskämt bemött.

Det som räddade allt var den lokala handlaren som ändå försökte så långt de kunde, bytte t.o.m ut den första hojen men den var lika dan.

Efter första vintern kom yamaha upp med en åtgärd som funkade hyggligt.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jag tror nog alla fabrikat mer eller mindre uppenbart försöker sticka huvet i sanden så långt det går.

När jag köpte R1an som hade inbyggda fel så var Yamaha scandinavia inte särskilt medgörliga trots att jag hade bra med dokumentation (eller kanske just därför) blev jag rent oförskämt bemött.

Det som räddade allt var den lokala handlaren som ändå försökte så långt de kunde, bytte t.o.m ut den första hojen men den var lika dan.

Efter första vintern kom yamaha upp med en åtgärd som funkade hyggligt.
Vilken årsmodell var det och vad var det för fel?
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Om vi nu skippar synen på TS och att detta är det första inlägget så är väl sakfrågan ändå intressant! (Ja, inte att stämma KTM alltså, det är bara löjligt)

1. Har, eller har inte, KTM generella kvalitetsproblem.
2. Har de som drabbats av problem fått rimlig support och hjälp med sina ärenden?
3. Är det i så fall generalagenten eller representanten (handlaren) som brister?

Jag äger ingen KTM och skulle dra mig för att skaffa en. Detta baseras på de två seriösa problem som min kollegas son fick med sin KTM och hur dessa ärenden hanterades av handlaren.

Sen är det självklart att det är fler KTM ägare som inte har problem än de som har men jag undrar hur den fördelningen ser ut i förhållande till andra märken?
Generellt sett nu, inte relaterat till en specifik modell. På specifika modeller har förmodligen alla tillverkare problem med en ny konstruktion, komponent eller lösning. Tänker själv på Honda då de kom med den nya Firebladen 2008.

Så vad säger ni om de tre frågorna ovan?

1. Jag tror dom har lite onödiga problem, men försvarar det med att dom är relativt nya. Och jag tror dom bara kommer bli bättre. Satsar dom så gör dom de ordentligt. Det ser man på racingen, ger dom sej in så gör dom det med vad dom har, ser hur det står sej mot motståndet, sedan förbättrar dom tills dom är bäst! Om det så innebär att dom ska köpa dom som är bäst så gör dom de.

2. Kan bara utgå från mej själv här. På 690 Duke gjorde dom en återkallelse för jordkabel, inga problem. På 1290 SD R, Garanti för problem inga konstigheter men handlaren i detta fallet gjorde inte vad dom sa och gjorde processen onödigt komplicerad vilket skapade irritation från båda håll. Kan inte lägga det på KTM.

3. I mitt fall handlaren som vart problemet. Men finns nog 2 sidor av myntet. Vissa har problem med sin handlare andra med märket.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Vilken årsmodell var det och vad var det för fel?
2007 och det var att ECUn ibland stängde gasspjällen för mycket att motorn tjuvstannade högst slumpmässigt vid inbromsning.
Kunde även vara jäkligt svårt att starta då tomgången ibland blev så låg att den bara stannade hela tiden, också det till synes slumpmässigt....
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top