Stämma KTM för undermålig kvalitet.

Status
Ej öppen för fler svar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Var på krogen igår och hittade en skitsnygg tjej med u-ringning och stora rattar. Väl hemma i bingen så visade sig att hon hade pushup-bh och lökarna föll ner till bäversvansar.
Nu på morgonen var dessutom sminket utkletat över hela ansiktet och hon var dessutom ful som stryk.

Jag fick gräva djupt i garderoben efter träningskläderna, sedan sa jag att jag ska iväg och spela squash så att jag blev av med henne.
Nu när jag gick på hennes falska marknadsföring om ready to race så kanske jag missade mitt livs kärlek som revs my heart. Jag känner mig kränkt och undrar om jag kan stämma henne?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det finns människor i Sverige idag som professionellt livnär sig på att för andras räkning, och med utarbetade metoder, göra det som i vanligt tal kallas att "trolla" i sociala medier. Idén är att man på detta sätt (t ex genom spridning av rykten som gynnar den man jobbar åt) kan få betydligt större effekt (bl.a. beroende på hur sökmotorer fungerar och vad i sökresultaten människor tar intryck av) än traditionell marknadsföring. Förmodligen utgör dessa än så länge bara en liten bråkdel av de som skriver inlägg av denna typen, men det skadar inte att vara lite skeptisk och fundera på att det ibland kanske inte bara är trollet man matar i diskussionen, utan även trollets beställare. Därmed inte sagt att det måste vara så i det här fallet.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Nja, gör vi verkligen det? Vi trodde ju att du var ett troll från början, med det visade sig att du bara var en riktig tomte. :7peta

Du har en poäng i de, Nu sabbade du ju min slutsats där :D
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Lägg korten på bordet nu, vilken firma var det? :banana
Allvarligt talat så kan dom gått stå för vad dom har gjort
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Lägg korten på bordet nu, vilken firma var det? :banana
Allvarligt talat så kan dom gått stå för vad dom har gjort

ja korten på bordet! förstår inte varför det ska vara tyst om det
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Om det kommer ut vilken firma det var så blir den firman krenkt o köper ingen reklamplats på sporthoj o då drabbas ägaren av inkomstbortfall o detta kan ju även drabba tidningen som äger sportus hojus.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag funderar på om det inte är bättre att plocka bort såna här trådar som startas av en nyreggad medlem.
Ingen substans, inga fakta utan bara en massa kritik baserat på ingenting,
Vad tycker panelen, är det en kränkning mot yttrandefriheten att ta det beslutet av mod?
Tycker dylika inlägg är under sidans värdighet..

Har jag fel så berätta det.
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Om det kommer ut vilken firma det var så blir den firman krenkt o köper ingen reklamplats på sporthoj o då drabbas ägaren av inkomstbortfall o detta kan ju även drabba tidningen som äger sportus hojus.

det kan nog vara sant synd bara att mammon går före vi som är forumet:gråta men så är det väl med det mesta :smasha
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Jag funderar på om det inte är bättre att plocka bort såna här trådar som startas av en nyreggad medlem.
Ingen substans, inga fakta utan bara en massa kritik baserat på ingenting,
Vad tycker panelen, är det en kränkning mot yttrandefriheten att ta det beslutet av mod?
Tycker dylika inlägg är under sidans värdighet..

Har jag fel så berätta det.

fel har du inte men personligen tror jag mer på att man måste regga sig utan skyddat id oavsett något behöver göras
 

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Ort
Mellan dom 2 stora sjöarna
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Jag funderar på om det inte är bättre att plocka bort såna här trådar som startas av en nyreggad medlem.
Ingen substans, inga fakta utan bara en massa kritik baserat på ingenting,
Vad tycker panelen, är det en kränkning mot yttrandefriheten att ta det beslutet av mod?
Tycker dylika inlägg är under sidans värdighet..

Har jag fel så berätta det.
Helt rätt har du,plocka bort dom,tycker jag.
mvh SB
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag funderar på om det inte är bättre att plocka bort såna här trådar som startas av en nyreggad medlem.
Ingen substans, inga fakta utan bara en massa kritik baserat på ingenting,
Vad tycker panelen, är det en kränkning mot yttrandefriheten att ta det beslutet av mod?
Tycker dylika inlägg är under sidans värdighet..

Har jag fel så berätta det.
Röstar på att låta dem vara, trotts problematiken.
Hittills så har ju alla trådarna bemötts ganska aktivt och inte lett till det resultat trådskaparna velat ha. Bemötandet har väl varit både bra och dåligt lite beroende på hur länge de fortlöper. Men att ta bort dem, innan de verkligen spårat, är lite väl hårt enligt min åsikt.

Tror mera på att VPN-ban på reggningen lugnar ned en viss del av problemet.
 

Smagatusk

Guest
Ja, man kan ju lugnt säga att något har hänt på SH sedan jag reggade mig 2007.

Min allra första aktivitet här på SH var att starta en tråd och såga någon myndighet angående regskylt fram på MC som var på tapeten då. Jag blev lugnt och sansat hänvisad till att det finns andra trådar i samma ämne. Jag är medveten att det är skillnad att som TS här klaga på KTM i Örebro, och att klaga på en myndighet. Men att 2 minuter efter tråden postats bli beskylld för att trolla..? Vem fan vill följa upp en sån tråd?
En vanlig sak på SH är ju reflexklickandet på gillaknappen efter första klämkäcka svaret. Nu var det Bojje som rapade ur sig nåt som alla gick igång på. När TS senare kollar sin tråd får denne nog lätt för sig att han har hela SH mot sig.

Ofta har pöbeln på SH rätt, men ibland går det åt helvete fel och ni skrämmer bort nya medlemmar.
 

Jimmy

Guest
Ja, man kan ju lugnt säga att något har hänt på SH sedan jag reggade mig 2007.

Min allra första aktivitet här på SH var att starta en tråd och såga någon myndighet angående regskylt fram på MC som var på tapeten då. Jag blev lugnt och sansat hänvisad till att det finns andra trådar i samma ämne. Jag är medveten att det är skillnad att som TS här klaga på KTM i Örebro, och att klaga på en myndighet. Men att 2 minuter efter tråden postats bli beskylld för att trolla..? Vem fan vill följa upp en sån tråd?
En vanlig sak på SH är ju reflexklickandet på gillaknappen efter första klämkäcka svaret. Nu var det Bojje som rapade ur sig nåt som alla gick igång på. När TS senare kollar sin tråd får denne nog lätt för sig att han har hela SH mot sig.

Ofta har pöbeln på SH rätt, men ibland går det åt helvete fel och ni skrämmer bort nya medlemmar.

En första tråd kan ju också vara att presentera sig själv. Detta caset är väl rätt uppenbart vad det hela handlar om, eller?
 

Smagatusk

Guest
En första tråd kan ju också vara att presentera sig själv. Detta caset är väl rätt uppenbart vad det hela handlar om, eller?

Är det?

Varför inte ställa lite undersökande frågor och ta reda på det istället för att ta fram högafflarna?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag funderar på om det inte är bättre att plocka bort såna här trådar som startas av en nyreggad medlem.
Ingen substans, inga fakta utan bara en massa kritik baserat på ingenting,
Vad tycker panelen, är det en kränkning mot yttrandefriheten att ta det beslutet av mod?
Tycker dylika inlägg är under sidans värdighet..

Har jag fel så berätta det.

På ett forum som är fritt för vem som helst att regga sig är demokrati en grymt viktig bit,

Annars bör det stå i reglerna att om du registrerar dig så får man inte kränka företag och ktm i synnerhet då blir man bannad o trådar låses.

Helt ärligt så är sporthoj lika sunkig snart som trådar på facebook det är fullskalig attack mot ts omedelbart när drevet börjar.

Tror man måste vara ödmjuk mot ny regade medlemmar annars minskar sporthoj ännu mer än den har gjort.

Däremot kan jag hålla med om att man inte skall kunna regga sig bakom vpn utan mod bör kunna se vem o var som är reggad.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Var på krogen igår och hittade en skitsnygg tjej med u-ringning och stora rattar. Väl hemma i bingen så visade sig att hon hade pushup-bh och lökarna föll ner till bäversvansar.
Nu på morgonen var dessutom sminket utkletat över hela ansiktet och hon var dessutom ful som stryk.

Jag fick gräva djupt i garderoben efter träningskläderna, sedan sa jag att jag ska iväg och spela squash så att jag blev av med henne.
Nu när jag gick på hennes falska marknadsföring om ready to race så kanske jag missade mitt livs kärlek som revs my heart. Jag känner mig kränkt och undrar om jag kan stämma henne?

Du får väll göra som cornelius wredsvik gjorde när han fick tag på två transingar i fyllan o villan.
 

Smagatusk

Guest
Ja. Det är tydligt vad TS vill.

TS är missnöjd med KTM. Är det ett brott, eller? Eller är hans brott att han inte går ut offentligt med vem han är?

Kanske dags att ändra lite i forumreglerna innan det går helt överstyr.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top