Kawasaki Z900RS, kommer i Oktober.

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Meeeh... Gillar idén men utförandet var inte riktigt min smak.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Känns som om de är rätt sent på bollen, men den såg väl rätt okej ut.
 

alex!

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
Triumph Street Triple R
Lite sent på bollen ja. Men den har en fin retro look och ser ganska lik ut med orginalet. Kommer säkert tilltala Kawa freaks
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Skitsnygg, även om ramen/motorfästena ser en aning trassliga ut. :tummenupp
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Njäe... Om man sänkte tank o sadel en 5-10 cm så skulle den nog se lite bättre ut. Kanske även förlängde sadeln 10 cm. Som det är nu ser den för kort och hög ut. Det är kanske så det ska se ut för att vara modernt, men det är ju en retrohoj, så mer retro i designen tack :hej
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Helt ok, har länge drömt om en hoj som ser ut som en retromaskin men med samma köregenskaper som en modern hoj. Blev lite besviken på Triumph Thruxton R när jag testa den, kändes så tung å seg på kurviga vägar jämfört med en mt09/st3 å liknande. Yamaha Sr900 eller vad den nu kallas är enligt mig så fasligt ful att den inte ens bör ses som en retrowannabe hoj. Hoppas att det snart kommer några hojar som ser ut som gamla harris sukkor å liknande retroracers men som har samma sportiga geometri som dagens supersport/superbikes.
 
Last edited:

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
den ska bli spännande att få se på riktigt :) tycker den ser riktigt bra ut på bild :tummenupp
 

italo

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2017
Ort
London, UK.
Hoj
Ingen just nu 2017
Helt ok, har länge drömt om en hoj som ser ut som en retromaskin men med samma köregenskaper som en modern hoj. Blev lite besviken på Triumph Thruxton R när jag testa den, kändes så tung å seg på kurviga vägar jämfört med en mt09/st3 å liknande. Yamaha Sr900 eller vad den nu kallas är enligt mig så fasligt ful att den inte ens bör ses som en retrowannabe hoj. Hoppas att det snart kommer några hojar som ser ut som gamla harris sukkor å liknande retroracers men som har samma sportiga geometri som dagens supersport/superbikes.

Provat BMW's RnineT Race?
042117-BMW-R-nineT-Racer-1.jpg
 
Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Provat BMW's RnineT Race?
042117-BMW-R-nineT-Racer-1.jpg

Nä, inte ens testkört vanliga modellen. Har hört att den ska vara lättare att få ner än Trajjan. Men frågan är om inte SportClassic1000 är den bästa när det gäller retroaktig look på en "modern" hoj. Skamligt att jag inte kört den heller! :huvet
 
Last edited:

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Kawa är på rätt spår, men hade personligen hellre sett varianten med kompressormatad trepip det talades om för något år sedan bli verklighet. Å andra sidan är ju en helt vanlig radfyra nästintill något exotiskt i dagsläget...

Snygg verkar den bli hursomhelst och sugen är man.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag tycker att den ser ut att bli grymt snygg.
Om prislappen är den rätta så är det helt klart ett intressant objekt.
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Visst finns det likheter till 1975 års z900?
Jag tycker den ser riktigt bra ut. Den är väl antagligen tänkt för oss gubbar som har minnen från tiden då den var det hetaste man kunde ha.
Det var också den första tunga hoj jag körde, trots att åldern inte riktigt var uppnådd. Men en förstående granne med en lämplig maskin tyckte att 17 år var fullt tillräckligt, vilket jag höll med om.
Kawasaki_Z900_(1975)_-_15332870981.jpg
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Riktigt snygg faktiskt - men kan de inte bara ge den där djävla avgassystemdesignern sparken omedelbart.
Han har ju förstört utseendet på typ alla Kawor de senaste åren....:mad::huvet:dummer
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Riktigt snygg faktiskt - men kan de inte bara ge den där djävla avgassystemdesignern sparken omedelbart.
Han har ju förstört utseendet på typ alla Kawor de senaste åren....:mad::huvet:dummer

Hehehehe, som synes jobbade han där redan i början på 70-talet.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Bygga retrohoj med radmotor och ram utan underliggande vagga...? Och upside down framgaffel...? Skulle inte tro det. Det blir ju ungefär lika könlöst som Yamahas XSR.

Nä, en original sjuttiotals Z för mig. Alla dagar i veckan.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top