2017 MotoGP: Gran Premio di San Marino

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
marques har samma sköna inställning till sporten som michael Schumacher hade till formel 1.loppet är inte kört förrenhjulen har passerat mållinjen sen om det är snyggt eller inte det är en annan femma XD
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Mat Oxley om Marc's "inre konversation" med sig själv under racen.
Max Oxley skrev:
It was difficult to watch Sunday’s race without imagining a kind of Gollum conversation taking place inside Marc Márquez’s head between his risk-taking self and his risk-averse self (if he has such a thing).

However tiny Márquez’s risk-averse self might be, it was in charge for most of the 28 laps. He wisely decided to let Jorge Lorenzo go about his business and then just as wisely decided to stay behind Danilo Petrucci, allowing the Italian to set the pace. All this while his risk-taking inner beast was surely fighting to get out…

“Let me out!”

“No! Twenty points is better than none!”

“Let me out and let me at him! Twenty-five points is better than 20!”

Hela länken till Mat Oxley's text här.

Jag tror konversationen är betydligt kortare än vad Max tror. Typ:
-"Shall we try to overtake?"
-"Of course, my precious!"
:hihi

Edit:Ändrat länkref.
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Mat Oxley är inte samma snubbe som Moto Matters. Mat Oxley är en respekterad journalist som intervjuar kunniga människor och gör grundlig research innan han skriver sina artiklar.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Mat Oxley är inte samma snubbe som Moto Matters. Mat Oxley är en respekterad journalist som intervjuar kunniga människor och gör grundlig research innan han skriver sina artiklar.

Det har nog de flesta koll på, Mat Oxleys blog länkas upp på motomatters dock, det är nog därför.

Nyfiken, jag anar att du inte gillar David Emmet på motomatters. Varför? För en oinsatt så tycker jag han verkar seriös, intervjuar kunniga människor och gör grundlig research innan han skriver sina artiklar. :va
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Alatalo har rätt och Marcus har rätt. :)
Jag hittade länken via motomatters först men länken i mitt inlägg är direkt till hela texten på motorsportmagazine.com.
Rätt ska vara rätt och jag har ändrat inlägget.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nyfiken, jag anar att du inte gillar David Emmet på motomatters. Varför? För en oinsatt så tycker jag han verkar seriös, intervjuar kunniga människor och gör grundlig research innan han skriver sina artiklar. :va

Jag har inget otalt med någon inom media, men om jag måste välja mina favoriter bland de journalister som skriver om tekniken så är det utan tvekan Neil Spalding, Kevin Cameron och Dylan Gray (som gör Dornas egna reportage) som hamnar i topp. Och förmodligen delar av Mat Oxleys arbete också. Kunniga, erfarna och välutbildade killar som försöker skriva korrekta fakta och undviker att skriva spekulationer och det de skriver har (i det fall där det är möjligt) faktakollats av källan.

David Emmets arbete har - helt avsiktligt - mycket mer karaktär av sensationsjournalistik och därför är det oundvikligt att ett antal fel slinker igenom och att faktakollen blir lidande. Därför kvalar han inte riktigt in på min favoritlista. Men jag har som sagt inget otalt med honom.

Vad gäller den "allmänna" journalismen kring MotoGP, till exempel alla silly season rykten, bråk, split och söndring, hemma hos reportage och annan skit så har jag överhuvudtaget ingen åsikt. Det mesta av detta är ändå fabricerat av en liten grupp italienska journalister som behöver hitta på något för att tjäna mer pengar.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top