2017 MotoGP: Gran Premio di San Marino

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Jag tror SH är en bra indikator på hur det blir om geten slutar.
Här är ju det flesta VR-fans och några är klart ointresserade, eller iaf mindre intresserade när VR är borta.
Ett regn-race, där varje kurva kan vara den sista, med ett fantastiskt sista varv av Marquez beskrivs som "tråkigt".
Det kommer definitivt bli ett tapp på åskådare/intresserade, jag skulle gissa upp mot 40%.
Tappet kommer sedan sakta klättra tillbaka men det kommer ta tid, om det någonsin händer, innan det är tillbaka på geten-nivåer.

Jag kommer sakna The GOAT, men jag kommer inte sakna buandet.
Undrar hur det hade känts om Lorre brutit en arm, ben eller ryggen medans man står och buar?
Liten klump i halsen då kanske? :3freak
Och va fan är det man vill åtstadkomma? Att MM, Lorre och någon annan inte kommer?
Är det verkligen race där inte de bästa är med man vill se? Bara Rossi på banan?

Jag har skrivit det förut:
Förarna riskerar liv och lem för åskådare och förtjänar ALDRIG burop!!! :fakta

Jag tror dock att det är en behövlig och naturlig rensning av "Motogp fantaster". Jag hävdar att det har nått den punkten där de gula clownerna faktiskt förstör upplevelsen på plats för de andra som inte håller på Rossi. Självklart kommer man tappa de utan raceintresse men i tid och längd kommer det att stärka hela Motogpcirkusen. Även Motogp's egna inlägg på Facebook visar en trend där de gula förstör för alla andra. Tycker dorna borde sköta modereringen bättre.

Jag är nog inte ensam att anse att detta förstör helheten med en såpass stor personkult där ytterst ansvarig bara tittar på.

Dags att ge de nya talangerna den uppmärksamhet och support de förtjänar istället för att kollektivt drömma tillbaka 10år i tiden.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tror dock att det är en behövlig och naturlig rensning av "Motogp fantaster". Jag hävdar att det har nått den punkten där de gula clownerna faktiskt förstör upplevelsen på plats för de andra som inte håller på Rossi. Självklart kommer man tappa de utan raceintresse men i tid och längd kommer det att stärka hela Motogpcirkusen. Även Motogp's egna inlägg på Facebook visar en trend där de gula förstör för alla andra. Tycker dorna borde sköta modereringen bättre.

Jag är nog inte ensam att anse att detta förstör helheten med en såpass stor personkult där ytterst ansvarig bara tittar på.

Jag uppfattade det, iaf som åskådare, att de gula höjde stämningen snarare än förstörde.
Men jag har bara varit i Qatar så det var nog inte riktigt jämförbart men Italien. :3freak
Buarna klarar vi oss gott utan så om de försvinner är det bara bra.
Att man sedan tar med sig en stor summa intäkter för banorna/orterna/sporten/Dorna(?) är inte bra.
Vi får väl se om The GOAT är större än sporten då han tackar för sig.
Jag hoppas och tror inte det men att MotoGP kommer tappa många följare är nog säkert.

Lite synd att Rossi :( inte säger ifrån men:
A - Det är inte riktigt hans sak att göra (även om det varit bra).
B - Jag tror han tycker sig få en liten fördel av det och därför inte vill.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Senast jag kollade så buas det i alla sporter. En lowsider i regn är ungefär som att missa en straff i fotboll givet då att ingen skadar sig.

En del fans har tydligt klivit över gränsen med t.ex. den där dockan hängandes och om någon skulle njuta av någon skadar sig men iövrigt känns det som detta är ett vanligt inslag i sportens värld.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Senast jag kollade så buas det i alla sporter. En lowsider i regn är ungefär som att missa en straff i fotboll givet då att ingen skadar sig.

En del fans har tydligt klivit över gränsen med t.ex. den där dockan hängandes och om någon skulle njuta av någon skadar sig men iövrigt känns det som detta är ett vanligt inslag i sportens värld.

Jag är inte säker på att det gäller all sport? :va
Det är nog vanligare att det buas i lagsporter än i ensamsporter kanske?
I ensamsporter kommer jag på rak arm bara på burop mot tidigare dopingavstängda.
Jag kommer inte på några andra exempel nu även om det naturligtvis finns.

Sedan tycker jag allmänt att man skall jubla åt prestationer och inte åt misstag oavsett sport.
Och då speciellt inte om det finns risk för hälsa eller tom livet.

Och i just detta fallet är det ganska person-specifikt vilket gör det än fulare i mina ögon iaf.
Det är inget "vi är gnagare och har haft rivalitet med Bajen i tusen år".
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag är inte säker på att det gäller all sport? :va
Det är nog vanligare att det buas i lagsporter än i ensamsporter kanske?
I ensamsporter kommer jag på rak arm bara på burop mot tidigare dopingavstängda.
Jag kommer inte på några andra exempel nu även om det naturligtvis finns.

Sedan tycker jag allmänt att man skall jubla åt prestationer och inte åt misstag oavsett sport.
Och då speciellt inte om det finns risk för hälsa eller tom livet.

Och i just detta fallet är det ganska person-specifikt vilket gör det än fulare i mina ögon iaf.
Det är inget "vi är gnagare och har haft rivalitet med Bajen i tusen år".

Jag håller med om att det är tråkigt men nu är det ju den verkliga världen vi lever i.

Ibland kan man ju nästan tro det är lite lagsport... :D
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är väl ganska precis vad det är när det gäller italienare vs spanjorer ?

Fast nog är det ju mer personligt än landligt sas.
Tror inte man jublat om Vinales eller Bautista halkat av .
Eller att man jublar i Jerez om Ianonne krashar ur.
Så, nä. :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag håller med om att det är tråkigt men nu är det ju den verkliga världen vi lever i.

Ibland kan man ju nästan tro det är lite lagsport... :D

Haha, ja det är väl den sagan det hela borgar i. :)
Även om Rossi fansens beef med just Lorre är djupare än så.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Jag tror SH är en bra indikator på hur det blir om geten slutar.
Här är ju det flesta VR-fans och några är klart ointresserade, eller iaf mindre intresserade när VR är borta.
Ett regn-race, där varje kurva kan vara den sista, med ett fantastiskt sista varv av Marquez beskrivs som "tråkigt".
Det kommer definitivt bli ett tapp på åskådare/intresserade, jag skulle gissa upp mot 40%.
Tappet kommer sedan sakta klättra tillbaka men det kommer ta tid, om det någonsin händer, innan det är tillbaka på geten-nivåer.

Jag kommer sakna The GOAT, men jag kommer inte sakna buandet.
Undrar hur det hade känts om Lorre brutit en arm, ben eller ryggen medans man står och buar?
Liten klump i halsen då kanske? :3freak
Och va fan är det man vill åtstadkomma? Att MM, Lorre och någon annan inte kommer?
Är det verkligen race där inte de bästa är med man vill se? Bara Rossi på banan?

Jag har skrivit det förut:
Förarna riskerar liv och lem för åskådare och förtjänar ALDRIG burop!!! :fakta




Mycket bra sagt "Kratos":tummenupp

Sedan undrar jag om hur många som buade & gnällde när Rossi vann under sina bästa åren:va

Däremot så fort vinner Marquez , menar de flesta att "det vare kul att nån annan vann lr hoppas att han vurpar":va, det är så tragisk att höra sånt:3freak

Även om Rossi har mer fans än andra förare, hade nog varit skit tråkigt att titta på MotoGP utan Marquez!!!
 
Last edited:

Gesus

SFS YAOOOOOOOO!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Lala land
Hoj
Falu rödfärg
Fast nog är det ju mer personligt än landligt sas.
Tror inte man jublat om Vinales eller Bautista halkat av .
Eller att man jublar i Jerez om Ianonne krashar ur.
Så, nä. :)

Vinales får inga stående ovationer heller.

Hade det inte varit en nationell rivalitet utan bara fanboy hat och personliga påhopp hade inte heller Fenati eller iannone fått jubel.

Däremot har man hittat en anledning att se ner på MM och Lorre i en redan funnen rivalitet.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
"Van der Mark to replace Rossi at Aragon"

Inget frågetecken nu mer.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag tror dock att det är en behövlig och naturlig rensning av "Motogp fantaster". Jag hävdar att det har nått den punkten där de gula clownerna faktiskt förstör upplevelsen på plats för de andra som inte håller på Rossi. Självklart kommer man tappa de utan raceintresse men i tid och längd kommer det att stärka hela Motogpcirkusen. Även Motogp's egna inlägg på Facebook visar en trend där de gula förstör för alla andra. Tycker dorna borde sköta modereringen bättre.

Jag är nog inte ensam att anse att detta förstör helheten med en såpass stor personkult där ytterst ansvarig bara tittar på.

Dags att ge de nya talangerna den uppmärksamhet och support de förtjänar istället för att kollektivt drömma tillbaka 10år i tiden.

Utan personkulten tror jag inte det blir lika många benjamins och många härinne tycker det år lite tråkigt att RR-SM får precis den uppmärksamhet det förtjänar av riktiga entusiaster. Som exempel.
Dorna är garanterat livrädda för ett publiktapp på 25-40% och jag gissar friskt att sponsorbeloppen följer publiksiffrorna.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Skulle vara roligt att få se Anthony West på en GP hoj och få se om han är så otroligt duktig som kommentatorerna oftast säger att han är, men att han sitter på för dåligt material för att kunna visa vad han kan.
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Tyckte det var ett i huvudsak roligt race att titta på. Regnrace är alltid spännande, som någon skrev, varje kurva kan vara ens sista. Helt otroligt vilken nivå förarna håller!

Men tyvärr visar sig italienarna sig från sin sämsta sida som vanligt, även om det är långt ifrån alla så ser man aldrig sånt beteende på race utanför Italien.

Man buar ALDRIG för någon som kraschar. risken för skador är alltid skyhög! Oavsett vilken förare det är och hur illa man tycker om den.

Spännande race i alla fall.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Maken till ljubel på läktarna när en viss person gick omkull var obeskrivligt.
Rossi-flaggorna flaggade extra mycket.

Skönt att jag håller nära på noll koll och kan vara opartisk.
Det kändes lite konstigt faktiskt.....


Fast i det här fallet var det ju en smula konstigt om det nu var ett sånt jubel då t o m den mest gulfärgade förstår att det bästa för rossis del hade varit att jörgen gått i mål som segrare och att mm eller/och dovi hade gått omkull samt att vinales slutat typ 6-7:a eller nått sånt om nu rossi på ngt mirakulöst sätt skulle tillfriskna till aragon:va
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Fast i det här fallet var det ju en smula konstigt om det nu var ett sånt jubel då t o m den mest gulfärgade förstår att det bästa för rossis del hade varit att jörgen gått i mål som segrare och att mm eller/och dovi hade gått omkull samt att vinales slutat typ 6-7:a eller nått sånt om nu rossi på ngt mirakulöst sätt skulle tillfriskna till aragon:va

Har inget att göra med förstånd, både MM och JL har varit oförskämda nog att ibland köra ifrån Rossi och "bestulit" honom på världsmästartitlar. Titlar som Rossi enligt vissa av hans fans skulle haft om dom slemma spanjorerna inte fuskat. Då hatar man.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top