2017 MotoGP: Gran Premio di San Marino

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nått måste hänt (åskan slagit ner?) för just nu 15:30, 45 minuter efter ungefärlig målflaggetid så finns inte resultatet i MotoGP på siten ännu !
Nu kom resultatet 15:32 verkar regnat rejält
Missade att trycka på Spara-knappen 15:32.
Ser nu att både MM och AD ligger på 199p totalt.
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Synd Lorre krascha. Vinna på en Ducati i blött i Italien skulle bara vara så bra :)

MM kunglig igen. Skillnaden mot DP är stor.
Kul med satellitducce i toppfight.

Italienarna visar igen att de är sämsta värdlandet med att bua ut vinnaren...
Det jublades friskt på läktarna när Lorre åkte av också lät det som , lagom moget...

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Ja maken till beteende på läktaren, jubel när Lorenzo går omkull. Pekar med fulfingret och buar när Marques går om och vinner.
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Håller med om att det är uselt att vinnaren buas och att de jublas när Lorenzo kraschar.

Tyckte det var synd att Lorenzo la sig. Är inget fan men hade hellre sett att han vann än Marquez. Synd att inte Petrucci kunde hålla emot. Men han är förjävla duktig Marquez de får man ju ge honom.

Kan konstatera att Motogp inte är riktigt lika kul när inte Rossi är med för mig personligen. Kollar givetvis men träningarna följdes med ett halvt öga.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Synd Lorre krascha. Vinna på en Ducati i blött i Italien skulle bara vara så bra :)

MM kunglig igen. Skillnaden mot DP är stor.
Kul med satellitducce i toppfight.

Italienarna visar igen att de är sämsta värdlandet med att bua ut vinnaren...

Ja, konstigt att den lilla skillnaden i vikt ändå ger så pass stor skillnad att DP inte kan få någon värme i däcken. Tänk dig själv att glida omkring på en hoj med 250+ hästar med däck som inte har något grepp. Tycker fan att det är mirakulöst att han tog sig i mål.
 

Smagatusk

Guest
Ja, konstigt att den lilla skillnaden i vikt ändå ger så pass stor skillnad att DP inte kan få någon värme i däcken. Tänk dig själv att glida omkring på en hoj med 250+ hästar med däck som inte har något grepp. Tycker fan att det är mirakulöst att han tog sig i mål.

Hade det bara varit vikten som hade varit problemet så kunde han väl lagt lite vikter på hojen eller nåt. Tror det har med hans mojo att göra.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hade det bara varit vikten som hade varit problemet så kunde han väl lagt lite vikter på hojen eller nåt. Tror det har med hans mojo att göra.

Eller för att få tyngden rätt (som jag ser det) satt en viktväst på lille Dani. Vanlig skyddsväst under skinnstället med plattor av bly, mjukt som de vanliga plastskydden och TUNGT !
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Så skönt det ska bli när Rossi lägger av och hans fans stannar hemma.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Varför går det helt plötsligt inte att citera inlägg från min dator längre...? Det har alltid fungerat förut.

Jag håller inte med om den syn som någon har på Pappa Marquez. Han är en otroligt ödmjuk och skojfrisk snubbe som definitivt inte har pushat sina ungar till något de inte vill göra. Jag hade en diskussion med honom för några år sedan (då Marc gjorde sin första säsong i MotoGP) om hur han fått hålla tillbaka framförallt Marc men även Alex för att de inte ska bränna ut sig i tidig ålder. Han kunde inte längre komma ihåg hur många gånger de själva rullat tillbaka sin pocket bike / minimoto / åttiokubikare till depån för att de kört soppatorsk. Så ingen av dem har pressats till något de inte vill göra.

Han kör för övrigt brödernas motor home mellan alla europeiska tävlingar, en Scania med värsta motorn och exakt samma spec som Öhlins dragbilar. Förutom en mer amerikainspirerad och fullständigt vulgär gangsterkeps, vilket han påpekar ungefär varje helg.

Alex gjorde en högsida grande i slutet av FP1 och fick en fraktur i höften. Fullt möjligt att köra efter en burk tabletter, om det inte vore för att en blödning trycker på någon slags nerv vilket orsakar dålig känsel i foten. Då detta bedöms som en säkerhetsrisk så blev det obligatorisk vila ett tag framöver. Han verkar vara på bättringsvägen, för idag skuttade han omkring på kryckor jämfört med fredagens sängläge.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Så skönt det ska bli när Rossi lägger av och hans fans stannar hemma.

Nu jävlar fungerar det helt plötsligt att citera...???

Jag är inte lika säker på ordet "skönt". Man kan tycka vad man vill om vissa så kallade fans som bara ser världen genom gula glasögon, men VR står trots allt för en stor del av hypen, intresset och pengarna i och omkring MotoGP. Den dag han lägger av är en viss konjunkturnedgång oundviklig. Det kommer att säljas färre biljetter och mindre TV-reklam och sannolikheten att det därigenom blir mindre motorcykelracing på TV är inte försumbar. Knappast bra för någon som är intresserad av sporthojar och roadracing.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Nu jävlar fungerar det helt plötsligt att citera...???

Jag är inte lika säker på ordet "skönt". Man kan tycka vad man vill om vissa så kallade fans som bara ser världen genom gula glasögon, men VR står trots allt för en stor del av hypen, intresset och pengarna i och omkring MotoGP. Den dag han lägger av är en viss konjunkturnedgång oundviklig. Det kommer att säljas färre biljetter och mindre TV-reklam och sannolikheten att det därigenom blir mindre motorcykelracing på TV är inte försumbar. Knappast bra för någon som är intresserad av sporthojar och roadracing.
Självklart vore det tråkigt om det leder till mindre racing, men för min del ska det bli skönt att slippa höra dem.

Vi får hoppas att sporten överlever. Med så här jämna resultat bådar det gott, även om det är tråkigt att det har blivit sånt lotteri med däcken.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Geten borde ju iaf kunna gå ut offentligt och be sina fans att uppträda sportsligt. Han fortsätter att köra, fansen är nöjda och pengarna rullar in till serien samtidigt som det skulle bli en allmänt trevligare stämning, det bästa av alla världar.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Maken till ljubel på läktarna när en viss person gick omkull var obeskrivligt.
Rossi-flaggorna flaggade extra mycket.

Skönt att jag håller nära på noll koll och kan vara opartisk.
Det kändes lite konstigt faktiskt.....
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Jag var på plats i Misano och det jublades inte vilt överallt när Lorre gick omkull. Det var många som också visade sympati. Men det som plockas upp är jubel, själv vart man också besviken. Skulle vara kul med en annan vinnare!
När MM vann så var det kanske 1/4 som buade och visade fingret. De flesta var bara besvikna att Petrucci inte vann och många klappade bara inte för MM. Finns väl alltid folk som tar saker för långt.
Förutom MM och Lorre så visades det respekt för alla förare i alla klasser. Verkar som att Lorre är inte lika hatad nu när han är i Ducati.

De folk som hatar MM kommer alltid göra det tyvärr. Även om Rossi slutar så kommer det folket till GP ändå.
Satan vad folk härdar ut kylan! Moto3 och 2 var hur jävla kallt som helst för alla på läktaren men sen när MotoGP drog igång så blev det direkt 10grader varmare och alla fick hybris för att regnet hade lagt sig då. Jävla unik upplevelse!

Men det roligaste i GP:et var hur folk försökte gå upp o ner från kullarna på prato 1+2 efter och innan racet:rofl Tror inte heller italienarna har hört talas om öronproppar hahah ingen jävel hade hörselskydd och ingen höll för öronen.
Förstår nu varför man ibland måste skrika för att prata med folk här.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tror SH är en bra indikator på hur det blir om geten slutar.
Här är ju det flesta VR-fans och några är klart ointresserade, eller iaf mindre intresserade när VR är borta.
Ett regn-race, där varje kurva kan vara den sista, med ett fantastiskt sista varv av Marquez beskrivs som "tråkigt".
Det kommer definitivt bli ett tapp på åskådare/intresserade, jag skulle gissa upp mot 40%.
Tappet kommer sedan sakta klättra tillbaka men det kommer ta tid, om det någonsin händer, innan det är tillbaka på geten-nivåer.

Jag kommer sakna The GOAT, men jag kommer inte sakna buandet.
Undrar hur det hade känts om Lorre brutit en arm, ben eller ryggen medans man står och buar?
Liten klump i halsen då kanske? :3freak
Och va fan är det man vill åtstadkomma? Att MM, Lorre och någon annan inte kommer?
Är det verkligen race där inte de bästa är med man vill se? Bara Rossi på banan?

Jag har skrivit det förut:
Förarna riskerar liv och lem för åskådare och förtjänar ALDRIG burop!!! :fakta
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag tyckte nog det var ett spännande rejs.
Som vanligt var moto2 också sketkul att se. Säkert moto3 också men det tog jag mig inte tid till.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top