2017 MotoGP: Gran Premio di San Marino

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
För mig är Misano en ganska komplett bana med en bra mix av acceleration från låg såväl som hög hastighet, hyfsat lång tid med hög lutningsvinkel och i alla fall två svettiga inbromsningar. Dock, enligt min erfarenhet så är nyckeln till en bra varvtid inte nödvändigtvis vem som har störst pungkulor längs den "böjda" rakan, utan istället hur man lyckas genom kurva fem och sex och framförallt vilken utgångshastighet man har ut ur hyfsat snabba kurva sex (eftersom detta bestämmer ens hastighet nedför hela rakan mellan kurva sex och sju).

Att tippa vem som lyckas bäst är dock svårt, det som var respektive hojs styrkor och svagheter för bara något år sedan verkar ju vara uppochner nuförtiden.
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Med VR gipsad och JL på Ducati så:
2016 blev AD 6:a, så nu borde AD ha chans på 4e platsen efter PD, MM och MV.

Njaa, det är en annan Dovi vi ser i år, nu dessutom stenhög på självförtroende, om inget "inträffar" tror jag på en pallplats om inte seger.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Njaa, det är en annan Dovi vi ser i år, nu dessutom stenhög på självförtroende, om inget "inträffar" tror jag på en pallplats om inte seger.

Ducatin verkar ju dessutom gå bättre i år med. Hade varit kul om dovi gjorde ett hat trick.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Just i detta nu verkar prognosen säga regn och potentiellt åska på söndag, det kan ju också röra om i de ordinarie leden om det nu skulle stå sig.
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Just i detta nu verkar prognosen säga regn och potentiellt åska på söndag, det kan ju också röra om i de ordinarie leden om det nu skulle stå sig.

Jo, det är ju så, men jag hoppas verkligen prognosen är fel, dels för bättre racing och att jag är på plats:yoparty:banana
 

Smagatusk

Guest
Just i detta nu verkar prognosen säga regn och potentiellt åska på söndag, det kan ju också röra om i de ordinarie leden om det nu skulle stå sig.

Vid regn från start hade Rossi varit en lågoddsare. Flag-to-flag är han ytterst tveksam. Men nu är han inte med öht så...

Åter till tråden. :glömdet
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ducatin verkar ju dessutom gå bättre i år med. Hade varit kul om dovi gjorde ett hat trick.

Om Dovi vinner (och med Rossi frånvarande) kan nog reaktionen bli i klass med när Rossi vann på Misano sist (2015?). Hela banan var översvämmad av segerrusiga italienare på ingen tid alls.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Är det bara jag som tycker att misano är rena skitbanan? Man brassar på, bromsar hårt för att ta de tighta chikanen i början å sen brassar man på igen, tar några böjar sen i princip rakt igen innan det dyker upp en till tight chikan å sen rakt igen för en lång böj å sen rakt igen. Dvs för mig känns det som att det nästan är bara en raksträcka utan några tekniska partier förutom 2 chikaner som är där för att få ner farten bara. Tycker att Misano känns lite som falkenberg. Nä Mugello e så mycket bättre, väck med misano å in med nån bana där det svänger från vänster till höger stup i kvarten å inte en "dragracing" bana med några chikaner för att dra ner farten.
 
Last edited:

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Är det bara jag som stör mig på att se Julia Marquez när kameran zoomar in på honom i depån. Har utstrålar alltid överspänd hockey-farsa på något sätt. Ser inte ut som någon skön karaktär som Sic's far.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Är det bara jag som stör mig på att se Julia Marquez när kameran zoomar in på honom i depån. Har utstrålar alltid överspänd hockey-farsa på något sätt. Ser inte ut som någon skön karaktär som Sic's far.

Fattar inte varför de envisas med att göra sådana inklipp.. varför ens ta fokus från vad som händer på banan, vill dorna klippa in "skriptade" känslor från diversor farsor, teamchefer eller så varför inte bara klippa in i ett hörn men fortfarande visa i "rutan" vad som händer ute på banan.

å ja, han kan nog inte ha varit så ödmjuk mot sina ungar när man ser han.. iaf den bilden jag får utav honom.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Är det bara jag som stör mig på att se Julia Marquez när kameran zoomar in på honom i depån. Har utstrålar alltid överspänd hockey-farsa på något sätt. Ser inte ut som någon skön karaktär som Sic's far.

He he har du sett honom när MM kör av i race, oskön karaktär var det ja..
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Haha vi är dåliga människor! Kul för övrigt att se att Ducatina var med så bra i toppen idag!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Alex M kunde jag bara hitta i Moto2 FP1. Råkat ut för något, nån som vet ? Hoppas inget allvarligt !
Och i MotoGP blir 1a startled MV, AD, MM och 2a CC, JL, JZ och i 3e står lille Dani P !
Så Dornas försök att med de speciella reglerna för Q1 och Q2 försöka få "de bästa" att starta en bit bak.
För att ge publiken lite omkörningar verkar inte funka så bra längre.
Teamen har lärt sig hur de bästa förarna ska få bra Q2 tider.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jaaaaa!!!!
Så bra, så modigt och lite korkat. :)
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Synd Lorre krascha. Vinna på en Ducati i blött i Italien skulle bara vara så bra :)

MM kunglig igen. Skillnaden mot DP är stor.
Kul med satellitducce i toppfight.

Italienarna visar igen att de är sämsta värdlandet med att bua ut vinnaren...
 
Last edited:
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top