Hjälp med val av garageport.

perper

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2018
Ort
Göteborg
Hoj
Snart
Tänkte försöka väcka den här tråden igen, hoppas det är ok.

Ska köpa ny garageport och undrar om någon köpte av Garageexperten? Såg att det snackades om dom tidigare i tråden nämligen. Annars är jag inne på att köpa garageport från Krafer https://www.krafer.se/ som verkar ha bra grejer. Har även en bekant som köpt därifrån som bara hade positivt att säga. Men ett sånt här köp kräver ju gärna lite efterforskning :)
 
Last edited:

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Tänkte försöka väcka den här tråden igen, hoppas det är ok.

Ska köpa ny garageport och undrar om någon köpte av Garageportexperten? Såg att det snackades om dom tidigare i tråden nämligen. Annars är jag inne på att köpa garageport från Krafer https://www.krafer.se/ som verkar ha bra grejer. Har även en bekant som köpt därifrån som bara hade positivt att säga. Men ett sånt här köp kräver ju gärna lite efterforskning :)

Har ingen erfarenhet av garageportexperten men väl av garageexperten.com som omnämnts tidigare i tråden.
Mitt simplaste tips är - öppna plånboken lite till och köp något erkänt bra (Hörmann, Crawford el dyl)!
Jag slog till på portar från garageexperten och visst fan var de billiga men det är rappliga och föga kvalitativa portar vi talar om.
Att installera dessa portarna var oxå väldigt "spännande".....
:död

Nästa gång skiten ska bytas ut så blir det "riktiga" portar!
 

perper

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2018
Ort
Göteborg
Hoj
Snart
Har ingen erfarenhet av garageportexperten men väl av garageexperten.com som omnämnts tidigare i tråden.
Mitt simplaste tips är - öppna plånboken lite till och köp något erkänt bra (Hörmann, Crawford el dyl)!
Jag slog till på portar från garageexperten och visst fan var de billiga men det är rappliga och föga kvalitativa portar vi talar om.
Att installera dessa portarna var oxå väldigt "spännande".....
:död

Nästa gång skiten ska bytas ut så blir det "riktiga" portar!

Ja det känns som att man bör lägga en slant för att få bästa resultatet. Det svider för stunden men kommer nog att löna sig i längden.

Tack för tipset!
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag har en eldriven port från Hörman. Har nog haft den i ca15 år. Har inte ens behövt byta batteri i fjärrkontrollen.

Har du tänkt bo kvar i många år så varför försöka spara några tusenlappar och sen reta sig hela tiden på något som blev sådär bra i slutändan.
 

perper

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2018
Ort
Göteborg
Hoj
Snart
Jag köpte från Crawford, monterat och klart. Mycket nöjd.

Okej, tack för tipset. Ska kolla upp detta!

- - - Updated - - -

Jag har en eldriven port från Hörman. Har nog haft den i ca15 år. Har inte ens behövt byta batteri i fjärrkontrollen.

Har du tänkt bo kvar i många år så varför försöka spara några tusenlappar och sen reta sig hela tiden på något som blev sådär bra i slutändan.

Nä det är sant, man bör nog slå till när man väl ska göra ett sånt här köp. En fjärrkontroll till porten dessutom hade ju varit drömmen
 

challe500

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2017
Ort
Malmö
Hoj
08 Yamaha FJR 1300
Tänkte flika in här och kolla om det är någon som har fjärrkontroll till garageporten? Är det värt extrakostnaden? Måste ju säga att det känns väldigt bekvämt att inte behöva kliva ur bilen för att öppna garageporten. Inte minst när det regnar :)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tänkte flika in här och kolla om det är någon som har fjärrkontroll till garageporten? Är det värt extrakostnaden? Måste ju säga att det känns väldigt bekvämt att inte behöva kliva ur bilen för att öppna garageporten. Inte minst när det regnar :)

Fjärrkontroll självklart :tummenupp
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det är värt den saftiga prislappen alltså.. :)

Du kan välja att lägga till ett fjärrstyrt relä senare också, de flesta portar vill bara ha en impuls för att stänga/öppna, typ som en ringklocka (jag har en sån knapp inne i garaget). Du kan t.ex koppla in en aftermarket centrallåsöppnare eller ett IoT-relä som kan styras med Bluetooth/wifi/nätet.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Du kan välja att lägga till ett fjärrstyrt relä senare också, de flesta portar vill bara ha en impuls för att stänga/öppna, typ som en ringklocka (jag har en sån knapp inne i garaget). Du kan t.ex koppla in en aftermarket centrallåsöppnare eller ett IoT-relä som kan styras med Bluetooth/wifi/nätet.
Precis så har jag gjort med z-wave (och en lagom nördig fingeravtrycksläsare ;))

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top