Valentino Rossi misstänkt benfraktur

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Äsh, han hade ändå ingen chans på titeln i år :fakta

Håller på Dovi nu, fan dags för den grabben ;)
 

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Ort
Mitt i skåne.
Hoj
ZX9-R och FZ750
Obegripligt ändå hur dessa abnormt välbetalda gossar kan riskera sitt "jobb" och i detta fall en ny titel för lite offroadkörning.
Står det ingenstans i kontrakten att de ska hålla sig i skinnet? Jag vet konsertpianister som låter sitt liv begränsas för att skydda sina fingrar. :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Obegripligt ändå hur dessa abnormt välbetalda gossar kan riskera sitt "jobb" och i detta fall en ny titel för lite offroadkörning.
Står det ingenstans i kontrakten att de ska hålla sig i skinnet? Jag vet konsertpianister som låter sitt liv begränsas för att skydda sina fingrar. :va

De ser ju offroad och flattrack som träning för att köra gphoj.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Bokade Misano i slutet på Mars och så får man höra detta.. Dessutom ser vädret inte speciellt lovande ut.

Det var den resan och fen säsongen. :(
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fibula och tibia, det kan ta en stund. För mig innebar det gips i 8v samt 11 skruv :hihi

Saken är klar, nån 10e titel blir det inte tal om 2017 :(
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Obegripligt ändå hur dessa abnormt välbetalda gossar kan riskera sitt "jobb" och i detta fall en ny titel för lite offroadkörning.
Står det ingenstans i kontrakten att de ska hålla sig i skinnet? Jag vet konsertpianister som låter sitt liv begränsas för att skydda sina fingrar. :va



Inte en chans att man tyglar en konsertpianist så lätt, det är hårda killar de där !



Lite rubriker jag minns (OBS - Tar bara med händelser för 2017 !)


"Berusad konsertpianist fast för vansinneskörning, krävdes spikmattor för att få fast honom, "farten var tidvis uppe i 340 km/h" på grusvägarna i Sveg säger Pär Klaver polisintendent i Svegs kommun"

"konsertpianist fast med 30 kilo kokain, "säger att det var för eget bruk", låter orimligt även för en konsertpianist säger överåklagare Inge Klaviatur"

"konsertpianist slog ned 12 gängmedlemmar med stämgaffel. Polisen står handfallna inför pianoligan !"

"konsertpianister har kapat ett Boeing 747-flygplan över Kairo, kräver att piloterna flyger till Bagdad "

"Vittnen och åklagare hotade till livet av konsertpianist, "de tror de står över samhällets lagar" säger en anonym violinist"


.......Detta var ändå bara ett axplock !
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
VAFAN!

Jag som skulle vara på plats i Misano...!!!!!!

Aja man får se Gp:et vilket ändå är grym men kungen kommer saknas.

Får väl heja på Dovi istället nu!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Rånk. Fast man borde kunna maskera gipset till en räserstövel.
Aftonbladet är ju bara såååå sena på bollen, toppnyhet: 4,5 miljoner tittare blir av med Kanal 5...
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tråkigt, och ett snöpligt slut på säsongen :( Fast å andra sidan, både Schumi och Tony Rickardsson har ju tävlat med frakturer, Schumi med gipsad fot och Tony med en trasig hand :fakta
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Obegripligt ändå hur dessa abnormt välbetalda gossar kan riskera sitt "jobb" och i detta fall en ny titel för lite offroadkörning.
Står det ingenstans i kontrakten att de ska hålla sig i skinnet? Jag vet konsertpianister som låter sitt liv begränsas för att skydda sina fingrar. :va

Att skada sig under träning behöver man inte vara välbetald MotoGP förare för.
Se bara på friidrottare eller alla som tränar på gym.
http://www.expressen.se/sport/friidrott/svaret-darfor-dok-bengtsson-inte-upp/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Christian_Olsson_(friidrottare)

En fördel som jag ser med Motocross och Enduroträning som förberedelse till roadracing som MotoGP är att situationen förändras så snabbt vilket tvingar upp reaktionshastigheten. Allt mer flyttas från hjärnan till inlärda reflexer.
Och går alltså snabbare.
Och så är det mycket billigare med Motocross och Enduro än träna på MotoGP hoj.
Och så förbättras ju konditionen.

På min låga nivå innebär detta att mitt viktigaste träningsredskap för MC åkning
är trampcykeln. Och givetvis har det lett till skador, 3 ofrivillga "stoppies" med volt över framhjulet på trampcykel och kraschlandning på marken har ju inte varit helt bra för kroppen !
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Som vanligt vill jag att alla de bästa skall göra upp på banan så det här var ett riktigt j@vla skit! :(

Nu är ju det här tuffa killar och inga fotbollsspelare av glas så hoppas, hoppas VR är tillbaka om ett race eller två. :tummenupp
 

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Ort
Mitt i skåne.
Hoj
ZX9-R och FZ750
Inte en chans att man tyglar en konsertpianist så lätt, det är hårda killar de där !



Lite rubriker jag minns (OBS - Tar bara med händelser för 2017 !)


"Berusad konsertpianist fast för vansinneskörning, krävdes spikmattor för att få fast honom, "farten var tidvis uppe i 340 km/h" på grusvägarna i Sveg säger Pär Klaver polisintendent i Svegs kommun"

"konsertpianist fast med 30 kilo kokain, "säger att det var för eget bruk", låter orimligt även för en konsertpianist säger överåklagare Inge Klaviatur"

"konsertpianist slog ned 12 gängmedlemmar med stämgaffel. Polisen står handfallna inför pianoligan !"

"konsertpianister har kapat ett Boeing 747-flygplan över Kairo, kräver att piloterna flyger till Bagdad "

"Vittnen och åklagare hotade till livet av konsertpianist, "de tror de står över samhällets lagar" säger en anonym violinist"


.......Detta var ändå bara ett axplock !

Oooj! Hade då ingen aning om vilket virke dom var gjorda av...
Måste ha stött på en särdeles ovanlig fjant till mjukkispianist:näsblod
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Känns lite typiskt på något sätt, men det ingår väl risker i denna sport att hålla sig på topp.

Har inte sett ett race i år. För dyrt med Viasat Motor, och att se via MotoGP.com i efterhand funkar inte. Spoilers överallt.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Fi fan!

Di är så hårda, alltså?

gallery_showbiz-liberace.jpg



Tänk vad mycket man får lära sig på SH
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top