Leo Vince hiss eller en diss?

Tomte87

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2017
Ort
Märsta
Hoj
Triumph Tiger XCx 800 -16
Hej,

Jag sitter planerar på att köpa Leo Vince till min tiger, men är lite fundersam då priset är väldigt bra ebay ca 2600 (av säljer inom EU) och från leovince.co.uk ca 2500, då är frakt inte inräknad.
Men har tidigare då kollat på Arrow som ligger runt 7500, vilket är en aning dyrt enl mig, då är man lite fundersam hur den är kvalitetsmässigt och vad som är den stora skillnaden förutom priset?
Är Leo Vince något att ha eller bara skita i det?
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
De är rätt populära i USA och får rätt bra reviews.

Så, tja, gillar du looken, så go for it!






Lite andra pipor, bla Arrow också.

 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Har haft Leo Vince på en tidigare hoj. Fina grejor, god kvalitet.

Skärmklipp Leo Vince.JPG
 
Last edited:

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Tror inte man ska vara rädd för ett Leo system :) har aldrig haft något på en mc men hade ett till en Yamaha neo för länge sen. Då va de allt inga fel på grejorna ! ;)
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
köp leovince bättre ljud och billigare system.
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jag tycker att de är likvärdiga i kvalitet och finish så det är absolut inget nerköp med Leo Vince.

Har du verkligen jämfört priserna på likvärdiga varianter? Med en sådan stor prisskillnad låter det som att du jämför Arrow i titan och kolfiber mot Leo Vince i aluminium.
 

Tomte87

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2017
Ort
Märsta
Hoj
Triumph Tiger XCx 800 -16
Jag tycker att de är likvärdiga i kvalitet och finish så det är absolut inget nerköp med Leo Vince.

Har du verkligen jämfört priserna på likvärdiga varianter? Med en sådan stor prisskillnad låter det som att du jämför Arrow i titan och kolfiber mot Leo Vince i aluminium.


Nej, jag har inte gjort någon ordentlig jämförelse, har mer eller mindre bara bläddrat igenom Arrow och sett att den ligger högt i pris..
hade bara det priset som ex då den låg i bakhuvudet då jag såg Arrow:en i någon butik med det priset.
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Kan en eventuell prisskillnad ha med helfordonsgodkännandet att göra?
Arrow är väldigt mycket "Triumph" i mina ögon.

Får man med ett ABE för användning på just din hoj med ett köp av Arrowdämpare så är det ovärderligt för den som kör på kontinenten.

Inte lika kul med ett rykrör polisen beslagtar och kör iväg med när man egentligen ville semestra.
 

Tomte87

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2017
Ort
Märsta
Hoj
Triumph Tiger XCx 800 -16
Kan en eventuell prisskillnad ha med helfordonsgodkännandet att göra?
Arrow är väldigt mycket "Triumph" i mina ögon.

Får man med ett ABE för användning på just din hoj med ett köp av Arrowdämpare så är det ovärderligt för den som kör på kontinenten.

Inte lika kul med ett rykrör polisen beslagtar och kör iväg med när man egentligen ville semestra.

bra fråga!? lite av den anledningen jag skapade denna tråd, men när jag kollar i Manualen så har den e pass/e-approved -stämpel.
Det håller jag med om att Arrow är.

Du får gärna förtydliga gällande ABE!? är inte hemma på alla delar ännu.
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Kan en eventuell prisskillnad ha med helfordonsgodkännandet att göra?
Arrow är väldigt mycket "Triumph" i mina ögon.

Får man med ett ABE för användning på just din hoj med ett köp av Arrowdämpare så är det ovärderligt för den som kör på kontinenten.

Inte lika kul med ett rykrör polisen beslagtar och kör iväg med när man egentligen ville semestra.

Leo Vince är godkända som reservdelar till de flesta hojar, bara att kolla upp på deras hemisda.

Man får med intyg och dekal att fästa på hojen eller typnummer instansat direkt på ljuddämparen.

https://www.leovince.com/int/en/faq
 

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Norr om stan
Hoj
R1-2011 & Duke 790
Leo Vince är fina grejer, haft det på några av mina hojar och kan inte säga något negativt egentligen om dom :tummenupp
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag kör Leo burkar på min Ktm 990 och de har rullat närmare 2800mil nu. De är fortfarande i fint skick och de har inte blåst ut ullen så de lever inte om mer nu. Ljudet är likvärdigt med Arrow och Acra.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Hade en Leo Vince på min Multistrada 1200 Pikes Peak.
Bra passform, bra ljud, bra kvalité, bra vikt, har inget ont och säga om fabrikatet.
 

Sheriffen´

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2014
Ort
Borås
Hoj
2003 GSX1540
Leo Vince är mitt favvomärke.
De är tystast och låter dovast (minst skränigt, metalliskt och burkigt), med det menar jag inte att de är knäpptysta.
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Har också Leo Vince på min GSX650F, den satt redan när jag köpte hojen för 5 år sedan så jag vet inte hur hojen lät originalt, men tycker den funkar bra :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top