Hjälp! Handledare sökes för övningskörning i Stockholm

Javveh

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki Bandit GSF600su
Hej!

Jag är 27 år och har B-körkort sedan 2009. Nu håller jag på att ta MC-kort och jag söker en hjälte som kan vara min handledare för övningskörning - i gengäld bjuder jag på lunch, fika eller betalning per timme :)

Jag har skaffat en hoj (Suzuki Bandit GSF 600 -98) som står och samlar på sig damm, och all nödvändig utrustning. Körkortstillstånd är färdig, Risk 1 och 2 är bokade och sker under septembermånad. Därefter bokas teorin. Uppkörningnen vill jag vänta med att boka tills jag är redo för det, (antagligen i april men jag vill öva nu i höst).

På trafikskola kostar en körlektion 700-800/tim och trots att jag är allmänt lättlärd planerar köra minst 20-25 timmar. Jag är oerhört tacksam till den som kan tänka sig vara min handledare under denna jakt.


Observera att man enligt lag måste ha haft A-kort i minst 5 år. Till skillnad från B-behörighet behövs ingen handledarkurs, men man måste ändå ansöka om godkännande vilket tar några dagar. Eventuella avgifter betalas av mig så klart.


Om du kan tänka dig vara min mentor eller om något är oklart tveka inte att höra av dig PM eller via e-post th.david_90 (snabel a) hotmail.om

Tacksam för svar!
 

Javveh

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki Bandit GSF600su
Vill låsa denna tråd då jag för inte så länge sedan tog körkortet :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top